Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor godt liker du julen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvor godt liker du julen?
1 4 3,25%
2 5 4,07%
3 5 4,07%
4 9 7,32%
5 12 9,76%
6 6 4,88%
7 18 14,63%
8 18 14,63%
9 17 13,82%
10 29 23,58%
Deltakere: 123. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-22, 08:27   #41
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

10. Blir mer og mer glad i julen, det er så kos med jentene våre og alle minnene med de og deres juleforberedelser.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-22, 09:02   #42
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg krysset av på en femmer.
Jeg liker å få det julekoselig i huset og ha tid med familien. Jeg er glad i juleferie og tid til å gå tur med hundene på dagtid.
Jeg liker også å strikke gaver gjennom året, og særlig å gi gave til de som fortjener en oppmerksomhet.
Jeg liker derimot ikke kjøpepresset, og tenker mye på de som ikke har noen ekstra kroner å legge i jula. De som gruer seg til utgiftene, eller ikke kan kjøpe noe mer enn til vanlig. De som ikke har noen å være sammen med...
Jeg synes jul er for dyrt og har for mange forventninger ute i samfunnet. Egentlig synes jeg det burde bli slutt på julegaver, og heller gi litt tid til hverandre.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-22, 10:00   #43
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Eg kryssa 5.
Jula har alltid vore litt vanskelig for meg. Då eg vokste opp syns eg det var sårt fordi vi hadde så lite familie nær oss. Særlig etter at broren min døde. Då var det berre meg og mamma på julafta. Og vi hadde ikkje spesielt godt forhold….Dårlig råd hadde vi også, så det var lite presanger, Eg la meg som oftast ganske tidlig og las i ei bok eg hadde fått til jul. Alle vennane mine hadde stor familie og gjekk frå juleselskap til juleselskap gjennom heile romjula. Så dei haddde lite tid til å vere med meg. Med unntak av ein som hadde alkoholiker-far heime. Han rømte til oss når det blei for ille heime.
I tillegg til at sjølve jula var litt kjip syns eg også det var kjipt i etterkant når alle snakka om kva dei hadde gjort i jula og kva dei hadde fått. Då kjente eg litt på skam og håpte at ingen skulle spørre meg.
Så barndommens jul var eigentlig ein 3’er. Men det har tatt seg litt opp i voksen alder etter at eg fekk barn. Vi køyrer veldig light jul. Vanlig helgevask, ganske lite pynt, baker kun pepperkaker og kakemenn og har kun to dagar med typisk julemiddag. Men masse kos og late dagar med pysj, julefilmar og lesing. Vi har fortsatt lite familie og er ganske introverte av oss, så vi er berre i eit familiebesøk i løpet av jula. Og kun ein ekstra person på julafta (svigermor). Det viktigste for meg i jula er å slappe av, få eit avbrekk frå jobb og vere med mann og barn. Alt anna er eigentlig berre plikt og mas, så eg unngår det som kan unngås!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-22, 23:49   #44
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Liker jul etter julaften…

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 00:03   #45
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Vanligvis ja,noe har skjedd i år ( ikke alvorlig eller dramatisk) blitt mer grinch. Vet ikke hvorfor egentlig. Stemte 5.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 01:46   #46
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

4. Som kronisk syk så er julen et helvete. Det ligger ingen dramatikk i det, bare statement of facts. Man kan legge listen veldig lavt, men med barn så går det bare til et visst nivå.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 16:59   #47
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 909
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

9 fra meg. Jeg er veldig glad i jula, særlig etter jeg fikk egen familie og ikke minst etter at vi innførte lavterskelfeiring på hytta, der vi kan være sosiale eller kose oss bare vi i kjernefamilien etter hva som passer oss. Stresser minst mulig i forkant og prøver gjøre bare ting som gir meg noe. I år droppet jeg f.eks all julepynting hjemme, da jeg var mye syk i desember. Tok fram noen få ting jeg og ungene er glade i.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 19:55   #48
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Svarte 8, men er litt usikker. Kanskje fordi jeg har spist fet mat og julegodis i tre dager i strekk. Energinivået er lavt og jeg lufta har liksom gått ut av meg. Men førjula er en 10-er. Ideen om jul er bedre enn selve jula, med andre ord.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 20:07   #49
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Egentlig synes jeg påsken er best av høytider, rett og slett fordi den ikke krever noen ting.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 20:11   #50
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Har ligget ganske lavt de siste årene, særlig siden moren min døde. Men i år synes jeg vi får til en ganske rolig jul som passer både oss og barna, så synes det kommer seg litt igjen, altså. Sjuer, tenker jeg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 20:31   #51
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Egentlig synes jeg påsken er best av høytider, rett og slett fordi den ikke krever noen ting.

