Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden for treiginger 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-22, 13:11   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.943
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juletråden for treiginger 2022

Jeg innser at det er desember om 2 dager, og hodet mitt er ikke helt der. Jeg klarer ikke helt å engasjere meg i den andre juletråden med de som hadde alle presanger klar i oktober og nå diskuterer bordpynt.

Foreløpig har jeg invitert min mor med mann til julaften. Hans datter med mann har andre planer, så da slipper jeg å lage noe vegetaralternativ.

Jeg innser at jeg må fikse julekalendere til ungene i løpet av dagen. Det burde jeg tenkt på tidligere.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 13:14   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Dette er min tråd. Til datteren har jeg julekalender fra Rituals, kjøpt da den ble sluppet (og før hun kommuniserte at hun heller ville hatt en annen ). Til den ekstremt fotballgale sønnen har jeg null-niks-nada ideer for kalender, annet enn at jeg nekter å fylle huset med enda flere fotballkort på alle tilgjengelige flater.

Ellers skal vi spise hos svigerinnen min, og ca. null gaver er innkjøpt, og ideene er også relativt få.

Hilsen Grinchen Light.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 13:16   #3
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Aner ikke hvor eller hva vi skal i julen.
Mannen fant pærer til adventstjerna på butikken i dag så håper vi får lys i den.
Har påbegynt julegavene.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 13:37   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Desember kommer altfor brått i år.
Jeg som pleier å ha kontroll, være isj tidlig ute - i hvert fall med planlegging, henger bakpå i år.
Ungene har fått kalender - kjøpt på Extra. Mannen sin kaffekapselkalender fikk jeg melding om fra Posten just nuh om at den har kommet og kan hentes. Just in time.
Jeg er litt mer spent på om alt det jeg fikk sendt inn av bestillinger i helgen rekker å komme frem til meg, jeg får pakket det inn og sendt det igjen før Posten sin deadline 16. desember.
Vi vet enda ikke hvem som kommer på julaften til middag. Vi blir enten 6 stk eller 12 stk.. eller et sted i mellom der.
Jeg føler jeg først må lande en 16. års dag i neste uke med familiebursdag og "home alone" party før jeg helt kan prioritere jula..

.. vi fikk hengt opp julestjernen i går da, om ikke annet.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 13:39   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.943
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Mannen hang opp julestjerne med lys på søndag. Og det er SÅÅÅÅ koselig å stå opp med sånt fint lys i stua når man står opp.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 13:47   #6
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Min tråd, dette.

Jeg skal feire jul førstkommende lørdag. Jeg har orden på: brente mandler.

Jeg har julekalender til alle.

Pæra i julestjerna har gått. Pakkene er ankommet eller underveis, jeg er ikke helt sikker på om det er riktig antall ennå.

Jeg mangler:
Gave til jente 11, som liker å tegne (budsjett ca 300,-)
Gave til jente 11 som liker å lese (budsjett ca 300,-)
Gave som skal sendes i posten til jente 14 (budsjett 300,- +)

Mat til lørdagens selskap og restefest på søndag. Har menyen klar.
Drikke til lørdag og søndag.

Husvask - har tatt fri på fredag, men tenker jeg nøyer meg med å feie over rommet med Drageblikket.

Julegavene må pakkes inn.

Kjøpe kransekakestenger og andre julekaker.

Jeg har tilbud om hjelp til ryddig og vask. Jeg får hjelp til å pynte hus og tre på fredag. Jeg kan overlate matinnkjøp til noen andre. Da blir det dyrt, men gode råvarer.

Skal se det blir jul i år også.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 13:54   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.841
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Dette var en deilig tråd! Takk!

Jeg nekter også for at man er treig hvis man starter nå. Tvert i mot. Det er mer enn tidsnok.

Vi var «tidlig» ute i år, for under Black week haglet det inn med ønsker fra nieser og tanter og onkler. Så vi har bestilt en del julegaver på nett. Vi har uansett ikke så mange å kjøpe til.

Får juleferie 21/12, så vi handler ikke mat før det.

Ellers er det vel ingenting å gjøre?

