Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-22, 09:54   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Toyotaen vår nekter å dø. En 2007 modell avensis. Stasjonsvogn, altfor stor til å være vår bil nr 2, men den har lav salgsverdi og stor bruksverdi, den dør jo ikke! Nedbetalt er den og ikke store utgiftene har den gitt oss så langt, så den fortsetter å rulle og gå. (må vurderes igjen med bompenger fra høsten om det er lønnsomt å bytte den med en liten elbil som får halv takst til og fra jobb. Men pr nå er det definitivt mest lønnsomt å bare ha den)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 10:29   #22
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Etter å ha hatt en del skjitbiler, slo vi på (for oss) stortromma og kjøpte en to år gammel Toyota Rav4 i 2014. Den går som ei kule ennå, og vi har bare hatt "vanlige" serviceutgifter på den. Jeg ser på nettet nå at mange omtaler den som en evighetsmaskin. Den er veldig stødig og føles veldig trygg å kjøre.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 10:31   #23
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Ja, Toyota har jeg også hatt. Ingen utgifter utover vanlig sørvis de 10 årene jeg hadde den. Fikk til og med innbytte på den da jeg kjøpte ny bil, og da var den 19 år gammel.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 10:32   #24
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Pengene må jo finnes for at det skal funke. Jeg har levd så lenge på grensen til hva som går, at det føles vilt råflott å vurdere bil opp til hundre tusen.

Yngste er 14, det er ikke så mange år til jeg ikke trenger bil i like stor grad. Det er med i vurderingen.

Kan det være en ide å lease en rimelig bil? Da har man kontroll på utgiftene i alle fall.

Ellers har vi en volvo fra 2005 som går og går, og sønnen har en toyota fra 1998 som er i utmerket stand så man kan være heldig.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 10:38   #25
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Jeg leaser en billig elbil fordi jeg ikke har råd til å legge så mye penger på bordet for å kjøpe. Den er latterlig billig i drift og kostnadene er helt forutsigbare.
F.eks denne som vil koste deg ca 120 000 på tre år: https://mobile.no/nybil/personbil/ni...af-n-connecta/

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 10:48   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Pengene må jo finnes for at det skal funke.

Ja, det er noe med det. For noen år siden klagde jeg min nød over dyre utgifter til bompenger og bensin, for uansett hvilke andre løsninger vi har prøvd, så er mannen min avhengig av bil for å komme seg til jobb. Da var det en kollega av meg som foreslo at vi jo bare ganske enkelt kunne kjøpe oss en liten elbil i tillegg for det formålet. For man kom jo langt med 200 000.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 10:57   #27
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Men hvis du har brukt fjortentusen på den bilen du har, så holder den vel enda en god stund?

Såkalt billig leasingbil er uansett dyrere enn å beholde den gamle bilen man har, man må ut med egenandel og de pengene får man vel ikke igjen når bilen leveres tilbake. Forsikring og service/verkstedutgifter kommer i tillegg, gjør de ikke?
Har man penger til overs, kan man vel heller legge av 3-4000 pr mnd til ny(ere) bil istedet for å gi dem til leasingfirma - er min filosofi.

(Nei, jeg har ikke de pengene og kjører derfor fint i min 2009-modell og har tenkt å gjøre det i noen år til. Bruksverdien er langt større enn salgsverdien, ikke verdt å bytte).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 11:00   #28
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Forsikring og service/verkstedutgifter kommer i tillegg, gjør de ikke?

Usikker på den jeg linket til over, men mange har service inkludert i leasingavtalen. Forsikring kommer vel alltid i tillegg på leasing, tror jeg.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 11:01   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Mhm, og forsikring på ny bil er vanligvis langt dyrere enn forsikring på en gammel bil, uansett merke.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 11:32   #30
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.461
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Jeg kjøpte en Nissan Leaf 2015 i 2017 og det er den billigste bilen jeg har hatt. Batteriet er ikke stort, men det har holdt seg bra og har samme kapasitet som da jeg kjøpte den. Den er ikke stor da, men jeg tenker at an en brukt elbil er supert for å holde kostnadene nede.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 11:40   #31
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Pengene må jo finnes for at det skal funke. .

Ja, selvfølgelig, sorry. Jeg forsto deg sånn som at du nå hadde mulighet til å få tak i de pengene, det var utgangspunktet for svaret mitt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 11:52   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg har kjørt Toyota i snart 30 år, og opplever det som ekstremt driftssikre biler. Vår Toyota Avensis er 18 år gammel og skled nettopp gjennom EU-kontrollen uten merknader.

