Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-22, 06:22   #21
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg er i gang med å strikke julegaver. Foreløpig går det i sokker, så får vi se hva det blir til litt lenger ut i året.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 06:32   #22
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har kjøpt 8 julegaver, og har en bunke ferdigstrikkede votter og ullsokker på lager

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 06:54   #23
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2022

Wow, dere er gode! Heldige er de som får gaver av dere, både sokker og votter er gull!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 07:00   #24
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har bestilt to julegaver. Til meg selv.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 07:35   #25
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2022

Vi har sossisser i fryseren, og rester av julekaker i boden (spiste noen i går), men de blir nok borte før februar.


Jeg strikker også, både votter, sokker og pulsvarmere, men det er jo begrenset hvor mye folk trenger av slikt.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 07:56   #26
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

You crazy people! - Vi skal ha pinnekjøtt til middag på søndag.

Jeg lurer på hvordan dere som faktisk kjøper gaver nå
1. husker på det i desember
2. husker hvor dere la gavene.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg finner tiltenkte gaver kjøpt på tilbud liggende i en pose.....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 08:00   #27
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

You crazy people! - Vi skal ha pinnekjøtt til middag på søndag.

Jeg lurer på hvordan dere som faktisk kjøper gaver nå
1. husker på det i desember
2. husker hvor dere la gavene.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg finner tiltenkte gaver kjøpt på tilbud liggende i en pose.....


Jeg kjøper ikke julegaver helt ennå, men jeg har en skuff hvor jeg legger gaver. Også har jeg et notat på mobilen hvor jeg skriver opp gaveideer og gaveønsker, der kan jeg også skrive inn om det er kjøpt.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 08:05   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har lyst på rød julebrus, men det har kiosken her sluttet å selge bare fordi jula er over.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 08:23   #29
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

You crazy people! - Vi skal ha pinnekjøtt til middag på søndag.

Jeg lurer på hvordan dere som faktisk kjøper gaver nå
1. husker på det i desember
2. husker hvor dere la gavene.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg finner tiltenkte gaver kjøpt på tilbud liggende i en pose.....

Skriver liste, gavene legges på loftet i en stor pose der.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 08:26   #30
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har lyst på rød julebrus, men det har kiosken her sluttet å selge bare fordi jula er over.

Er den ikke kamuflert som Eventyrbrus resten av året? Prøv det!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 08:31   #31
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg skal rydde vekk resten av julekakene i helgen. Der er muligens noen i noen bokser på kjøkkenet, noen kolakaker med for mye mel i kjøleskapet og noen frosne risboller i frysen.

Og julegaver har jeg tenkt å starte med når jeg finner. Husk liste så man vet at man har kjøpt!

Har litt julemat i kjøleskap og frysen. Må sjekke dato på det i kjøleskapet.

God jul snart igjen!

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 08:31   #32
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har satt datoen for innkjøp av julegaver: 27. oktober. Lønningsdag, god tid før jul.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 08:36   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

You crazy people! - Vi skal ha pinnekjøtt til middag på søndag.

Jeg lurer på hvordan dere som faktisk kjøper gaver nå
1. husker på det i desember
2. husker hvor dere la gavene.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg finner tiltenkte gaver kjøpt på tilbud liggende i en pose.....

Man har selvsagt Excel-skjema, hvor årets gaver føres inn, og hvor man også ser hva man har gitt hver enkelt i flere år tilbake!

Og også en egen hylle i er skap i loftstua, hvor innkjøpte gaver legges.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 09:01   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har lyst på rød julebrus, men det har kiosken her sluttet å selge bare fordi jula er over.

Jeg kjøpte en flaske i går bare fordi den var på tilbud og det var det de hadde. Jeg liker ikke engang rød julebrus. Skal jeg sende den til deg?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 09:04   #35
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har kjøpt en julegave, svigermor får alltid noe til nisseserviset og det er på 60% salg nå. Vurdere å kjøpe litt annet på Hadeland glassverk salget, så de hadde Mummi julepynt og det er fine venninne gaver.

Ellers drakk jeg islandsk juleøl denne uken, det er blanding av Malt og Appelsin (islandsk solo), det er alkoholfritt, men det het juleøl når jeg vokste opp. Og de selger det på Meny!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 09:23   #36
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har allerede avgjort at faren min skal feire jul hos oss neste år, og at jeg skal legge ned veto mot å reise til svigers så tidlig som andre juledag, jeg skal ha MINST en dag til hjemme.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 09:27   #37
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har, som vanlig, avtalt med strikkevenninne at vi bytter julekalender i år. Dette foregår i en liten gjeng, så jeg har fått "min" mottaker og har begynt å pønske ut gaver til henne. Noe av dette skal jo strikkes eller på annen måte lages, så det nytter ikke å ta alt i november heller. Det vil si, det gjør jo det, men det er mer stress enn jeg liker. Det er veldig koselig å ha noen å småhandle og putle litt til i løpet av et år.

Også har jeg en svoger som utelukkende ønsker seg hjemmestrikkede sokker til jul, så jeg er i gang med sokker til ham nå. I fjor hadde jeg strikketørke og prioriterte min kalendervenn, så da endte jeg med å kjøpe strikkesokker til ham på julemarked. Det var et slags strikkemessig lavpunkt i karrieren. Så nå er jeg i gang med sokker til ham, så det er unnagjort.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 11:17   #38
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Vi har fotsatt ikke bakt ut pepperkakedeigen fra 2021. Kanskje begynne å definere det som tidlig forberedelse til jula 2022 hvis vi baker ut nå.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 11:37   #39
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Kanskje begynne å definere det som tidlig forberedelse til jula 2022 hvis vi baker ut nå.

Alt som har med jul å gjøre og skjer etter 24. desember, kan krysses av som juleforberedelser.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 11:37   #40
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Yay, juletråd! Jeg har fremdeles både pepperkaker og kokosmakroner igjen. Skal nok spise dem opp i helgen tenker jeg. Og så fant jeg litt julepynt vi glemte å rydde bort (det tror jeg skjer hvert år). Jeg vet allerede at jeg skal ha samme julekalender som i fjor og at vi etter å ha prøvd det et par år vet at vi ikke skal ha edelgran igjen.

Julelysene henger fremdeles ute, men nå heter de vinterlys.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no