Jo, litt baking, men det er et overskuddsprosjekt. Baker kun hvis jeg har lyst. Og helst så sent som mulig, for jeg spiser alt opp selv hvis ikke.

Vi har store/voksne unger, så avslutninger og kalender utgår. Mulig den greia på veggen med 24 lommer kommer opp, og så legger jeg en Twist i hver lomme. Har ofte gjort det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 14:00   #8
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.379
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022



Her føler jeg meg hjemme.

Adventstjerner og julegardiner kom på plass i helga, med en litt grundig helgevask. Vi skal feire julaften et annet sted, men har invitert til stort familieselskap helga før, så da er det greit å få vasket, ordnet og pyntet litt ekstra i løpet av de nærmeste ukene. Har ordnet med 2 av tre gaver som skal ut av huset. Den siste kan jeg sannsynligvis samarbeide meg unna.

Ungene har ønsket seg smågodt + litt ekstra i pakkekalender. Kjøpte mesteparten på REMA i dag, må pakke inn.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 14:03   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.841
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mannen hang opp julestjerne med lys på søndag. Og det er SÅÅÅÅ koselig å stå opp med sånt fint lys i stua når man står opp.

Helt enig, men jeg drar ut kontaktene om natten, er livredd for brann… Men det er kanskje helt trygt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 14:08   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.943
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Helt enig, men jeg drar ut kontaktene om natten, er livredd for brann… Men det er kanskje helt trygt?

Ungene mine er fremdeles mørkeredde, så det er alltid lys på i gangen i 2. etasje. Så det har jeg ikke tenkt på. En måned i året er et lys i et vindu i 1. etasje også.

Det hører med at jeg bor i et hus som ble ferdigstilt i 2018, så det elektriske anlegget er ganske nytt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 14:10   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.841
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ungene mine er fremdeles mørkeredde, så det er alltid lys på i gangen i 2. etasje. Så det har jeg ikke tenkt på. En måned i året er et lys i et vindu i 1. etasje også.

Det hører med at jeg bor i et hus som ble ferdigstilt i 2018, så det elektriske anlegget er ganske nytt.

Åja, jo, men vi har mye som står på om natten. Men adventsstjernene har sånn digert støpsel, sånn transformatorgreie, og de blir så varme…

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 14:14   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Her passer jeg inn! Jeg har ikke turt å gå inn i den andre tråden engang

Ref. gruffetråden så hang jeg opp julestjernene i vinduene på fredag i rent sinne og frustrasjon, dog ikke på julens kjas og mas, men det kom i hvert fall noe godt ut av det. De pleier ikke å komme opp helt i tide forråsiresånn Og ja, jeg er så enig! Det er nydelig å komme inn i stuene og se skinnet fra stjernene

Jeg har handlet noe på Black week tilbud hvor det var sammenfallende med julegaveønsker. Ellers er lite gjort.

I år blir vi kun oss fem på julaften, så mannen og jeg drømmer om pysj-jul Eldste kan dog finne på å kreve at vi i det minste pynter oss litt...

Et par faste planer for romjulen ellers ikke tenkt en meter på noe som helst.

Vi har musikerbarn, så nå er det først og fremst julekonserter, og så kan jeg starte å tenke på førjulstiden videre.

Jeg er egentlig en som hvert år prøver å ta julen tilbake. Dvs at jeg har mistet mye juleglede på veien, og jeg skulle gjerne funnet den igjen.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 14:19   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.756
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Dette var en mer passende tråd for meg, ja.

Jeg elsket alltid å stå opp og se adventslysene da jeg var yngre, men nå tør jeg ikke annet enn å slå dem av om natta.

Vi kjøper veldig få gaver, og det er et bevisst valg, men jeg føler meg alltid litt utafor når jeg leser om alle gavene folk kjøper inn. Begynner å lure på om vi er litt "unormale". Men – det er jo et valg jeg har tatt selv, så jeg får stå inne for det.

Mannen vil at vi skal lage pepperkakehus i år. Det har ikke jeg gjort siden 1977. Jeg ser for meg full fiasko, men jeg vil ikke være kjip og si nei.

