Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-10, 09:44   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Jeg syns det er så ekstremt mye jordskjelv og vulkanutbrudd, og alt det fører med seg om dagen, hvorfor er det slik?

Og jeg vil helst ha en litt bedre forklaring en 2012, som Glittermannen sier med dramatisk dommedagstemme når jeg nevner det.

Hvorfor er jordinnmaten så urolig om dagen?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:46   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Jeg må bare "signere" Glittermannen. Nå går det lukt til helvete med jordkloden






Nå fjaser jeg fælt. Skulle ønske jeg hadde en forklaring. Følger med for å se om du får gode svar.

  Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:48   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.716
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Samme tanken hadde jeg i går, det er katastrofe på katastrofe, og alt virker som om det kommer innenfra kloden vår.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:48   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Jeg har også tenkt på det, senest i går da jeg leste om et nytt svært jordskjelv i Kina. Det skjer jo hele tiden nå, jeg synes det er fryktelig skummelt og får ufrivillige 2012-tanker altså.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:50   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Kjenner jeg er litt glad for at jeg ikke har sett 2012 og knapt vet hva den dreier seg om.

Mener å ha hørt noe på tv eller radio om at vi var inne i en periode med mye jordskjelv nå pga et eller annet. Skikkelig hjelpsomt, men det har tydelig en grunn og ser ikke ut til å være tilfeldig.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:50   #6
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Interessant spørsmål. Jeg skal jammen spørre min nabo geologen om dette

Jeg ba ham si noe kort og enkelt om dette. Svaret:

- Ikke kort og enkelt, nei!
Jeg skrev litt i går om "hvorfor så mange store jordskjelv for tiden" ... det er litt tilfeldig, litt at det får oppmerksomhet pga påvirkning på mennesker (et jordskjelv på M=7 får mye oppmerksomhet hvis 10000 mennesker dør og svært lite hvis det skjer under Aleutianøyene ... og det ikke oppstår tsunami!) ... men dette med "cause and effect" er svært vanskelig og omstridt.
Det er velkjent at et jordskjelv på et sted kan forårsake et annet jordskjelv over veldig korte avstander (eller utsette et annet jordskjelv, avhengig av hvilke stress-mønstre oppstår) ... men om det har noe å si over større avstander er vanskelig å argumentere for og jeg tror umulig å bevise.

Og det med vulkanutbrudd? Aner ikke!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx

Sist redigert av tiddelibom : 15-04-10 kl 10:01.
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:52   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.207
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle3604618.ece

Ifølge denne artikkelen har det ikke vært flere enn normalt, de har bare vært på steder der det bor folk.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:53   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Kjenner jeg er litt glad for at jeg ikke har sett 2012 og knapt vet hva den dreier seg om.

Jeg tenkte ikke hovedsaklig på filmen altså, men på dommedagsprofetien den er basert på. Bare tull og fanteri, selvfølgelig. Hvis du ikke har lett for å skremme deg selv, så kan du titte på linken min over.

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Interessant spørsmål. Jeg skal jammen spørre min nabo geologen om dette

Ja, gjør det! Jeg lurer nemlig veldig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:54   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg tenkte ikke hovedsaklig på filmen altså, men på dommedagsprofetien den er basert på. Bare tull og fanteri, selvfølgelig. Hvis du ikke har lett for å skremme deg selv, så kan du titte på linken min over.

Ååå! :domm:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:55   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle3604618.ece

Ifølge denne artikkelen har det ikke vært flere enn normalt, de har bare vært på steder der det bor folk.

Interessant. Så det er jordskjelv hver eneste uke omtrent, alltid? Det ante jeg ikke. Så ustabil jordkloden er.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:55   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Jeg skulle ønske jeg kunne avfeie 2012 som tull og fanteri og bare le av det. Fader altså, jeg klarer det bare ikke. Hadde ikke brydd meg om sånt om jeg var barnløs, men bare tanken på at sånne ting skal skje med ungene mine, jeg får ikke fred i sjelen altså. Ikke før januar 2013, må jo gi litt slingringsmonn.

(Men jeg går ikke rundt og tenker på det altså, jeg bare får sånne tanker når jeg leser om det, slik som nå. Om et kvarter har jeg glemt det foreløpig).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:57   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Iset, det kan selvfølgelig hende at jorden går under om to år, greia er at det er ingenting som tilsier at det skal skje, og det er ikke noe det er mulig å spå. Derfor er det tull og fanteri.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:58   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.610
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Har ikke falt meg inn å tenke 2012 engang.
Heller mer mot "vi hører mer om det fordi det skjer plasser der det er folk"-teorien, tenker jeg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:01   #14
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Jorda går under om -eh- x antall milliarder år, om jeg husker riktig. Når sola eksploderer. Om menneskeheten går under før den tid, er jo naturlig å tenke seg, dersom vi fortsetter å ødelegge vår egen biotop sånn som vi gjør nå. Men jeg tror ikke det skjer i 2012. :spåkone:

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:01   #15
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Jeg redigerte mitt opprinnelige innlegg etter å ha fått svar fra min nabo

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:02   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Har ikke falt meg inn å tenke 2012 engang.

Det var en spøk da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:03   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

En eldre kvinne jeg snakket med i går, kunne fortelle meg at "det står i Bibelen," så hun er redd endedagene er nær.

Men sånn ellers, det henger nok med at vi hører mer om det fordi jordskjelvene tilfeldigvis har rammet i områder hvor det bor mange mennesker, ja.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:05   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jeg redigerte mitt opprinnelige innlegg etter å ha fått svar fra min nabo

Takk!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:10   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.610
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det var en spøk da.

Ja, men det finnes dem som reelt tenker det. (Jeg jobber jo sammen med ei ellers normalt oppegående dame som mente at dette var beviselig sant, spådommen altså, ikke filmen) Jeg har ikke tenkt på det i spøk-nivå engang, jeg har bare generelt rett og slett ikke tenkt over at 2012 finnes...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:30   #20
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.810
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Har ikke falt meg inn å tenke 2012 engang.
Heller mer mot "vi hører mer om det fordi det skjer plasser der det er folk"-teorien, tenker jeg.

Slik tenker jeg også. I tillegg så har også media mer fokus på det.
Jordkloden er ustabil og det er ikke uvanlig at det er både jordskjelv og vulkanutbrud. Utbruddet på Island har vel vært ventet og mulighetene for at konsekvensene kan bli store er jo også til stede. Forrige utbrudd i 1823 var ganske omfattende og mener at utbruddet varte i over 1 år. (Litt problemer med å finne kilder akkurat nå)

Fra wiki:

Sitat:

Øya ligger på den midtatlantiske ryggen hvor de eurasiatiske og nord-amerikanske kontinentalplatene glir fra hverandre. Øya ligger også over et såkalt varmepunkt. Disse forholdene gjør området geologisk svært ustabilt med hyppige jordskjelv og vulkanutbrudd.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no