Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-19, 22:32   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Og hvorfor?

En liten avsporing fra Studiested-tråden. Jeg har reist mye, men ikke i Norge, aldri vært lengre nord enn Bodø, vært i Trondheim, Stavanger og Bergen, av de store byene. Kristiansand i Sabeltann-årene til ungene, men ellers er det sørgelig lite jeg har sett av eget land.

Så hvis man skulle sette opp en bucketlist, hvordan skulle den ha sett ut?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-19, 22:39   #2
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Hardanger i fruktblomstringen er veldig flott syns jeg.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-19, 22:43   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Ryfylke og Jæren er noen av de fineste plassene jeg vet om.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-19, 22:44   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Hardanger i fruktblomstringen er veldig flott syns jeg.

Det høres og ser vakkert ut, montro om det lukter like friskt som det ser ut.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-19, 22:44   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Ryfylke og Jæren er noen av de fineste plassene jeg vet om.

Hvorfor? Hva gjør disse stedene vakre?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-19, 22:47   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Ryfylke har fjell, fjorder og bjørkeskog. Jæren har et åpent, bølgende landskap og fantastiske strender.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-19, 23:01   #7
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.361
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Jeg synes alt ved kysten er vakkert. Om det er typiske sørlandsbyer ved kysten (som f.eks Mandal), dype fjorder som Sognefjorden og Geiranger, byggverk som Altanterhavsveien eller et fiskevær i Lofoten, er like magiske og vakre på hver sin måte.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 00:07   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.476
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Jeg pleier alltid å anbefale Vesterålen, masse vakre plasser, og liksåfint som Lofoten.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 00:08   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.072
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Jeg synes Tromsø er en vakker by. Jeg har bare vært der om vinteren, men ut fra bilder er Tromsø nydelig om sommeren også.

Ellers synes jeg (selvsagt) Bergen i sol er nydelig. Vandreturen fra Ulriken til Fløyen er fantastisk.

Hardangerfjorden, om man kjører fra Odda til Eidfjord og deretter opp Måbødalen og over Hardangervidda, er også flott. Alle bør kjøre Bergen- Oslo før de dør. Hardanger ene veien og Voss, Lærdal og Hemsedal andre veien.

Men øverst på min topp 10-liste er Jotunheimen og Rondane i høstsol.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 00:14   #10
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.969
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Lofoten og Vesterålen.

<----------

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 00:18   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.415
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Oslo! Fordi det har t-bane, blokker, bygårder, skog, gamle hus, Deichmanske hovedbibliotek, Blindern, Y-blokka, grafitti, Tøyen, badeplassen i Akerselva ved Nydalen, Sognsvann, havet, parker med akebakker, Frognerbadet og Bymuseene. Og tusen andre vakre ting.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 00:49   #12
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.799
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Jeg er veldig glad i naturen på sunnmøre. Stolte bratte fjell og fjord<3

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 01:16   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Jeg er veldig glad i naturen på sunnmøre. Stolte bratte fjell og fjord<3

Og de fineste dialektene.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 01:24   #14
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.072
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Og de fineste dialektene.

Den fineste dialekten er alle variantene av sognemål. Og vossamål.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 01:35   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Strendene her på Jæren. Jeg ser mye flotte fjell og kule landskap, men det er alltid strendene som gjør det for meg. Spesielt Hellestø, Bore og Orre. Hver gang jeg ser dem tenker jeg at det nesten er ufattelig at vi har så vakre strender. Og takker for at klimaet sørger for at de ikke «brukes opp».

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 09:17   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.782
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Turen over Valdresflye er fantastisk! Jotunheimen er praktfull, og fjordene på Vestlandet, Hardanger, Sognefjorden, -tur/retur Bergen som 007 anbefaler er magisk, rett og slett.
Og Møre og Romsdal! Å kjøre via lom og Skjåk til Geiranger, og turen videre drefs til Trollstigen og til Åndalsnes - eller til Ålesund. Fantastisk natur med ville fosser og bratte fjell og fjorder og hav og både Ålesund og Kristiansund er nydelige byer. (Har ikke vært i Molde) Altanterhavsveien er en opplevelse.

Flere andre har anbefalt Rogaland - det støtter jeg fullt ut. Jeg vil anbefale en skikkelig roadtrip!

Jeg bar på Svalbard akkurat på denne tiden for ett år siden. Det var også helt magisk og en helt spesiell opplevelse.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 09:22   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.875
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Midnattssol på øyene ytterst i Midt Norge, eller nesten midnattssol. Vakkert på høsten også. Det er mye myr og lyng, som sammen med havet lukter spesielt. Havet er krystallklart og fult av koraller. Havørn er vanlig. Men alt oppleves best med båt eller kajakk.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 11:04   #18
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.161
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes Tromsø er en vakker by. Jeg har bare vært der om vinteren, men ut fra bilder er Tromsø nydelig om sommeren også.

Jeg syns Tromsø sentrum - eller Tromsøya for å være mer presis - er svært lite vakker. Det er områdene rundt som kan ha en viss interesse. Og så syns jeg store deler av Sør-Troms - hvor jeg er vokst opp - har utrolig vakker natur. Jeg husker jeg ble sjokkert over hvor lite pen jeg syns Tromsø var. Ja, og hvor utrolig fantastisk jeg syns Bergen var - på tross av regnet.

Og så syns jeg Carl Berners plass er overraskende flott i de få ukene hvor kirsebærtrærne blomstrer.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 11:25   #19
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Hardanger og rosendal. Kanskje særlig rosendal med fjella, baroniet, og sjøen. Og så kjører du via strandebarm til Norheimsund, pg i strandebarm går veien heilt nedi fjøra, og på oppsida av veien er det gamle hus med vakre store rosebusker foran. Nydelig.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 11:55   #20
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Mine to favoritter er Svalbard, særlig rundt Ny-Ålesund, og yttersida av Senja. På grunn av naturen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no