Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dame? Kvinne? Jente?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-17, 18:10   #41
Pandamette
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2017
Innlegg: 1
Pandamette har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dame? Kvinne? Jente?

Det er litt som prinsesse, hertuginne og dronning. Jeg er hertuginne :-)

Pandamette er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 08:13   #42
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dame? Kvinne? Jente?

Haha, jeg gjorde det sporenstreks slutt med han som kalte meg prinsesse.

Jeg bedriver eksponeringsterapi for tiden, en kollega kaller meg jevnlig dame så jeg skal bli vant til det.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 19:44   #43
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dame? Kvinne? Jente?

Kvinne har jeg problemer med dialektmessig, men det er forsåvidt et ord jeg synes er nøytralt og dekkende. Jeg tror jeg vil si «kvinnfolk» i praksis når jeg snakker, det er ca samme ord. Dame vil jeg aldri bli. Det er for de pene og pyntelige, sånne med fine klær og manerer. Jente kan jeg forsåvidt bruke ja... men ikke direkte om meg selv. Jentetur og jentekveld og jentelag etc kan jeg fint bruke om ting jeg er med på.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no