Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva skal jeg strikke?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-23, 08:20   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal jeg strikke?

Alt strikketøyet mitt ligger hjemme og jeg er langt unna med MYE ventetid
Har tilgang på alle type butikker og garn.
Så hva kan jeg strikke?
Gjerne litt store pinner (4) og ikke garn med hår.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 08:29   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

Hva, løp du ikke hjemom for å hente strikketøy da du hastet avgårde? Uproft. Kanskje ok med litt småstrikk? Votter, luer? Oslohue? Finnes en variant uten mohair og en med.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 08:29   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

Hva med denne?

https://www.gyldendal.no/artikler/gr...tbladgenseren/

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 08:38   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

Jeg skal i gang med en ny November Jacket fra PetitKnit. Siden den strikkes i helpatent, så tar det en evighet å strikke. Og tid høres det jo ut til at du har nok av akkurat nå.

Jeg har en allerede og den har jeg brukt vanvittig mye. Så derfor skal jeg strikke en til i en annen farge. Jeg har strikket dem i Peer Gynt fra Sandnesgarn og da blir prisen overkommelig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 08:39   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Hva, løp du ikke hjemom for å hente strikketøy da du hastet avgårde? Uproft. Kanskje ok med litt småstrikk? Votter, luer? Oslohue? Finnes en variant uten mohair og en med.

Du må ikke tulle med det. Jeg hadde fingrene på nettet med strikketøy men tror jeg glemte det i gangen da jeg løp
Fikk med mobillader helt ut i bilen. Men glemte den i bilen så den ble jo aldri med i ambulansen. Og han som kom etter hadde faktisk strikketøyet med nesten helt ut i bilen. Men jammen ble det igjen i gangen da også.
Lue og votter er ikke dumt nei. Om jeg får tak i litt lange rundpinner kan jeg jo strikke hva som helst.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 08:42   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg skal i gang med en ny November Jacket fra PetitKnit. Siden den strikkes i helpatent, så tar det en evighet å strikke. Og tid høres det jo ut til at du har nok av akkurat nå.

Jeg har en allerede og den har jeg brukt vanvittig mye. Så derfor skal jeg strikke en til i en annen farge. Jeg har strikket dem i Peer Gynt fra Sandnesgarn og da blir prisen overkommelig.

Den var skikkelig lekker. Men langt over hva jeg kan strikke. Jeg kan rett og vrang

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 08:45   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

En vest?
https://www.sandnesgarn.no/oppskrifter/vest-2

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 08:49   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Den var skikkelig lekker. Men langt over hva jeg kan strikke. Jeg kan rett og vrang

Eh. Ja. Dette er vel noe av det vanskeligste jeg noen gang har strikket. Det var godt forklart i oppskriften og hun lager gode videoer. Men det er ikke noe å starte med hvis du regner deg selv som nybegynner. Jeg har sett ting du har strikket tidligere, og tenkte at du var ganske dreven.

Driver ikke du å gjør om oppskrifter fra raglan og sånt - helt på egenhånd? Det er vanskeligere enn noe jeg hadde turt å forsøke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 08:50   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

Eller votter. Disse er enkle.
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=4778&cid=1

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 09:15   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

Hva med et sitteunderlag? Jeg er i gang med et slikt nå, trengte noe enkelt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 09:38   #11
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Den var skikkelig lekker. Men langt over hva jeg kan strikke. Jeg kan rett og vrang

Jeg er snart ferdig med min sånn jakke. Og trust me: kan jeg, kan du.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 10:17   #12
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

PetiteKnit sine oppskrifter er sånn ca idiotsikre. Jeg visste heller ikke at jeg kunne strikke så avanserte ting.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 10:23   #13
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

Et elastisk sjal du kan ha rundt skuldrene? Det er godt å ha da en får mange, lange timer i en stol.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 10:24   #14
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

Sophie shawl fra Petiteknit? Kun rette masker. Jeg har strikket mine i Sandnes Alpakka ull


Louvre sweater (også Petiteknit) - Sandnes Peer Gynt og pinne nr 4. Nydelig genser! Vil du ha det enda enklere - Novice sweater i Sandnes Kos

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 10:42   #15
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Du må ikke tulle med det. Jeg hadde fingrene på nettet med strikketøy men tror jeg glemte det i gangen da jeg løp
Fikk med mobillader helt ut i bilen. Men glemte den i bilen så den ble jo aldri med i ambulansen. Og han som kom etter hadde faktisk strikketøyet med nesten helt ut i bilen. Men jammen ble det igjen i gangen da også.
Lue og votter er ikke dumt nei. Om jeg får tak i litt lange rundpinner kan jeg jo strikke hva som helst.

At du i det hele tatt tenkte på strikketøyet i det kaoset er utrolig. Sier litt om at man aldri helt vet hvordan man reagerer eller hva man gjør.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 10:49   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

Det er da du vet at du virkelig er en strikker. Jeg stod også med strikketøyet i henda da jeg måtte skynde meg til sykehuset ... og angret veldig på at jeg la det igjen hjemme.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 10:57   #17
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.229
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

Hva med noen par Askeladden votter fra boka Eventyrvotter?
Jeg har strikket dem i Tinde fra Hillesvåg, men det er flere garn som anbefales.

Boka kan lånes på bibliotek, eller kjøpes (tror den er tilgjengelig fremdeles).

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 17:02   #18
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

Jeg satt ved mamma på intensiven i nesten to uker for noen år siden, og aner ikke hva jeg skulle gjort uten det sjalet jeg strikket på.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 17:22   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.379
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

Jeg har Knit Pro rundpinner du kan låne om du vil. Jeg bor bare noen km unna og kan svippe forbi.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 17:25   #20
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

At du i det hele tatt tenkte på strikketøyet i det kaoset er utrolig. Sier litt om at man aldri helt vet hvordan man reagerer eller hva man gjør.

Jeg er en erfaren «vi må på legevakta NÅ» dame. På godt og vondt iofs.
Men denne gangen var det så sinnsykt alvorlig at alle hjerneceller gikk i lockdown. Egentlig et under at jeg ikke møtte opp i stillongs.

Tusen takk for masse tips!
Jeg har fått pinner og garn. Så først blir det et tubeskjørt. Veldig greit med bare vrangbordstrikk mens hodet prosesserer og bearbeider. Men det blir maaaange timer så kan fort bli både votter og lue pasienten må jo ha noe nåe han skal ut å stå på ski igjen!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no