Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Samsung Galaxy J5 eller S5?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-16, 03:23   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Samsung Galaxy J5 eller S5?

Det er ikke noe håp for min Samsung S4.
Dermed har jeg behov for en ny. Jeg er godt fornøyd med min S4, men får nå neller av S2'en jeg for tiden bruker.
Skal ha mobil uten abonnement. S5 er jo dobbel pris av J5 og helt sikkert en mye bedre telefon. Er det verdt det?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 04:58   #2
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samsung Galaxy J5 eller S5?

S5 er vist en svak telefon for samsung. Leser du tester så finner du fort ut av det. Ville heller gått for s6.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 11:19   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Samsung Galaxy J5 eller S5?

Ingen erfaring med J5, men dette er en ganske enkel telefon på mange måter. S5 blir en tidligere toppmodell - den har fått et par etterfølgere, men kan fortsatt sees på som en relativt avansert telefon.

Jeg må imidlertid si at ser man prisen på S5 opp i mot LG G3, framstår G3 som et bedre valg. Dette er telefoner av "samme generasjon" og har samme prosessor m.m. G3 er imidlertid en god del rimeligere. S5 koster i 16GB-versjon ca. 4000 kr ifølge Prisjakt.no. Det er 12-1300 kr mer enn 32GB-versjonen av LG G3. Prisen på S5 blir her rett og slett merkelig høy synes jeg...

Klarer man seg med 16GB-modellen, koster LG G3 ca. 2300 kr. Altså omtrent halvparten.

Faktisk får man LG G4 32GB til lavere pris enn Samsung S5 16GB ser det ut som. Dette er en nyere og bedre telefon. Egentlig framstår jo bare S5 som et elendig kjøp når man ser prisene nå...

Merk: Både S5 og G3 finnes i forskjellige varianter. Jeg forholder meg til "standardversjonen" og ikke de rimeligere modellene som ytelsesmessig og tildels funksjonsmessig kan være svært forskjellige (modeller som LG G3 S, Samsung S5 Neo etc).

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 11:23   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samsung Galaxy J5 eller S5?

Jeg har S6. Veldig fornøyd, men måtte slå av en haug med funksjoner, ellers så ryker hele batteriet på 12 timer. Har hørt at S5 har et bedre batteri. Jeg hadde Google Nexus før, og den var jeg også veldig fornøyd med. Verdt å sjekke ut.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 11:35   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Samsung Galaxy J5 eller S5?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har S6. Veldig fornøyd, men måtte slå av en haug med funksjoner, ellers så ryker hele batteriet på 12 timer. Har hørt at S5 har et bedre batteri. Jeg hadde Google Nexus før, og den var jeg også veldig fornøyd med. Verdt å sjekke ut.

Aktuelle Nexus-modell i denne prisklassen vil være Nexus 5X. Denne er laget av LG og har samme prosessor m.m. som LG G4. Sammenlignet med G4 har vel imidlertid bedre skjerm, bedre batteritid, støtte for minnekort, bedre kamera m.m. og koster marginalt mer. LG G4 er jo også en ganske elegant telefon.

En fordel med Nexus-modellene er jo imidlertid at man gjerne får en "clean" versjon av Android, uten tillegg som mobilprodusenten mener man "bør ha", men som i praksis bare tar systemressurser. På det området er nok LG for sine standardmodeller bedre enn Samsung og Sony.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no