Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Enda en fantastisk bok for de aller minste

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-07, 13:08   #21
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en fantastisk bok for de aller minste

Som sagt kan min dårlige erfaring med denne boken og barn ha med at jeg har dysleksi og slet med å lese boken for barna. Hadde jeg lest den mange gangen for meg selv for å så gå tilbake og lest den for barna hadde den sikkert fenget mer. Historien i seg selv og diktene fengte meg når jeg såg filmen på skolen, kom ut i barnehagen og de fleste barna gikk før jeg var ferdig.

Men hva er det med lille jill kommer jeg aldri til å like. selv om jeg skjønner poenget i boken .

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 17:14   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en fantastisk bok for de aller minste

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Som sagt kan min dårlige erfaring med denne boken og barn ha med at jeg har dysleksi og slet med å lese boken for barna.

Hvis du har dysleksi, kan jeg i grunnen godt skjønne at du sliter med denne boken; det at den er skrevet i løkkeskrift gjør den mye mindre tilgjengelig. Jeg mener å huske at jeg ikke var i stand til å lese den boken på egen hånd før nærmere ungdomsskolealder på grunn av den uvante skriften.

Lille Jill har jeg aldri lest.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 21:01   #23
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enda en fantastisk bok for de aller minste

I går kom "Påls balje" og "Påls bil".

Ztjerna liker å bli lest til, det er kun da han sitter stille i løpet av dagen. Å se han når han kikker i disse er imidlertid helt utrolig. Han er dypt dypt inne i boka. Langt vekke. Han beveger seg kun dersom vi er for treige med å bla om til neste side. Da gjør han en litt utålmodig bevegelse med høyre hånd. Hele tiden med blikket godt festet inne i boka. Det er så tydelig at han forstår hvert eneste ord, hver eneste handling.

.. Hvor mange bøker i en serie kan vi kjøpe før det blir for teit?

Det virker imidlertid som om Samlaget utgir en hel drøss med kjempebra bøker? Fikk tatt en kikk på "mamma og den ville ungen" i dag, og de bøkene skal definitivt ønskes til 2-årsdagen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 21:24   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en fantastisk bok for de aller minste

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

.. Hvor mange bøker i en serie kan vi kjøpe før det blir for teit?

:skjønner ikke problemstillingen:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 21:27   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en fantastisk bok for de aller minste

Liker man bøkene er det da ingen grunn til å ikke kjøpe hele serien, om man så vil! Ellers så går det jo an å låne en bunke Pål-bøker på biblioteket, og variere litt på den måten. Da får du jo se om det er noen som peker seg ut som favoritter, også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 23:04   #26
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Enda en fantastisk bok for de aller minste

Pål er kul!
Min 2-åring er glad i "Påls potte".

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 22:50   #27
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enda en fantastisk bok for de aller minste

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Liker dere Påls ...-bøkene, kan jeg på det sterkeste anbefale bøkene om Den ville ungen av samme forfatter/illustratør. Vi har en bok der tre historier er samlet, og den er bare helt skjønn. Den heter simpelthen Den store boka om den ville ungen: http://www.deich.folkebibl.no/cgi-bin/websok

En av mine absolutte barnebokfavoritter!

...for en torsdag klokka to, ramler den ville ungen i do.....(fritt etter humkommelsen min)
Gjett om vi har pløyd gjennom den boka et par ganger. Den første fortellingen er favoritten.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 22:52   #28
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enda en fantastisk bok for de aller minste

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

:skjønner ikke problemstillingen:

Ikke jeg heller. Vi har nesten hele Lillesøster-serien fra Gyldendal, flere av bøkene i Bø og Bæ-serien (fra Samlaget) og flere av bøkene i den kjedelige Kasper og Lisa-serien fra Spektrum. De kunne vi godt ha vært foruten.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no