Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-23, 11:08   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Nå vet jeg ikke hvor stort problemet ditt er, men jeg synes denne fungerer fint mot min vintertørre hud. Den står under "alder 40 +" på mitt apotek, og så gammel er jeg jo.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 11:57   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Jeg tror jeg er for forfengelig til å vente på våren. Sminkefri pleier å hjelpe, men nå har jeg knapt hatt på sminke de siste ukene uten at det hjelper noe særlig.

Tjorven, det er jeg også. Så den er absolutt verdt et forsøk!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 13:35   #23
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Da jeg hadde skikkelig tørr hud, fikk det på vinteren, så brukte jeg ansiktsolje i en periode. På natten. Akkurat som om huden ble mettet etterhvert.
Jeg brukte en fra Clearins et år og en fra Nuxe et år.
Det hender at jeg tar på olje når jeg legger meg. Har fra No7 nå.
Ellers er jeg veldig fornøyd med krukken fra CeraVe.
Bruker denne. https://www.blush.no/storage/423269B...5f/P-88487.jpg

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 14:11   #24
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Jeg bruker denne: https://lyko.com/no/vichy/vichy-neov...al-elixir-30ml
Nå er akkurat denne ikke å få tak i, men ansiktsolje gjennom natta gir meg mjuk og fin hud.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 14:35   #25
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Et godt serum under dagkremen er helt nødvendig for meg for å holde vinterhuden fuktet og myk. Det er et hav av gode serum der ute, så jeg synes det er vanskelig å anbefale ett. Jeg merker også stor forskjell på hvordan huden kjennes dersom jeg drikker mye/lite vann. Jeg har stor tro på å "fukte innenfra".

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 15:02   #26
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Jeg har lært at man må vite forskjellen mellom tørr hud pga for lite fett eller tørr pga for lite fukt.

Jeg får akne av nesten alle fete kremer og kan ikke bruke oljer. De tetter porene. Samtidig, hvis man har for lite fukt, kan huden tro at den trenger mer fett og produsere mer talg, og dermed også tette porene. Derfor bruker jeg nå kun denne (eller den nye varianten av dem, den jeg brukte lages jo ikke mer).

https://lyko.com/no/la-roche-posay/l...YaAiFCEALw_wcB


Jeg har også fulgt så pass mange hudinfluensere (ikke norske) til at jeg helst velger parfymefrie alternativer og styrer unna de dyre merkene. De skal ha lite gode næringsstoffer, men er proppet av parfyme og prisen står ikke til innholdet. (sies det, jeg er ikke kjemiker, så har ikke gått det så inn i sømmene, men jeg har lært litt om hvilke gode ting jeg bør se etter på innholdsfortegnelsen). Så lenge det de anbefaler er billig. LRP er ikke en av de jeg har funnet på nettet da. Husker ikke hvorfor jeg prøvde den, antageligvis etter jeg var hos hudlege.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 00:23   #27
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Er du sikker på at huden er tørr, og ikke fuktfattig? Jeg trodde i mange år jeg hadde tørr hud, og pøste på med kremer for tørr hud og endte opp med hud som både føltes stram/flasset og med kviser.

Dette løste seg da jeg begynte å fokusere på produkter med fukt. Jeg eksprimenterer en del med produkter i ulike prisklasser, men det som er bankers og som jeg stadig vender tilbake til er fuktserum og ansiktskrem fra Vichy (fås også i en rikere utgave), der jeg sprayer med fuktighetsspray før både serum og krem. Jeg bruker en enkel fuktspray fra Avene, og synes "lagene" med fuktspray hjelper masse spesielt vinterstid når lufta er tørr.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 08:46   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Oi. Her var det mye jeg ikke ante noe om. Jeg må sette meg inn i dette med serum og fuktighetsspray.

Av og til føler jeg meg ekstremt novise på hudpleie. Og jeg som er vokst opp i et parfymeri.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 15:20   #29
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Er du sikker på at huden er tørr, og ikke fuktfattig? Jeg trodde i mange år jeg hadde tørr hud, og pøste på med kremer for tørr hud og endte opp med hud som både føltes stram/flasset og med kviser.

Er det forskjell på tørr og fuktfattig? Det kan faktisk høres ut som om jeg har bommet her, ja. Må ut og handle litt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 16:22   #30
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Er det forskjell på tørr og fuktfattig? Det kan faktisk høres ut som om jeg har bommet her, ja. Må ut og handle litt.

Jeg er overhodet ingen ekspert her altså. Forskjellen er at en tørr hud trenger fett, mens en fuktfattig hud trenger fukt. En fuktfattig hud kan begynne å overprodusere talg for å veie opp for fukttap (det gjorde min), og da får man både kviser og stram hud. Og så er det greit å huske på at tørr hud er en hudtype, men fuktfattig hud er en tilstand som kan komme og gå. En tørr hud kan dermed også være fuktfattig, bare for å gjøre det enklere... Så du må sikkert prøve deg litt frem.

Uansett så gjorde det enorm forskjell for meg å begynne med produkter som fokuserer på fukt.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 18:30   #31
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Det høres ut som akkurat det som har skjedd med meg, faktisk. Så nå har jeg kjøpt fuktighetsspray, og serum og kremer fra Laroche sin dermaallergic-linje. Så får vi se om det blir skikk på sakene!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 20:18   #32
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Håper det hjelper!

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 21:10   #33
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Jeg har fet hud som blir dehydrert av og til, men kremen fra Avene fungerer veldig bra, selv om den er beregnet på tørr hud.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 21:11   #34
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Her syår det litt om ulike hudtyper.
https://www.apotek1.no/ansiktspleie/...hudtype-har-du

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 23:48   #35
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har lært at man må vite forskjellen mellom tørr hud pga for lite fett eller tørr pga for lite fukt.

Jeg får akne av nesten alle fete kremer og kan ikke bruke oljer. De tetter porene. Samtidig, hvis man har for lite fukt, kan huden tro at den trenger mer fett og produsere mer talg, og dermed også tette porene. Derfor bruker jeg nå kun denne (eller den nye varianten av dem, den jeg brukte lages jo ikke mer).

https://lyko.com/no/la-roche-posay/l...YaAiFCEALw_wcB

Siterer meg selv.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-23, 08:23   #36
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Siterer meg selv.

Jeg hadde ikke lst alle svarene

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-23, 08:32   #37
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Siterer meg selv.

Sorry! Jeg vet at du også skrev det altså. Takk! Jeg ble litt overveldet av alle innspillene.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no