Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hull i ørene for dummies

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-22, 01:19   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hull i ørene for dummies

16-åringen har tatt hull i ørene i piercingstudio i dag - bare vanlige hull i øreflippene. Vi har kjøpt en salve på B ett-eller-annet og klorhexidin, men aner ikke hvordan dette skal påføres. Da jeg tok hull i ørene hos frisør for 40 år siden, husker jeg at øredobbene skulle snurres rundt så det ikke grodde igjen, men nå skal de ikke røres. Hvordan og hvor skal man da få på salve? Og hvordan skal man teipe om natta og under f.eks. fotballspilling?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-22, 08:49   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hull i ørene for dummies

Når jentene mine har piercet har det blitt sagt at de kun skal bruke saltvann til å rense.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-22, 09:29   #3
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hull i ørene for dummies

Ikke snurre.
Her har vi fått beskjed om saltvann ved rens, enten kjøpt i piercingtudioet eller ampuller fra apoteket. Den fra studioet, vi hadde siste, er en spray som du kan spraye rett på hullet.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-22, 09:58   #4
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i ørene for dummies

Ikke snurre, ikke klorhexidin. Bare rense med saltvann.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-22, 10:08   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hull i ørene for dummies

Samme beskjed som de andre fikk vi. Vi skulle heller ikke tape om natten. Såret trenger luft og ikke å pakkes in så lenge. Vil jeg som ikke er helsepersonell tenke. Jeg kan ikke huske hva vi gjorde på aktivitet med kontakt og fare for støt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-22, 10:56   #6
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hull i ørene for dummies

To av mine har fått beskjed om å bruke pyrisept. De har brukt q-tip til å forsiktig rense rundt piecingen. Eldste tok på studio, mellomste et litt mer shady sted.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-22, 12:12   #7
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.314
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hull i ørene for dummies

Ganske nye hull i ørene i heimen her også. Piercingstudio ga beskjed om å ikke snurre/ta på de, kun spraye med saltvann ikke pyrisept eller klorhexidin, holde det tørt. Hvis det kommer puss og skorper, spraye med saltvann og tørke av med q-tips

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-22, 12:13   #8
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hull i ørene for dummies

Saltvatn. Ikkje noko anna. Kjøp små ampuller på apoteket (igrunn øyedråper) ta på ein Q-tips eller bomullsdott og vask forsiktig. Ikkje noko meir. La dei vera mest mulig i fred. Eit seriøst piercing studio ville ha gitt ho god informasjon om dette når ho tok dei.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-22, 12:18   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i ørene for dummies

Da poden her tok fikk vi med noen servietter. Som han ikke brukte. Ble en infeksjon men vi fikk bukt med den ved å vaske med saltvann og bruke pyrisept.
Tok hos frisør (vi prøvde tre studioer først men alle var stengt). Hullene funker bra pg han er kjempe fornøyd.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-22, 12:28   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i ørene for dummies

Takk for alle innspill!

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Saltvatn. Ikkje noko anna. Kjøp små ampuller på apoteket (igrunn øyedråper) ta på ein Q-tips eller bomullsdott og vask forsiktig. Ikkje noko meir. La dei vera mest mulig i fred. Eit seriøst piercing studio ville ha gitt ho god informasjon om dette når ho tok dei.

Det er vel strengt tatt et (renommert, tror jeg) tatoveringsstudio, men jeg vil tro de er gode på piercing også. Jeg så etterpå at hun hadde fått et ark med noe informasjon, men hun er fortsatt usikker på hvordan hun teknisk sett skal gjøre det. Hvordan får man renset dem hvis det ikke er lov å røre dem? Og ja, klorhexidin var spesifikt nevnt, så det er ikke noe vi har funnet på.

Jeg kjøper saltvannsampuller etterpå.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-22, 12:28   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hull i ørene for dummies

Vi brukte sånne servietter fra frisørsalongen en liten stund, og så kjøpte jeg pyrisept spray, og bare brukte den morgen og kveld, foran og bak hullet (når jeg husket det).

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-22, 12:37   #12
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hull i ørene for dummies

Eg pleier å enten ta ein heil ampull med saltvatn på ein bomullpad og brette den over piercingen. Slik at eg får tatt både fram og bakside på ein gong. Eller tar nokre dråper på ein Q-tips og vasker forsiktig rundt piercingen. Sidan den kan vera ein smule øm dei første dagane ville eg nok helst brukt bomullspad først og gått over til Q-tips om nokre dagar.

Klorhexdin og pyrisept kan bli for tøft for piercingen og tørke den ut. Trur eg. Eg husker ikkje heilt, men mine piercingfolk er opptatt av at eg kun bruker saltvatn og ikkje noko anna.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-22, 12:44   #13
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hull i ørene for dummies

Det virker jo som om også piercingstudioer har ulike anbefalinger? Min tok også helix-piercing, så mulig at rådene er annerledes da?

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-22, 13:42   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hull i ørene for dummies

Jeg har alltid brukt saltvann. Enten ta på med q-tips eller bomullspad, eller spruteflaske. Har aldri hatt noen problemer.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-22, 15:51   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i ørene for dummies

Lillesøster tok også hull på piercingstudio. Fikk med flaske med saltvannsspray der. Spraye på og bruke Q-tips for å få rengjort litt.
Hun fikk infeksjon 1 gang og da var vi tilbake og fikk råd om sterkere lut en kort periode.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-22, 16:35   #16
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i ørene for dummies

Klorhexedin kan visst forsinke sårtilhelingen. Yngste fikk beskjed om å bare spraye med saltvann, og ellers la ørene være i fred. Hvis det ble infeksjon, fikk vi beskjed om å komme tilbake. Det fikk hun ikke, så jeg vet ikke hva de anbefaler ved infeksjon.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-22, 16:42   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hull i ørene for dummies

Jeg fikk infeksjon da jeg hadde bridge piercing, altså på neseryggen mellom øynene. Men den gikk vekk med saltvann.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no