Enig. Har hatt to Avensis.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 11:57   #33
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Toyota, ja.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 12:07   #34
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Jeg tror også at en billig brukt elbil er et godt og rimelig alternativ. Skal dere på fjellet eller annen langtur som gir rekkevidde utfordringer, kan man leie seg bil for den perioden.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 13:12   #35
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Jeg valgte litt dyrere el-bil fordi jeg hadde pengene, bilen kan antas å vare i minst ti år, og den har svært lave driftsutgifter. Men jeg er likevel overrasket over EU kontroll på 3 år og 30 000 km i tillegg til årlig service og jeg vil si dyr forsikring. Egen kurs i sikringsskapet, overspenningsvern og lader kostet i tillegg til. Vet noen ikke bruker lader, men kun kurs og overspenning, ved brann da så smelter kun lader og kontakt, koster fort 30 000,- å fikse.

Vi regnet på leasing, men innskudd pluss leie ble fort 50 000,- for hvert år vi leaset bilen.

Jeg er enig i de over ang Skoda og Toyota, og vil legge til Volvo. Ville unngått alle med mindre motor og gir. Ville unngått diesel hvis bil står ute og den stort sett brukes til kortere turer. Webastoen på Volvo er genial og jeg vil tro forlenger levetiden. Nevnte er årsak til at jeg kjøpte el, bil står ute, kjøres lite og kort. Vi er vant med at batterier tappes og eksosanlegg ruster.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 13:14   #36
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.461
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Jeg dropper service på min el-bil. Skal ikke selge den videre med profitt allikevel og det er begrenset hva de kan gjøre tenker jeg. Tar EU-kontroll når jeg trenger det og oppsøker verksted dersom det er noe med bilen. So far, so good.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 13:15   #37
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Mondeo hadde vi da barna var små, da var det fantastisk. Nå blir det nok en for stor bil for bykjøringen min.

Brukt elbil er jeg litt skeptisk til, mest pga batteriet. De må jo være noen år for å komme ned i mitt prisnivå og da er jeg redd det kan bli mye krøll. Per nå bor jeg forsåvidt også i et borettslag uten mulighet for hjemmelader.

Uten hjemmelader er det nok verre, men jeg kjører brukt elbil som koster 55.000, og den fungerer utmerket i det daglige! Med dobbelt budsjett hadde man gjerne fått en romsligere og som varmer bedre om vinteren.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 13:17   #38
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg dropper service på min el-bil. Skal ikke selge den videre med profitt allikevel og det er begrenset hva de kan gjøre tenker jeg. Tar EU-kontroll når jeg trenger det og oppsøker verksted dersom det er noe med bilen. So far, so good.

Ulempe med nyere bil er at det varsles med signal og lyd, service. Og at jeg da går glipp av nybilgaranti og mobilitetsgaranti. E-Golf er familiens eneste bil.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 13:51   #39
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Hvis man skal være dønn rasjonell, så må man sette opp et totalbudsjett (bil-lån (eller det man ville betalt i lån om man ikke skal låne, for den reelle kostnaden er jo ish den samme) + forsikring + drivstoff/strøm + et gjennomsnitt for service og verksted, inkludert de uforutsette). Og så må man sette av en månedlig sum for det uforutsette, og ta av den kontoen når det er nødvendig. Som ikke på noen måte er lett når det kniper, selvsagt. Klassisk "dyrt å være fattig"-problem.

Med dyrere bil-lån (og dermed også forsikring) følger også lavere verksted og service, men det skal mye til at en ny, dyr bil blir billigere i drift, totalt sett. Det som er dritt med de uforutsette er i og for seg ikke totalkostnaden, men at de kommer som kjipe overraskelser.

Det finnes ganske ok kalkulatorer for dette.

Jeg har lagt inn 2 ulike her, med utgangspunkt i at du velger mellom en eldre Toyota Aygo til 50 000 kroner, eller en 3-4 år gammel Yaris til 150 000.

Den beregner at forskjellen i reparasjonskostnader er bare 1000 kroner per år, men at totalkostnaden (inkludert verditap og låne/kapitalkostnader) er 9000 per år, til den gamle bilens fordel.

Masse antagelser der, da, men det skal MYE høyere reparasjonskostnader til, før nyere bil lønner seg.

Greit å leke med litt sånne verktøy?

https://www.smartepenger.no/kalkulat...r-for-bruktbil

https://www.smartepenger.no/kalkulat...r-for-bruktbil

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 14:00   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Her kommer forresten Skoda dårlig ut, og for eksempel Toytota bra, på skader:

https://www.motor.no/dette-er-bilene...st-feil/124808

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no