Vi har for øvrig bestilt juletre fra Plantasjen. Veldig uvant å ha tenkt på dette så tidlig. Som regel blir juletreet kjøpt i siste liten den 22. eller 23.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 14:23   #14
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Treiginger? Tenker det må bli 20 desember eller noe før vi er i gang her. Kanskje det blir en super-tregning-tråd da?

Men pakkekalendergaver er på plass, gavene må bare pakkes inn og jeg må finne ut hvor jeg skal henge kalenderen. Skulle få opp lys ute nå i helgen, men har vært sengeliggende hele gjengen så det får vente til vi er oppe og går igjen.

Jeg elsker desember og førjulstid, men har alltid veeeeldig god tid med å pynte og kjøpe gaver. Jeg er med på jobbens julekalender og har en del "flotte" julekjoler som skal brukes hver torsdag i desember (det er da vi skal ha julegenser på, men jeg går for kjoler i badedraktstoff med julemønster - kjøpt på Aliexpress - veldig fine )

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 14:24   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.943
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Jeg er heldig og har en datter som elsker jula, og pleier å ta masse ansvar for både bakst og pynting. Men nå har det skjedd så mye i livet hennes, blant annet har hun fått butikkjobb ved siden av skolen.

Hun har tryllet frem de mest fantastiske pepperkakehus, men det er kanskje ikke så rart med tanke på at hun drømmer om å bli arkitekt. Jeg er spent på hva vi får i år.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 14:28   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Jeg har et sted hjemme 72 kalenderposer. De har jeg tidligere år brukt opptil mange timer på å dekorere, spesielt tilpasset barnet de er tiltenkt. "Nå slipper jeg hvertfall å gjøre det flere ganger", har jeg tenkt, når jeg har sittet om natten og tegnet og kalligrafert.

Jeg finner ikke de fandens kalenderposene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 14:31   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.810
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Vi har ikke lys i vinduene på kjøkkenet. Da jeg lette etter dem kom jeg på at de ikke virket lenger og er kastet. Hva i alle dager setter eller henger jeg i de vinduene? Jeg finner heller ikke den ene delen til julestjerna i stua. Mørkt der også. Må lete litt til og kanskje kjøpe en ny.

Lampehuset hadde halv pris på alt i går, cyber mandag eller noe slik. Mulig jeg må ut og handle. Ønsker de fra Le Klint, men de er så dyre.

Vi har fått noen ønskelister. Jeg tar alltid utgangspunkt i dem når jeg kjøper gaver. Jeg kan ikke finne på noe fint til alle, jeg har ikke fantasi til det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 14:34   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.810
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Jeg har kjøpt 48 poser på ikea. Jeg orker virkelig ikke å pakke inn alle kalendergavene. Heldigvis kom de i går, så jeg vet hvor de er.

Håper du finner de fine posene.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 14:46   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.481
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Åja, jo, men vi har mye som står på om natten. Men adventsstjernene har sånn digert støpsel, sånn transformatorgreie, og de blir så varme…

Vår har vanlig stikkontakt, og ledpærer (kjøpt ny stjerne for noen år siden etter at den forrige gikk i stykker) så i år har selv min "strøm om natta er farlig"-mann latt den stå på om natta.

Vi har jo også et lys på i trappa nattestid året rundt

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 14:48   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.481
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Forøvrig, jeg har hengt i den andre tråden lenge, men jeg har jo ikke GJORT så mye, så jeg føler meg hjemme er også. Har en viss plan om et butikkraid på søndag ettermiddag, og håper å få i havn mye av svigersgavene da. Har NESTEN alle kalendergavene på plass, så det er bare å få inn de siste...

Sånn halvveis i rute og ikke helt sent ute, så jeg får henge i begge trådene da.

Jeg vet vi er alene i jula oss fem, og at vi egentlig hr bursdag for minstemor første juledag med mine foreldre og min bror med familie, men at dersom mine foreldre får min bestemor hjem til seg, så blir den dagen feiret der. Det bestemte hun seg i helgen for at hun ikke vil likevel, så vi får ta en ny rudne på det dersom det blir.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no