Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-23, 19:22   #41
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Jeg syns også det er veldig godt med potetmos til chili con carne, i stedet for ris.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 07:27   #42
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.340
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg syns også det er veldig godt med potetmos til chili con carne, i stedet for ris.

Enig (men så foretrekker jeg nok egentlig potetmos foran ris uansett, elsker potetmos!).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 08:48   #43
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.886
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Jeg vil slå et slag for tradisjonsrettene våre. Mange av de er perfekte til mange gjester. En skikkelig god lapskaus, ertesuppe der kjøttet tas ut og serveres med potetmos og gjerne på lefser, fersk kjøtt med suppe der kjøttet spises med poteter/potetmos og gjerne lefse, sodd osv osv. Mange av disse rettene er relativt enkle å lage så lenge man har anledning til å la de koke en stund. Råvarene er også relativt rimelige. Jeg skal lage fersk kjøtt og suppe til gjester i dag og hos oss lages den på en salt og en fersk svineknoke (til 8 voksne). De koster ikke stort sammenlignet med feks oksekjøtt til gryter og lignende eller kjøttdeig for den del.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 09:02   #44
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg syns også det er veldig godt med potetmos til chili con carne, i stedet for ris.

Jeg pleier heller aldri å servere ris til, men gjerne baguetter.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 09:05   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.865
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg vil slå et slag for tradisjonsrettene våre. Mange av de er perfekte til mange gjester. En skikkelig god lapskaus, ertesuppe der kjøttet tas ut og serveres med potetmos og gjerne på lefser, fersk kjøtt med suppe der kjøttet spises med poteter/potetmos og gjerne lefse, sodd osv osv. Mange av disse rettene er relativt enkle å lage så lenge man har anledning til å la de koke en stund. Råvarene er også relativt rimelige. Jeg skal lage fersk kjøtt og suppe til gjester i dag og hos oss lages den på en salt og en fersk svineknoke (til 8 voksne). De koster ikke stort sammenlignet med feks oksekjøtt til gryter og lignende eller kjøttdeig for den del.

Fortell meg mer om dette! Har aldri hørt om å servere kjøtt og potetmos ved siden av(?) suppe og med lefse. Hvordan spiser man dette i praksis?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 12:17   #46
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.886
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Jeg kjøper svineknoke, gjerne både lettsaltet og usaltet, og koker disse i vann som dekker kjøttet. Når vannet koker opp, skummer jeg godt av skummet som dannes og skrur varmen ned slik at kjøttet trekker og ikke fosskoker. Jeg tilsetter det grønne på en stor purre, samt hel pepper. Lar dette trekke til kjøttet løsner fra beina, det tar 2-2,5 time. Når kjøttet er mørt, tilsetter jeg grønnsaker. Jeg bruker gulrot, kålrot, hodekål, purre og av og til sellerirot. Jeg lar alt trekke til grønnsakene er møre, dvs 10-15 min kanskje. Deretter tar jeg kjøttet ut v suppen og lar det avkjøles.

Potetmos lages på vanlig måte med godt med smør og eller fløte. Når kjøttet er såpass kaldt at det er håndterbart, plukkes kjøttet av beina og legges på fat. Vi spiser dette på lefse samtidig med at man spiser suppen. En passe stor bit lefse fylles med potetmos og kjøtt og e eventuelt pepper, rulles og nytes! Viktig med god lefse, eller gode lomper. Man kan også legge noe av kjøttet tilbake i suppa, men vi spiser suppa uten. Det blir en del suppe, så eventuelle rester fryses og spises til pannekaker, foccacia eller den slags senere.

Mange spiser fersk kjøtt og suppe med kokte poteter og løksaus også, og ofte bruker man da kokt oksekjøtt. Det er også godt, men en annen rett.

Dette med å putte middagsmat i lefse (altså potetlefse) er vanlig her. Vi spiser lutefisk på den måten, salt kjøtt og potetmos og egentlig omtrent alt annet man kan få inn i en lefsebit. Godt! Lefse er billig mat om man lager de selv, men koster jo en del om man kjøper de ferdig. De kan fint byttes med potetlompe.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 12:50   #47
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.428
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Dette tror jeg er en ganske lokal rett fra der du bor? Jeg har aldri fått fersk kjøtt og suppe noe annet sted (vi hadde det av og til på turisthytta hvor jeg jobbet, med da var det med potet, ikke lefse). Hadde helt glemt retten! Det er jo egentlig veldig godt.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 13:06   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.865
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Tusen takk!

Er veldig glad i lefser selv. Men det brukes svært lite her.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 15:47   #49
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.886
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Dette tror jeg er en ganske lokal rett fra der du bor? Jeg har aldri fått fersk kjøtt og suppe noe annet sted (vi hadde det av og til på turisthytta hvor jeg jobbet, med da var det med potet, ikke lefse). Hadde helt glemt retten! Det er jo egentlig veldig godt.

Ja, dette er lokalmat på sitt beste, men lignende finnes jo andre steder i diverse varianter. Dette med å legge mat på lefser i ulike varianter er jo et kjent fenomen fra mange steder, vi kaller det vel gjerne wraps, men konseptet er jo det samme.

Det er genial mat, rimelig, lettlaget og egentlig en sosial rett der man lager seg «læfsbæta» og bruker tid på å spise. Og så er jo svineknoke en del av grisen som vi også bør benytte med tanke på matsvinn.