Yes! Påskeegg til ungene er eneste som skal ordnes. Tidenes høytid, og flere fridager enn i julen (uten å måtte ta feriedager). Knall oppfinnelse!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 20:47   #52
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Og evt. litt påskepynt, ingen forpliktelser til besøk hverken her eller der.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 22:07   #53
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg stemte 9, kanskje 8. Jeg er veldig glad i jula. Vi har prøvd, og feilet, oss frem til en form som passer oss. Fokus på samvær, gaver til alle med mest fokus på barna.

Vi har valgt bort en del klassiske jule-greier, vasker lite, drar knapt på besøk, sover hjemme og baker fordi det er koselig. Vi kjøper ferdig det meste av mat og godis. Steker ribbe, men kjøper feks. medisterkaker ferdig.

Det er stress hvert år. Jeg har skjønt at jeg er sånn, sent ute.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-22, 12:36   #54
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg kjenner ikke på en eneste forpliktelse i jula, jeg, sånn for å avspore litt. Jeg har fundert på dette mange ganger, når det snakkes om at det er stress med alt man . Jeg innser at det går an å ha mer oppegående familier enn min, men noe press? Næh.

Drømmen hadde vært å ha en hytte å stikke av til. Jeg synes sånne romjulsdager hvor alle har fri og henger rundt hverandre ustanselig uten noe særlig driv, er utfordrende hjemme. Et annet sted er det liksom litt færre krav til ting man må gjøre.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-22, 14:52   #55
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg ønsker hytte i ferier og helger. Føler alltid at vi burde gjort en hel masse når vi er hjemme. Kjenner igjen uroen. I jula slapper jeg av, da er det liksom ikke "lov" til å pusse opp eller rydde i boden.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-22, 15:32   #56
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg liker julen veldig godt, og ga den en nier. Julen er min høytid, mens jeg bryr meg katta om påske, 17. mai og andre høytider. Det kunne ikke falle meg inn å reise til varmere strøk verken i julen eller adventstiden, da vil jeg ha mest mulig jul rundt meg.

Da mannen min ble akutt og alvorlig psykisk jul julen for fire år siden og fikk en relapse julen året etter, trodde jeg at løpet var kjørt når det gjaldt mitt forhold til jul. I år er første året siden da at jeg har klart å slappe av og ikke bekymre meg for om han vil bli syk igjen, og jeg har vært så glad for å kjenne på at julegleden fortsatt er der, til tross for de to aldeles grusomme julene vi hadde da han var syk.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-23, 18:55   #57
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg liker jul, og førjulstid veldig godt, og koser meg med den, det ble 8, selv om jeg vurderte 10, fordi selv om jeg liker julen veldig godt, så misliker jeg min egen manglende evne til å bli klar til den, og tilhørende skam når vi får gjester. Det er ikke julen sin feil sånnsett, og jeg håper å komme i bedre stand i løpet av 2023.

Også vil jeg at julen skal vare til 13. dag jul, eller 20. dag jul eller noe sånn, men kjenner meg likevel FERDIG med den nå.

Mem jeg hr storkost meg med på ha fri i hele julen, det elsker jeg. Jeg har somregel fri fom 23.12 (evt fra lunsj 23) og til 2.1 og det er jo deilig. Men nå er jeg altså på jobb for andre dag, og igang med årets første overtidsdag, så da, da er jeg ikke i julemodus lenge. Juletre og julepynt fr stå til helga, men jeg føler ikke mer JUL lenger, og er ikke like ivirg på å tenne juletreet etc

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-23, 10:22   #58
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.438
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg elsker julen men tiden etter jul (etter nyttårsaften for meg) er virkelig en av de verste i året. Grusom vinter ute, ingenting å glede seg til, alt for lenge til våren, særlig her i Norge etc. Jeg kjenner tungsinnet kommer over meg når jeg rydder bort julen selv om det er deilig å få det gjort, og jeg må virkelig ta meg selv i nakken for å bli kvitt følelsene. Da må jeg begynne å planlegge en ferie eller noe sånt, så det gjorde jeg i går.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no