Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Terrengsko med eller uten Goretex?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-17, 00:12   #1
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Terrengsko med eller uten Goretex?

Jeg trenger nye sko til de lokale fjellturene. Jeg skal ha noen lave terrengsko, hovedsakelig for å gi litt bedre grep på steiner enn gamle joggesko har. Veldig usikker om jeg skal ha med eller uten gtx. (Har noen GTX nå, men synes ikke de var veldig vanntette lenge, de jeg hadde før der igjen reklamerte jeg pga GTX som lakk etter to mnd)

Hva anbefaler dere? Bill.mrk blaut vestlending.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 00:22   #2
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Terrengsko med eller uten Goretex?

Hvis du skal gå i blautikvær når det er kaldt, anbefaler jeg gtx. Jeg blir i hvert fall veldig kald på føttene av å få nytt sølevann med temp 3-4 grader inn i skoen hele tiden. Jeg bruker tykk ullsokk inni. Med gtx kommer det inn vann også, men bare når jeg trør i dyp gjørme/myr, og da varmes vannet opp av føttene mine, for det kommer seg ikke ut igjen.
Nå i sommer har jeg brukt mest terreng uten gtx, for det føles deilig å bytte ut vannet for hvert steg. Men nå har det jo vært mellom 10 og 20 grader og forskjellen er ganske stor synes jeg.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 00:28   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terrengsko med eller uten Goretex?

Jeg hadde kjøpt med.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 00:39   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Terrengsko med eller uten Goretex?

Med, uten tvil.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 01:17   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terrengsko med eller uten Goretex?

Med. Absolutt.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 07:12   #6
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Terrengsko med eller uten Goretex?

Jeg foretrekker terrengsko uten gtx. Er det skikkelig bløtt ute velger jeg heller et par lette gtx fjellstøvler. Generelt unngår jeg gtx så langt det er mulig, men klart det må til her på Vestlandet.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 08:58   #7
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Terrengsko med eller uten Goretex?

Forresten synes jeg at det er skuffende dårlig grep på stein med terrengsko.
Akkurat på stein synes jeg Asics gel nimbusene mine er vel så gode, kanskje litt bedre.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 10:58   #8
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Terrengsko med eller uten Goretex?

Choices....., kanskje jeg egentlig trenger et par lave uten, og et par lette fjellstøvler med GTX til bløteste turene?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 11:03   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terrengsko med eller uten Goretex?

Goretex, uten tvil.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 12:25   #10
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Terrengsko med eller uten Goretex?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Choices....., kanskje jeg egentlig trenger et par lave uten, og et par lette fjellstøvler med GTX til bløteste turene?

Det tror jeg er den beste løsningen. Jeg synes løpesko med goretex er ganske stive, og til fjellturer vil man ofte ha sko med litt mer høyde på skaftet enn det rene løpesko har.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 12:52   #11
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Terrengsko med eller uten Goretex?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Det tror jeg er den beste løsningen. Jeg synes løpesko med goretex er ganske stive, og til fjellturer vil man ofte ha sko med litt mer høyde på skaftet enn det rene løpesko har.

Der kommer litt an på tempoet, tenker jeg. Jeg spretter og løper på mine våte turer, så høye sko/støvler er helt uaktuelt selv om jeg ikke nødvendigvis løper 100 % av tiden. Det er det med å fryse halvt ihjel uten gtx som avgjør for min del.
Men nå kan jeg jo skylde på meg selv for både å bo på Vestlandet og å velge det desidert mest gjørmete strøket i byen

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 12:58   #12
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Terrengsko med eller uten Goretex?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Der kommer litt an på tempoet, tenker jeg. Jeg spretter og løper på mine våte turer, så høye sko/støvler er helt uaktuelt selv om jeg ikke nødvendigvis løper 100 % av tiden. Det er det med å fryse halvt ihjel uten gtx som avgjør for min del.
Men nå kan jeg jo skylde på meg selv for både å bo på Vestlandet og å velge det desidert mest gjørmete strøket i byen

Jeg har begge deler selv. Men løpeskoene med goretex er veldig lavt skåret, så det kommer vann inn uansett. Til fjellturer har jeg egentlig fjellsko light (i tillegg til vanlige fjellsko), men jeg foretrekker selvsagt joggesko. Her i nord er det også gjørmete og ekkelt store deler av året.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no