Vi lager og spiser ertesuppe på samme måte. Salt kjøtt, erter og diverse grønnsaker. Potetstappe og kjøtt legges på lefse. Veldig godt det også. Kan fint bruke knoke til det også.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 16:01   #50
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.428
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Da jeg flytta dit var jeg veldig fasinert av at så mange i klassa hadde lefser med pålegg i matpakka i stedet for brødskiver. For meg var det bare en julegreie.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 16:24   #51
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.886
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Da jeg flytta dit var jeg veldig fasinert av at så mange i klassa hadde lefser med pålegg i matpakka i stedet for brødskiver. For meg var det bare en julegreie.

Jeg spiser lefse eller lompe med pålegg på mange ganger i uka. Brød derimot spiser jeg stort sett bare på besøk hos andre. Det går l knekkebrød eller lefse/lompe. Favoritten for tiden er lefse med leverpostei og syltet rødløk. Silianasalami og snøfrisk er også godt på lefse.

Jeg tror den utstrakte bruken av potetlefser her handler om at de fleste dyrket poteter selv og da er lefse en billig matvare som også holder seg lenge. Du trenger mye mindre mel til lefse enn til brød, på 10-15 store lefser går det 100 gram mel og kanskje 1 kg poteter og det blir da rimelig mat.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 16:53   #52
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.865
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Jeg spiser også lomper med pålegg. For meg er det ikke det å spise lefse med noe inni som er uvant, men det å spise kjøtt (og andre ting) ved siden av en suppe. Har man da to tallerkener ved siden av hverandre? Og spiser for eksempel en skje suppe, deretter kjøttet med kniv og gaffel? (Hvis det ikke ligger i lefsa da..)

Spør KUN fordi jeg er interessert i å lære. Håper ingen tolker dette som kritikk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 18:13   #53
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

En utrolig enkel selskapsrett til mange som har gått i retro glemmeboka er roastbeef og fløtegratinerte poteter. Man kan bestille ferdig stekt roastbeef på Meny o.l. og få den skåret opp der for det aller enkleste alternativet, eller steke den selv. Kjøttet kan godt være kaldt om poteter, saus (og evt grønnsaker, om man ikke velger salat) er varme.

Fløtegratinerte poteter blir aller best på den enkleste måten: Skjær dem i skiver og kok dem akkurat møre i fløtemelken dagen før. Får trekke i fløtemelken natten over. På selve dagen skal de i langpanne, varmes, og til slutt gratineres med ost.

Til er peppersaus godt, noen liker rødvinssaus, bearnaise.

Så tenker jeg at for en uformell anledning hadde det vært deilig med en ordentlig pølsefest med «alt». Forskjellige pølseslag, brød, lompe, hjemmelaget mos, chips, hvahardu. Sånne typer selskaper passer ikke alltid, men blir veldig morsomme når de gjør. Det blir løs snipp. Kombiner gjerne med iskrembar.

Charlie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 19:01   #54
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.886
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg spiser også lomper med pålegg. For meg er det ikke det å spise lefse med noe inni som er uvant, men det å spise kjøtt (og andre ting) ved siden av en suppe. Har man da to tallerkener ved siden av hverandre? Og spiser for eksempel en skje suppe, deretter kjøttet med kniv og gaffel? (Hvis det ikke ligger i lefsa da..)

Spør KUN fordi jeg er interessert i å lære. Håper ingen tolker dette som kritikk.

To tallerkner ja, en vanlig flat der man legger potetmos og kjøtt og også bruker for å fylle lefsa og en suppetallerken. Man spiser litt fra hver i den rekkefølgen eller mengden man selv liker, men det er ikke slik at suppen er en forrett feks. Det spises fra begge tallerkner gjennom hele måltidet.
Vi spiser tomatsuppe og pannekaker på samme måte, altså litt fra hver tallerken gjennom hele måltidet. Er det spesielt, altså?

Bare hyggelig at du spør, forresten.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 19:08   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.865
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Takk!

Jeg vet ikke om det er spesielt. Jeg har aldri spist mat på den måten noe sted, men det kan like gjerne være jeg som er spesiell.

Jeg synes ikke det høres galt ut, eller noe. Har faktisk lyst å prøve dette. Men da må det være på ordentlig måte. Så når kan jeg komme?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 19:27   #56
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.865
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Jeg ble veldig interessert i dette, kjenner jeg. Jeg spurte mannen min (med litt annen stedsbakgrunn enn meg), men han hadde heller aldri hørt om dette. Vi snakket litt om dette og hva bakgrunnen for at det gjøres noen steder, men ikke andre, kan være. Kan det med å ha kjøtt ved siden av suppa vs oppi suppa ha noe med å drøye maten fra gammelt av?

(Hvis jeg serverer suppe, kan jeg godt ha tallerkener og skåler med tilbehør ved siden av, men da er det fordi vi bruker dette til topping på suppa.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 21:59   #57
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Seinest i dag spiste jeg lompe med spekeskinke, rukkola og litt appelsin/aprikos-marmelade. Nam. Lomper er så anvendelig! Men jeg har mye av slekta mi fra potetlandet Odalen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 22:14   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.865
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Seinest i dag spiste jeg lompe med spekeskinke, rukkola og litt appelsin/aprikos-marmelade. Nam. Lomper er så anvendelig! Men jeg har mye av slekta mi fra potetlandet Odalen.

Jeg spiser nesten tilsvarende daglig. Omtrent samme kombo også, faktisk. Men jeg tåler ikke gjær, så det går mye i lomper og knekkebrød. Og grøt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 22:15   #59
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg spiser nesten tilsvarende daglig. Omtrent samme kombo også, faktisk. Men jeg tåler ikke gjær, så det går mye i lomper og knekkebrød. Og grøt.

Det er kjempegodt!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 22:41   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.865
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg til middag til 16 pers?

Jepp. Og jeg kan anbefale sesamfrø med kimchismak fra Bare Rot, det er helt sinnsvakt godt på skinken!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no