Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Nintendo DS - DSi, 3DS, 3DS XL ... eller?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-12, 09:39   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Spørsmål

Nintendo DS - DSi, 3DS, 3DS XL ... eller?

Begge ungene ønsker seg DS til jul. Jeg vet hva DS er, men den finnes jo i ørten og fjørten utgaver, og hva velger man da? Jeg har ikke spilt den slags spillemaskin siden GameBoy, så jeg er ikke inne i hva det er som gjelder og hva man bør velge.

Dåtten blir 7 år til våren. Fjåtten er 4.5 år. Vi har iPad-er som barna bruker mye, men man kan jo ikke spille Mario og Skylanders på den slik særlig Dåtten vil, må vite! DS har stått på ønskelisten hans lenge allerede, siden han var 5 år, men vi har ikke kjøpt fordi det tross alt har vært veldig dekkende med paddene. Nå som spesifikke spill har blitt blant de største ønskene, så ser vi jo at det kanskje ikke er så dumt med en DS også, men vi kjøper i tilfelle bare én enhet som de får dele på foreløpig, inntil vi eventuelt ser at/om det er behov for en til. Men altså, hvilken modell går vi for?

Eller dropper vi DS helt og retter fokuset mot Wii-en vi allerede har, og PS2-en? Får man noe særlig med spill til PS2 da? Den er vel helt utgått på dato tenker jeg. Wii-en er noe annet, men erfaringen til nå viser at TV-spillene blir svært lite brukt her og den TV-en som er mest tilgjengelig for den slags er ikke så veldig tilgjengelig den heller. Men bør vi tilrettelegge mer for det, fremfor DS kanskje? Eller skal vi bare kjøpe PS3 med spill og fanteri, og få en ny DVD/BlueRay-spiller attåt? Men så var det dette med Mario da, og Zelda ...


__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 09:45   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nintendo DS - DSi, 3DS, 3DS XL ...eller!??

Jeg ville ikke kjøpt DS nå, det brukes mye mindre når padene er i hus.
Jeg ville kjøpt Wii. Morsomt for alle, og også en sosial greia. Storebror og kompisene klarer det fint alene, og selv om de ikke får spille hele tiden, ser vi at den er fin å ha hvis ting skjærer seg litt eller hvis de er slitne, eller bare som avslutning på et hyggelig besøk. Gutta prater og koser seg, samarbeider og forklarer hverandre.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 09:59   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nintendo DS - DSi, 3DS, 3DS XL ...eller!??

Jeg ville heller ikke kjøpt DS, heller en spillmaskin. Gutta mine sluttet å bruke DSene når de fikk padder for to år siden. Jeg synes det er ok at de spiller litt sammen også, og det gjør de på PS3 og Wii.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 12:40   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nintendo DS - DSi, 3DS, 3DS XL ...eller!??

Eldste fikk ds til 5-årsdagen. Ser ikke for meg at broren får, blir nok heller ipad til alle på deling eller en spillmaskin på sikt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 12:45   #5
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.097
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nintendo DS - DSi, 3DS, 3DS XL ...eller!??

Da min niåring hadde fått PC, iPod og iPad (siste på deling), begynte han å mase om ny DS (den gamle var gått dukken). I høst har jeg hatt inntrykk av at det er DC som gjelder...

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 12:50   #6
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nintendo DS - DSi, 3DS, 3DS XL ...eller!??

Her går det litt i rykk og napp, men fortsatt er det en del spill som er morsomts på ds - pokemon for eksempel. Desuuten er ds veldig hendig å ha med seg rundt i veska i tilfelle situasjoner hvor man må sitte stille lenge. Og jeg låner ikke alltid ut padda mi. Yngstemann ønsker seg 3D ds til jul i stedet for sin gamle - han får kanskje det.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no