Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kakebakere: Hvilket bakeutstyr kjøper vi?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-14, 13:02   #1
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Kakebakere: Hvilket bakeutstyr kjøper vi?

12-åringen elsker å bake og pynte kaker men har lite utstyr. Vi kjøper ofte Wilton fondant som hun bruker på kakene, og farger ofte deler til pynt. Wilton farger har vi i mange farger. Hun har veldig lyst å lære å lage fine roser o.l. men det trengs sikkert utstyr til. Hun har nå fått forespørsel om å bake kake til tantens bryllup og vil så klart at den skal bli perfekt og jeg har sagt at jeg skal kjøpe inn litt utstyr hun trenger. Hva trenger hun som basis for å pynte kaker? Er det noen kakeformer som er bedre enn andre?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 13:32   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebakere hvilket bakeutstyr kjøper vi?

Jeg ville startet med dette settet fra wilton:



Det koster ca 300. Og om hun skal lage roser så er der greit å kjøpe et sett med petal cutters, dråpeformede kuttere. Ikke helt nødvendig,men greit å ha.

Det finnes masse instruksjonsvideoer på youtube, sjekk de først så får dere bestemt dere hvordan man skal prøve å gjøre det. Ellers trenger man ikke alt mulig av utstyr, type silikonkjevle og sånn greier man seg uten, kjekt å ha men ikke nødvendig. En bit voksduk til 20 kr meteren er fint bakeunderlag om man vil vente med å kjøpe silikonmatte.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 15:02   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kakebakere hvilket bakeutstyr kjøper vi?

Dersom dere har tid til å vente på pakker fra utlandet kan man få ting ganske mye billigere på ebay.

Jeg foretrekker fargene fra americolor fremfor wilton.

Hva slags kake tenker hun å lage da? Det finnes jo så utrolig mye utstyr der ute.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 15:20   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebakere: Hvilket bakeutstyr kjøper vi?

Jeg har en sånn rosekutter som det her (jeg har noe tilsvarende hvertfall, i forskjellige størrelser, men samma det). Den funker kjempefint hvis man vil ha litt drahjelp ift blomster hvertfall (fremgangsmåte på linken). Også har jeg noen bladformede tilsvarende kuttere et sted også, men ender oftest opp med å bare skjære ut med kniv.



Ellers kommer du langt med et lite shotglass til å skjære ut med, se her for fremgangsmåte.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 20:00   #5
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kakebakere: Hvilket bakeutstyr kjøper vi?

Takk for svar. Skal kjøpe en sånn rosekutter.

Et sånt sett er kanskje også greit å ha?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 09:56   #6
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kakebakere: Hvilket bakeutstyr kjøper vi?

Jeg bestilte en mengde kakepyntutstyr for en slikk og ingenting til mamma herfra: http://www.banggood.com/Wholesale-Bakeware-c-1803.html

Jeg tror ikke hun har tatt det i bruk enda, så jeg vet ingenting om kvaliteten, men utstikkerne og tilsvarende dingser som de på bildet ditt over her, Bayone, så i hvert fall helt ok ut for meg.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 19:38   #7
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakebakere: Hvilket bakeutstyr kjøper vi?

For å få delene til å bli like tykke kan et kjevle (for eksempel denne eller denne) anbefales.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no