Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Favoritt brødoppskrift

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-22, 08:09   #1
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Favoritt brødoppskrift

Hva er din favoritt brødoppskrift?

Jeg vet det en gang var snakk om en som mange her bakte. Jeg lagret det men eh hvor..?

Både eltefrie, og ‘vanlig» av interesse

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-22, 11:17   #2
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.472
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Favoritt brødoppskrift

Jeg liker det "hellebrødet" som det er oppskrift på her inne. Synes det er enkelt å ikke elte og smaker godt

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-22, 11:23   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Favoritt brødoppskrift

Dette er mitt favorittbrød for tida. Held seg saftig og godt. Einaste er at det tar eit halvt døgn å lage.

https://skillebekksurdeig.no/blogs/b...enkelt-frobrod

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-22, 12:42   #4
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Favoritt brødoppskrift

Mitt innlegg nr 8 her er min favoritt fortsatt. Og nå når Andungen er hjemme på ferie, så ønsket han seg det igjen, etter å ha vært drtitt lei.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=Eltefritt

Har forresten forsket på økt mengde for høyere brød, 800 gram mel/korn og ca 5,3 dl vann, funker fin-fint.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-22, 13:32   #5
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.104
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Favoritt brødoppskrift

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Mitt innlegg nr 8 her er min favoritt fortsatt. Og nå når Andungen er hjemme på ferie, så ønsket han seg det igjen, etter å ha vært drtitt lei.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=Eltefritt

Har forresten forsket på økt mengde for høyere brød, 800 gram mel/korn og ca 5,3 dl vann, funker fin-fint.

Jeg kan sitere dette, jeg bruker som regel 5,5 dl vann, og ca dobbelt så mye mel. Ha gjerne oppi litt yoghurt naturell, og litt honning. Jeg bruker hvetemel, havregryn og mel til grovbakst. Og kanskje litt frø.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-22, 16:14   #6
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Favoritt brødoppskrift

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Dette er mitt favorittbrød for tida. Held seg saftig og godt. Einaste er at det tar eit halvt døgn å lage.

https://skillebekksurdeig.no/blogs/b...enkelt-frobrod

At ting tar tid å lage er det minste problemet.. jeg har for mye tid med bare fem timer søvn om natta og tilnærmet ingenting å gjør på dagene noen ganger. Så får sette et brød hver time da så har jeg noe å gjør på

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-22, 16:18   #7
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Favoritt brødoppskrift

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Mitt innlegg nr 8 her er min favoritt fortsatt. Og nå når Andungen er hjemme på ferie, så ønsket han seg det igjen, etter å ha vært drtitt lei.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=Eltefritt

Har forresten forsket på økt mengde for høyere brød, 800 gram mel/korn og ca 5,3 dl vann, funker fin-fint.

Ja, det er grytebrød jeg også lager men å be en som ikke har spist gluten på 22 år og som heller ikke spiser brød (utenom rent mandelmel brød ) aiden 2008.

Kløber på glutenfrie brød og hvordan de oppføre seg. Brukt 2,5 tonn mel når jeg drev bakeri (men spiste aldri brødet, justerte kun på tilbakemeldinger og ønsker). Men hvetemel? Nope… det kan jeg ingenting om.

Derfor må eh ting inn med t skje der i forhold til væske eks. Fordi jeg merker jo at deigene oppføre seg veeeeldig forskjellig i grytebrød

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no