Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om krig, fred, politikk og sånn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-09, 01:42   #41
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Jeg konstaterer nok en gang at jeg står veldig nærme Polyanna politisk sett.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 08:00   #42
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn


Jeg skrev smart svar også skjedde det noe så det ble borte!

Jaja - essensen er at jeg er en blodkapitalistisk venstreradikal. Ifølge drømmeprinsen.

Det er riktig også. Jeg er mot formueskatt. Jeg blåser riktignok i hvor dyrt det er å ha bil, men ellers er mine holdninger nok ganske blå når det gjelder penger vil jeg tro. Bortsett fra at jeg betaler skatten min med glede da. For det gjør jeg - jeg synes vi har en fin velferdsstat her og jeg synes det er greit å være med på å betale.

Men når det gjelder politikk så er den mest vesentlige setningen som er sagt for mitt vedkommende denne: Man skal dømme et samfunn ut fra hvordan det tar vare på sine svakeste.

Jeg tror nemlig ikke at alle mennesker er i stand til å ta de riktige valgene helt av seg selv. Jeg har ingen problemer med å se at for eksempel når det gjelder fordeling av barselpermisjon mellom foreldre bør reguleres på et minimumsnivå for å sørge for at i de familiene hvor den ene forelderen er totalt ute av banen på hjemmebane så blir han (det er jo som regel han) rett og slett tvunget til å prioritere annerledes en kort periode. Det er helt greit for meg at staten tar denne avgjørelsen.

For det har ringvirkninger langt forbi det enkelte individ en del av de avgjørelsene det enkelte individ tar. Dermed vil det i en del tilfeller være nødvendig at samfunnet rundt har en liten hånd med på rattet. Det vil ikke trengs for de fleste - men for de fleste vil det ikke være noe uoverkommelig problem at staten regulerr en del heller - og for de som trenger at staten er med og styrer så kan det være av avgjørende betydning.

Så for meg blir igrunnen valget stående mellom innslagspunkt på toppskatten og formueskatt og lederlønninger - som jeg har ganske borgerlige meninger om - og hvordan man skal sørge for at vi gjør absolutt alt vi bare kan for å trygge barna til rusmisbrukerne.

Og da er valget lett. Da ender jeg på venstresiden.

Og nei - jeg mener ikke at de er perfekte på å ta vare på de svakeste de heller, men de ofrer dem ihvertfall ikke på alteret til økonomien. Og de tenker ihvertfall litt på dem iblant. Det er utrolig sjelden jeg ser FrP eller Høyre på banen når det skal snakkes om barnevern og utsatte barn og ungdom.

  Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 10:51   #43
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Skal man ta kulturbegrepet definisjonsmessig blir det feil i denne sammenheng, ettersom det er mye som per definisjon er kultur, men som vi ikke tenker på som kultur, eller som går under dette i henhold til økonomisk satsning. Og kultur er også noe som bare "er", men som hele tiden er under endring - på godt og vondt...

Litt usikker på hva du vil med dette innelegget.
Det du sier er jo selvfølgelig. ....også?

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 18:26   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Smilefjes: Det er nesten så du skulle stemt KrF.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 18:28   #45
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Smilefjes: Det er nesten så du skulle stemt KrF.




Gale gale kvinnemenneske.

  Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 18:31   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Nei, jeg skjønner at det er enkelte utslagsgivende punkter der, altså, som gjør dem HELT utelukket, men på det meste av det du skriver så tror jeg faktsik KrF passer deg som fot i hanske. Venstre ville heller ikke vært så verst, forresten.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 18:33   #47
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Jeg tenkte akkurat det samme.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 18:36   #48
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, jeg skjønner at det er enkelte utslagsgivende punkter der, altså, som gjør dem HELT utelukket, men på det meste av det du skriver så tror jeg faktsik KrF passer deg som fot i hanske. Venstre ville heller ikke vært så verst, forresten.

Jeg fikk jo Krf som tredjevalg på valgomaten faktisk.

Problemet med Krf er bare at de liksom er kristne og det derre greiene der. Jeg er spesielt negativ til å være det eneste landet ved siden av Iran med en prest som høvding. Og til kristne privatskoler er jeg også ekstremt nei. Også måtte man tatt knekken på Anita Apelthun Sæle. Og Haugland. Og Bondevik minst to ganger. Og - ja - hva het han som døde av kreft? Lilletun eller noe sånt? Han var den mest sympatiske. Han møtte jeg nemlig på hyttetur en gang i hytta ved siden av og han sa hei.

Jo, også måtte de bygget om synet på homofile og sånn da.

Så ... det blir nok ikke krf i år ihvertfall. Vi får se hva de får til frem mot neste valg. Jeg har jo inntrykk av at de er villige til litt av hvert for å få velgere også.

  Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 18:46   #49
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Men Hareide er vel ikke så verst? Han jobber steinhardt for et mer liberalt homosyn i partiet også. Han er kandidat i Akershus - hvis det er relevant for deg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 19:39   #50
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Jeg stemmer ikke Krf pga noen særdeles lite gjennomtenkte skrytekommentarer fra tidligere ledere der.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 19:41   #51
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Nei, Krf blir det ikke altså. Ikke før det hagler snøballer du vet hvor. Drømmeprinsen er jo gammal satanist-ish og vi har da blackmetalere på vennelista her. Så Krf utgår uansett. Vi får si som vi sier når Jehovas ringer på: Sorry, vi heier nok på motstanderlaget deres vi. :sprudlestemme:

  Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 20:00   #52
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Ja, jeg vet ikke helt hva som gikk av meg der.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 20:04   #53
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men Hareide er vel ikke så verst? Han jobber steinhardt for et mer liberalt homosyn i partiet også.

Jada, han kommer langt enda, hvis han ikke går helt ut av skapet før alle de svartkristne er over i FRP. Ikke akkurat Tom of Finland-image


(Kilde: youtube.com)

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 21:15   #54
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Lilletun er ihvertfall en av de beste utdanningsministrene vi har hatt. Han hadde ingen utdannelse selv, og var villig til å høre på dem som hadde det og som jobbet med det. Synd at han ble syk.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 21:26   #55
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Jada, han kommer langt enda, hvis han ikke går helt ut av skapet før alle de svartkristne er over i FRP.


Jeg tror kjæresten hans vil bli VELDIG lei seg om det skulle vise seg at han er i et skap.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 21:26   #56
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Joda, Lillethun var bra. Men han hadde et slikt halvfalskt vestlandskristent smil inni det grå skjegget sitt. Slik at jeg stolte kun 99.3 prosent på han. Han må få hvile i fred, hvis han hadde rett er det vel gildt hos ham nå.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 22:33   #57
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Jeg er på linje med Polyanna.
Det er to ting som får meg til å vippe litt, og det er valg av samarbeidspartnere og partileder (jeg liker virkelig ikke Sponheim). Til nå har jeg endt med å stemme Venstre, og tror nok jeg ender der denne gangen også.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no