Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Får du ting "på hjernen"?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-18, 21:16   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

Ja, jeg kan lett få oppheng i hjernen. Det verste er når jeg våkner om natta og har en setning gående på repeat i hjernen. Jeg har metoder for å tvinge tankene over på noe annet, men det er vanskelig når jeg er trøtt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 21:34   #22
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

Sanger, ofte. Og de rareste sangene og
På jobb tirsdag hadde jeg «O vestland vestland» i hodet en hel dag.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 21:35   #23
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

For 100 år siden, datet jeg en fyr som fortalte at brevandring på rekke, ofte sporer til at hjernen går på repeat. Husker jeg synes skikkelig synd på han som fortvilet hadde fortalt at han hadde hørt Glasnost med Jahn Teigen i hodet hele turen

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 21:40   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Sanger, ofte. Og de rareste sangene og
På jobb tirsdag hadde jeg «O vestland vestland» i hodet en hel dag.

Den har jeg plystret på i sikkert ti år.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 21:40   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

Billa - for er mareritt!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 08:46   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

For 100 år siden, datet jeg en fyr som fortalte at brevandring på rekke, ofte sporer til at hjernen går på repeat. Husker jeg synes skikkelig synd på han som fortvilet hadde fortalt at han hadde hørt Glasnost med Jahn Teigen i hodet hele turen

Den har poppet POPP inn i hjernen min HVER forbanna gang vi har snakket med eldste om den kalde krigen og murens fall denne høsten (pensum).

Hvilket som helst tema innenfor der, og BANG, fullt volum i hjernen: "KAN VI TRO AT GLASNOST IKKE ER ET SPILL MEN NOE VI KAN TRO PÅ ...."

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 08:53   #27
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

I juni i fjor hadde danseklubben til lillesøster sommeravslutning og alle gruppene skulle vise fram noe. De aller minste, (2-3-åringer som danser med foreldrene) danset til OL-floka (skal sies at jeg aldri hørte den da den var ny *ser aldri på sport*). Den klistret seg umiddelbart fast på hjernen og selv om det nå altså er 8 mnd siden får jeg den fremdeles på hjernen med jevne mellomrom.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-18, 00:02   #28
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

Åse Klevelands «Jeg vet om en gammel mann», den kan ldelegge dagen! Aner ikke hva som gjør at den er som superlim!

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-18, 03:43   #29
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

Hele tiden. Men blir det for ille, som at jeg ikke klarer å konsentrere meg så snakker jeg høyt og strengt til meg selv.
Jeg har vært på 80-talls fest i kveld, når jeg kjørte hjem sang jeg Dover-Calais (Style) høyt for meg selv i bilen i 30 minutter, nå ligger jeg å prøver å mute denne sangen i hodet mitt for nå vil seg sove.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-18, 11:37   #30
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

Ja, særlig musikk, og det holder med et stikkord eller sånn som alle titlene som har dukket opp i tråden her, nå er det Kleveland for alle penga i hodet mitt inntil noe annet og sansynligvis verre kommer og overtar.

Siste sang jeg hører på vei ut om morgenen blir i hjernen. #håpløs

Samme kan skje med samtaler som ikke helt går veien eller et eller annet jeg må løse praktisk.

Musikk er definitvt den aller største hang-upen.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-18, 11:45   #31
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

Jeg jobbet i 2,5 år på et sted hvor jeg hadde Elton Johns Rocket Man på hjernen nesten hver dag. Årsak: Jeg brukte daglig en funksjon i InDesign som heter Preflight. Dere som kam teksten, ser nok koblingen der.

Ellers så våkner jeg med en ny sang på hjernen hver dag. Og hvilken det er, er helt tilfeldig. Den forsvinner utover dagen, og neste dag er det en ny.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-18, 11:50   #32
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg jobbet i 2,5 år på et sted hvor jeg hadde Elton Johns Rocket Man på hjernen nesten hver dag. Årsak: Jeg brukte daglig en funksjon i InDesign som heter Preflight. Dere som kam teksten, ser nok koblingen der.

Ellers så våkner jeg med en ny sang på hjernen hver dag. Og hvilken det er, er helt tilfeldig. Den forsvinner utover dagen, og neste dag er det en ny.

Hjernen din har trykket «shuffle»! Det er next generation stuff altså!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-18, 12:46   #33
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

Å jada, jeg får veldig ofte sanger på hjernen. Eller, det blir mer oppheng, sånn at jeg MÅ høre samme sangen om igjen og om igjen. Til stor begeistring og glede for ungene mine, selvfølgelig, når jeg må høre den samme sangen på repeat minst 10 ganger i bilen.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-18, 22:36   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

Jeg lå våken en stund lit for tidlig på morgenen, tett i neen og mannen snorket og jeg fikk ikke sove. Og hva surret i hodet? angen jeg hørte på radioen en dag før.
Ironic
It's like rain on your weddinday....

(Som for alltid minner meg på at vi altså måtte avbryte fotogaferingen halvveis og flytte den nnendørs pga nettoppp regn på bryllupsdagen)

Og ja, den surrer visst igjen. Så ja, jeg får lett ting på hjernen. Irriterende somregel

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-18, 23:59   #35
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

Jada, oftest sanger eller samtaler som ikke gikk som de skulle eller vanskelige samtler jeg er nødt å ta.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-18, 00:10   #36
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

Fra Snuppa var ett til tre, gikk hun i Kringsjå barnehage, vi bodde 40 minutter unna og måtte kjøre hver morgen og ettermiddag. Hun insisterte (høylytt) på å høre på Tramp på en smurf på loop begge veier. Jeg hadde den på hjernen hver eneste skoledag når jeg gikk inn i klasserommet.

Det var litt slitsomt

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-18, 00:12   #37
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

Jepp. Musikk og ord.

Jeg vil for eksempel gjerne få bli; første gelenderlager for Norges Parsellhagelag.

Det begynte med ordet "gelender" og utartet derfra. Gelender er for øvrig et "sånt" ord. Jeg kan tenke på det i dagevis, komme på sammenhenger det kan brukes i, rime med det, jadda.

Men det kan og være ett emne. Fester det seg først i hjernen leser jeg alt jeg kommer over om det, faglitteratur er ingen hindring.

Mannen mener jeg har et sterkt og fremtredende nerde-gen.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-18, 00:15   #38
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

Første gang jeg leste denne tråden hadde jeg "Halleluja" på hjernen. Nå dukker den opp hver gang jeg ser tråden.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-18, 00:17   #39
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Første gang jeg leste denne tråden hadde jeg "Halleluja" på hjernen. Nå dukker den opp hver gang jeg ser tråden.

Og nå har jeg den på hjernen og.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-18, 01:09   #40
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du ting "på hjernen"?

Jeg får veldig lett sanger på hjernen og de er der i en evighet. Jeg var 5 dager i Berlin med "Brandenburger Tor" på hjernen hver fuckings dag. Da vi reiste til NY for to år siden gikk "Start spreading the News", deler av "New York, New York" på repeat de første døgnet.
Jeg leste ett sted (her på FB?) at om en har en sang på hjernen skal man synge på "Fly me to the min" inni seg for å avhjene sang 1. Det funker, bortsett fra at da har jeg fått en ny sang på hjernen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no