Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sukkerfri til påske

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-17, 14:47   #21
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Jeg startet etter påske i fjor. I slutten av august kuttet jeg også ut de aller fleste produkter som er tilsatt sukker.
Jeg er overbevist om at sukker er "gift" for kroppen. Jeg er ikke helt hysterisk på det, men jeg tror kroppen får nok sukker på den naturlige måten.
Jeg spiser kaker uten sukker som er nydelige og føler ikke at jeg mangler noe.
Jeg har gått ned 30 kg siden påske.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 15:20   #22
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Så utrolig bra, Morella! Inspirerende lesning Jeg merker at kroppen ikke liker sukker selv om jeg elsker det

Jeg proklamerer herved at jeg må bli sukkerfri på ubestemt tid. Påske holder ikke. Jeg må ned noen kg nå, og jeg går ikke ned om jeg spiser lørdagsgodt. Frustrerende. Og så er det vanskeligere for viljestyrken når jeg unner meg noe i helgen. Så cold turkey her i gården.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 15:24   #23
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Men lurer på en ting... Hva med slike små barer fra Nutrilett, Atkins, Alevo e.l? Er det fyfy også? Jeg har brukt det nå og da som mellommåltid når jeg ikke har hatt annet for hånden. Men har man lyst på litt kos en lørdag så er det kanskje noe? Jeg opplever ikke søtsug i etterkant av en slik bar.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 15:44   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

En kollega kom akkurat forbi og tilbød meg et stykke av en hvetekringle som var til overs fra et møte, og jeg takket nei.




... men angrer nesten bittelitt, den så veldig god ut, og det så ut som den hadde makronfyll.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 03-03-17 kl 15:55.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 17:08   #25
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Lille my, bra!

Eg har ikkje peiling på sånne barer og sånn, men eg et dei roo'bar eller kva dei heiter, for dei er i alle fall sunne, sjølv om det er litt kalorier i dei. Og så tek eg meg ein daddel i staden for sjokolade.
Men eg kjenner det er krevande dette, for eg å kutte sukker og sjokolade er no så, men potetgullet... Der strir eg. Men men. Ein for ein dag. No er det helg og det er litt ekstra krevjande.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 17:56   #26
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Jeg synes det er superviktig å klappe seg selv på skulderen for alle gode matvalg en tar og å ikke bedrive så mye indre kjefting når en ikke gjør det. Det er en god huskeregel å behandle seg selv som en gjør andre - flengende kritikk konstant tar motet fra de fleste, klapp på skulderen og anerkjennelse motiverer til flere gode valg.

Jeg har spist så grønt t og sunt denne uka at det er ikke måte på! I dag skal jeg spise steviasjokolade og en skål potetgull, for det har jeg bestemt er fint. Og et glass rødvin! Rødvin med lite/nesten ikke sukker er innafor!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 17:57   #27
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Er med Spiser ikke så mye snop men tar jo et dårlig valg her og der så har godt av fokus

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 19:34   #28
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Jeg synes det er superviktig å klappe seg selv på skulderen for alle gode matvalg en tar og å ikke bedrive så mye indre kjefting når en ikke gjør det. Det er en god huskeregel å behandle seg selv som en gjør andre - flengende kritikk konstant tar motet fra de fleste, klapp på skulderen og anerkjennelse motiverer til flere gode valg.

Jeg har spist så grønt t og sunt denne uka at det er ikke måte på! I dag skal jeg spise steviasjokolade og en skål potetgull, for det har jeg bestemt er fint. Og et glass rødvin! Rødvin med lite/nesten ikke sukker er innafor!


Takk! Du har så rett. Eg kjenner eg blei litt stressa før i dag, men no har eg tatt nokre gode valg og fortset med deg utover kvelden. Som det står i bibelen: kvar dag har nok med si møde. Så fortsett eg i morgen.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-17, 23:29   #29
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Hm, er det bare en måned til påske? Da må jeg nok slenge meg med her jeg og. Fra i morgen....

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 07:32   #30
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Bra, sweetie!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 07:38   #31
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Jeg joiner fra i dag. jeg skal starte på nytt etter påske og.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 07:39   #32
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Jeg joiner.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 08:16   #33
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Sukker er gift ja, merker det godt på kroppen. Spiste lørdagsgodt med familien på lørdag og søndag våkner jeg og er tung i kroppen. Det er jo bare idioti som gjør at jeg fortsatt spiser godteri, en slags psykisk innstilling på at jeg må ha det for å kose meg. Jeg skal prøve å bli inspirert av dere.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 09:05   #34
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Jeg er med! For meg er sukkerholdig drikke problemet så det er det jeg skal kutte frem til påske. Det har blitt for mye brus, jus, iste og sukker i teen så jeg trenger en full stopp.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 09:41   #35
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er jo bare idioti som gjør at jeg fortsatt spiser godteri, en slags psykisk innstilling på at jeg må ha det for å kose meg.

Må man ikke det da? Hva spiser dere istedenfor godisen da? Sånn på fredagskvelden og lørdagskvelden? Et eple, en gulrot?
Jeg tror jo at jeg må ha godis i helgen for å overleve så om det teller så blir jeg med på sukkerstopp i ukedagene. Skal prøve å la være i helgene.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 12:23   #36
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Opprinnelig lagt inn av Blondie

Sukker er gift ja, merker det godt på kroppen.

Gift? Ærlig talt. For de aller, aller fleste av oss kan sukker fint inngå i et ellers balansert kosthold. (Men sorry, jeg hører jo ikke hjemme her, tusler omsider ut nå.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 12:28   #37
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

For meg er det gift, ja. Hva det er for andre, vet jeg jo ikke. Jeg sier da ikke noe om hva du bør gjøre?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 12:29   #38
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

For meg er det gift, ja. Hva det er for andre, vet jeg jo ikke. Jeg sier da ikke noe om hva du bør gjøre?

Du setter likhetstegn mellom sukker og gift - det synes jeg er drøyt. "Sukker er som gift for meg" ville vært en helt annen setning enn "sukker er gift".

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 12:31   #39
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Jeg tok utgangspunkt i min opplevelse (som alltid, egentlig. ). Det var for meg ganske innlysende etter diskusjonen som foregikk før mitt innlegg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 15:38   #40
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Hvordan går det, folkens?

Jeg kan melde om to helger med kakebaking hvor jeg ikke har smakt Og heller ikke rørt godis eller potetgull, selv om jeg har ordnet med det til barna og en stor fest hvor eldste gadde MYE godteri til gjestene

Det er virkelig langt enklere når jeg vet at "tar jeg en, så blir det flere". Så da gjør jeg ikke det. Ned 2 kg (går alltid ned mye i starten). Godt å være i gang!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no