Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tips til genser på tykke pinner som kan strikkes uten å tenke

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-23, 11:49   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips til genser på tykke pinner som kan strikkes uten å tenke

Se annen nylig tråd for kontekst.

Jeg ønsker meg tips til en genser som strikkes på pinne 6 og/eller 7 (eller det nabolaget), enkelt mønster er greit, fire tråder på en gang er ikke greit. Raglan er greit, høyhalset er greit, rundfelling er greit - fletter og hullmønster tror jeg det bare er å styre unna.

Designpreferanser går mot litt løse, oversized greier, men ikke helt uformelig. Liker litt lengde. Petiteknit-tingene er kjempefine, men på meg blir de feil fasong.


Bring it on!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 12:20   #2
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til genser på tykke pinner som kan strikkes uten å tenke

Daisy fra Camilla Pihl er fin og enkel.



Gratis oppskrift her

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 12:23   #3
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.978
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til genser på tykke pinner som kan strikkes uten å tenke

Denne - pinne 9

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 12:24   #4
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til genser på tykke pinner som kan strikkes uten å tenke

Jeg strikker tykk turgenser i plotulopi (uspunnet ull) akkurat nå. Klassisk islandsk mønster. Det finnes masse varianter, jeg innbiller meg at du har strikket Riddari før? Med enda tykkere garn enn Lettlopi-variantene går det enda raskere.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 12:32   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til genser på tykke pinner som kan strikkes uten å tenke

Her er noen gratisoppskrifter.
https://www.sandnesgarn.no/oppskrifter/genser-69
https://www.sandnesgarn.no/oppskrift...e-raglangenser

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 12:40   #6
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til genser på tykke pinner som kan strikkes uten å tenke

To forslag fra meg (sikker svindyrt garn, men det finnes kanskje alternativer):

https://myfavouritethings-knitwear.c...eater-no-14-no

https://myfavouritethings-knitwear.c...weater-no-2-no

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 12:43   #7
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.230
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Tips til genser på tykke pinner som kan strikkes uten å tenke

Skógafjell. Pinne 4 og 5.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 12:48   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til genser på tykke pinner som kan strikkes uten å tenke

Sweater nr. 14 vil være nydelig på deg! (linken til Appelsin.) Garnet er dyrt om du kjøper det som står i oppskriften, men kan byttes ut med annen type garn hvis man vil det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 13:11   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til genser på tykke pinner som kan strikkes uten å tenke

Masse gode forslag! Nr 14 Appelsin linket til er helt perfekt! Må fundere litt på garnvalg der ja. Nr 10 som Frukt linket til er også kjempefin, har printa ut oppskriften, tror jeg har garn som funker hjemme faktisk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 14:19   #10
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til genser på tykke pinner som kan strikkes uten å tenke

Jeg har debutert som genserstrikker til gutta i familien med Rauma vamsegarn. Har strikket Beppe raglangenser til mannen og pekka strukturgenser til gutten, den finnes også i damevariant: https://www.raumagarn.no/produkt/hefter/417-vams-dame

Det er det jeg kaller for zen-strikk.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 17:31   #11
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til genser på tykke pinner som kan strikkes uten å tenke

Jeg har denne jeg er veldig glad i
https://myfavouritethings-knitwear.c...weater-no-9-no

Men jeg liker også PetiteKnit-fasongene, så sånn sett blir det kanskje feil

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 20:50   #12
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til genser på tykke pinner som kan strikkes uten å tenke

Gaia-genseren :
https://www.houseofyarn.no/oppskrift...enser-karamell

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no