Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Pynter du med nisser?
Ja! Elsker nisser og har huset fullt! 30 51,72%
Nei, det er altfor last century for min stil! 10 17,24%
Ja, men de blir plassert i de mest diskrete krokene. 15 25,86%
Pynter ikke til jul. 3 5,17%
Deltakere: 58. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-22, 14:29   #21
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.235
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Har ikke en eneste nisse, og pynter ganske diskret utenom det også.
Mest med bordtekstiler og lys.

En del julepynt utgår på grunn av katt med velutviklet jaktinstinkt.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:41   #22
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg pynter med nisser og engler. Jeg har ikke huset fullt akkurat men jeg har endel. Bryr meg ikke om det ikke er trendy.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:46   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Vi har fine nisser. De fleste er laget av barna i årenes løp. Jeg synes de er kjempefine. Rødt er den mest brukte fargen hos oss.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:56   #24
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg er ikke egentlig så veldig glad i nisser. Og har aldri kjøpt noen selv.

Men, jeg pynter med det jeg får og det jentene har laget gjennom barndommen, så vi har ganske mange nisser og de kommer absolutt frem.

Ingen av pollalternativene passet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:57   #25
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg har to nisser og de fulgt med siden 70-tallet. De blir plassert i vinduskarmen, og slett ikke gjemt bort.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:00   #26
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg har noen nisser, men de ligger i kassene på loftet. Pynter med å henge retro glasspynt (Hadeland) i vinduene blandet med Georg Jensen pynt.

Juletreet er en salig blanding av farger og stiler, og jeg elsker det! Ikke flagg, ikke glitter, men perlelenker i beste Donaldstil og tog under.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:07   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg er såpass utrendy at jeg ikke før nå i desember googlet meg frem til hva Georg Jensen er. Har aldri visst at det er et eget merke.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:08   #28
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Vi har ikke huset fullt, men vi har en relativt stor (kanskje 20 stk?) samling nesenisser som bor på en lang hylle i den ene trappen vår. Definitivt en vesentlig del av julepynten.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:09   #29
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg har aldri likt nisser, så de eneste nissene i mitt hus er dorullnisser og andre dyrebare barnekunstverk. De får bli.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:18   #30
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.434
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Julepynt er tradisjon. Jeg har veldig stilrent juletre med bare hvitt og gull, men ellers har jeg tatt frem det jeg har. Ikke mye nisser, men noen har jeg. Små julenisseluer på noen figurer jeg alltid har til pynt og noen Hadelandnisser. Også to supertradisjonelle som sitter i trappen i oppgangen. Dessuten har jeg julemus og pyntefluesopp, begge i rødt. Så litt av hvert hos meg. Jeg pynter ganske likt fra år til år, men skeier ut med bordpynten som alltid er maksimalistisk og ulik for hvert måltid vi spiser i juledagene. Driver faktisk og prøvepynter bord nå. :nerd:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:18   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg har noen nisser, både noen gamle og noen nye, som jeg er veldig glad i. Jul handler aldri om trend for min del, men om minner. Vi kjøper ofte en julepynt på reise, slik at vi kan mimre når vi henger det opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:21   #32
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har noen nisser, både noen gamle og noen nye, som jeg er veldig glad i. Jul handler aldri om trend for min del, men om minner. Vi kjøper ofte en julepynt på reise, slik at vi kan mimre når vi henger det opp.

Helt enig, og sånn er det for oss også. Jeg elsker når vi pynter juletreet sammen, i alle slags farger, og snakker om at den pynten laget vi det året og den kjøpte vi da vi var på ferie der og den har vi arvet osv.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:22   #33
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Eg drit i pyntetrendar året rundt, jula intet unntak.

Dette.

Men jeg har aldri vært særlig glad i nisser, så jeg har veldig få. Kun noen Hadeland-nisser, og så noen små svindyre nissegutter jeg har fått av svigermor. Og så noen grånisser, de tror jeg er ungene sine.

Jeg er mer glad i engler og juletrær, og så elsker jeg snømenn, typ amerikansk. Her pyntes det altså i en salig blanding.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:36   #34
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Er ikke så glad i nisser, så har kvittet meg med sånne store som skulle stå på gulvet. Har noen arva småting med nisser som står fremme. Men har generelt lite pynt utover juletre.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:54   #35
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg bruker den julepynten vi har. Det inkluderer også nisser. Men at huset er fullt er en overdrivelse.

Samme her.
Orker ikke følge trender og kjøper svært lite nytt.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:55   #36
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg driter vel stort sett i interiørtrender, men har aldri vært særlig begeistret for nisser, derfor er det lita av det.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:56   #37
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg bryr meg ikke om trender, men desto mer om faste tradisjoner. Pynter med vår pynt og den inneholder også nisser i mange varianter.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 16:04   #38
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Ja, vi har nisser. Og altmulig annet. Ikke huset fullt, men langt mer enn det som hadde blitt akseptert av er interiørmagasin. Favorittjulepynt-tingen min er en snowglobe med en flamingo som har nisselue.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 16:25   #39
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Restegarnnisser strikket av barnas oldemor. Har mye rødt også, vi er generelt utrendy familie. Det er dessuten bare en jul.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 16:35   #40
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 769
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Har aldri skjønt greien med å pynte med nisser...
Så har ingen som er kjøpt selv eller fått av andre. Eneste er en liten garn nisse som eldste lagde i barnehagen. Den får henge på juletreet.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no