Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Jeg drepte telefonen min!

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-12, 12:07   #1
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg drepte telefonen min!

Æsj og øsj! Har en 1,5 år gammel Samsung Galaxy S II. Jeg har vært superglad i den telefonen. For et par uker siden greide jeg å miste den i asfalten, og det ble en knusning nederst på siden, og en sprekke over hele skjermen. Likevel fungerte den greit, så jeg tenkte at den fikk henge med en stund til.

Men så i går mistet jeg den først i gulvet en gang, og så enda en gang på morgenen. Vanvittig til uflaks. Tenkte ikke noe over det før den ringte litt senere, og jeg gikk for å ta den, og skjermen var svart. Den kan altså slås på, men skjermen virker ikke lenger.

Spørsmålet da er om det går an å bytte skjerm (ser det ligger en skjerm ute på finn.no) eller om den mest sannsynlig er så ødelagt at det uansett ikke vil gå. Jeg har ikke råd til helt ny, og vurderer evt å kjøpe meg en brukt maken telefon. Går det an å bytte skjerm tror dere, eller skal jeg bare gå for brukt? Jeg skal forøvrig prøve å få overført bilder og slikt til dataen siden den fortsatt kan slås på og sånn sett virker. Håper at det går.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 14:25   #2
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg drepte telefonen min!

Du har ikke forsikret den?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 16:21   #3
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg drepte telefonen min!

Du kan bytte skjerm, men selve skjermen koster såpass at det spørs om det er verdt det når den har vært så mange ganger i bakken. Størsta sin S2 har samme problemet uten at skjermen er knust, den har også falt flere ganger pluss badet i do men fungert fint etterpå, men siden den har vært gjennom så mye så tar vi oss ikke bryet med å betale 1200-1300 for reparasjonen. Plutselig så skjer det noe annet så den ikke fungerer, og så var hele reparasjonen bortkastet. Vi kunne sikkert brukt innboforsikringa, men med egenandel på 1500 minst så dropper vi det.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 06:29   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg drepte telefonen min!

Sjekk evt. hva det koster for skjerm på f.eks. eBay. Det bør også følge med et lite verktøysett med skjermen for å utføre reparasjonen.

Å levere inn for å få det gjort tviler jeg på lønner seg nå.

Å koble til pc uten å ha skjerm kan være problematisk avhengig av hvordan telefonen er satt opp. Av sikkerhetsmessige grunner er det gjerne slik at man må godkjenne usb-tilkobling med filtilgang på telefonen på mange telefoner.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 12:28   #5
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg drepte telefonen min!

Billigste skjerm på eBay kommer på rett under 700-og-noe, vi har sjekka. Jeg har sendt den til PantMobilen for å se om de kan bruke den, og kan de det så får jeg noen hundrelapper for den.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker

Sist redigert av emin : 27-12-12 kl 12:35.
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 20:22   #6
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg drepte telefonen min!

Har ikke forsikring nei. Høres ikke ut som det er noe å prøve å reparere. Nå er det en del tilbud, men ofte i kombinasjon med abonnement jeg ikke er så interessert i å binde meg ett år. Skal være langt flinkere til å bruke beskyttelse på den neste i allefall.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no