Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-18, 22:30   #621
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Altså. Jeg synes du er heldig som har normale arbeidstider og en vanlig ferie. De aller fleste har vel krav på 5 uker, så du trenger vel ikke rekke alt på 3 uker. Personlig hadde jeg byttet arbeidstider uten å nøle om jeg kunne. (Nå er jeg faktisk sykemeldt og har krav på ferie tilgode, men det sa jeg nei til da sjefen min ville sette opp en plan. Jeg gleder meg til å komme tilbake på jobb i august.)

De fleste får ikke tatt ut mer enn tre uker om sommeren og det er uansett fint å kunne ta noe fri rundt jul og påske.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 03-07-18, 23:05   #622
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg elsker varme og skulle ønske jeg hadde lærerferie (men resten av året vil jeg helst slippe å være lærer).

:bidrar:

Jeg er sur fordi jeg har vondt i ryggen, og dro til en naprapat, så nå har jeg blåmerker på ryggen i tillegg. Også er jeg sur fordi prosjekt oppussing ikke er i nærheten av å være ferdig, huset er kaosbonanza, og vi drar på ferie om kun få dager.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 03-07-18, 23:30   #623
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

De fleste får ikke tatt ut mer enn tre uker om sommeren og det er uansett fint å kunne ta noe fri rundt jul og påske.

Mens min erfaring er at de fleste tar ut 4 uker, så det varierer nok.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 03-07-18, 23:31   #624
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Også får man jo uansett gjort ting når man tar ferie på vinteren, om man vil.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 03-07-18, 23:39   #625
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Også får man jo uansett gjort ting når man tar ferie på vinteren, om man vil.

Man kan ikke male huset.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 03-07-18, 23:57   #626
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Mens min erfaring er at de fleste tar ut 4 uker, så det varierer nok.

Det avgjørende er vel hva man jobber med, og i hvilken grad man styrer ferien selv. I min bransje er det 3 uker som gjelder for både ledere og ansatte. Det er også mitt inntrykk at 3 uker er vanligst i bransjer som handler om å levere tjenester/varer i en eller annen form til privatkunder.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 04-07-18, 00:01   #627
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det avgjørende er vel hva man jobber med, og i hvilken grad man styrer ferien selv. I min bransje er det 3 uker som gjelder for både ledere og ansatte. Det er også mitt inntrykk at 3 uker er vanligst i bransjer som handler om å levere tjenester/varer i en eller annen form til privatkunder.

Man har forskjellige erfaringer rett og slett. Og det er jo litt av poenget , noen plasser er 4 uker vanlig og noen plasser er 3 uker vanlig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 04-07-18, 00:08   #628
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Tre eller fire, det varierer vel, men uansett er det vel svært få som tar ut fem uker med sommerferie. Tar man ut fire om sommeren blir vanligvis ikke den siste tatt ut som ei hel sammenhengende uke om vinteren heller. Det blir kanskje tre dager i jula, en dag i vinterferien og en dag i høstferien. Evt i påska. Det blir ikke så mye rydding i skap og boder eller beising av terrasse i romjula.

I år blir det bare tre uker med sommerferie på meg, siden jeg måtte ta noe i forbindelse med 70-årsfeiring for min far tidligere i år. Skulle gjerne hatt ei uke til, hvor jeg bare hadde gått hjemme og vært ineffektiv... men er veldig glad jeg fikk vært med og feiret pappa da. Jeg vet det betydde veldig mye for han. Så da får jeg tåle litt mindre ferie nå.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-07-18 kl 00:20.
My er ikke aktiv  
Gammel 04-07-18, 00:10   #629
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Man kan ikke male huset.

Det kan man, normalt sett, ikke gjøre i sommerferien på Vestlandet uansett hvor lang ferie man har. Om man da ikke vil male i regn.

Jeg skulle gjerne byttet bort lærerferien mot normale arbeidsuker resten av året, 43,5 arbeidstimer i uken kan være ganske heftig. I november/desember og fra påske til St.Hans jobber de fleste lærere rundt 50 timer i uken, midt i julebonanzaen og sommeravslutningshelvete. Og det er jo avspasering for lange arbeidsuker kombinert med ferieuker som gjør at lærere har «så lang ferie».
Men det er nok av de som vil være bjørn om vinteren og lærer om sommeren.

007 er ikke aktiv  
Gammel 04-07-18, 00:59   #630
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det kan man, normalt sett, ikke gjøre i sommerferien på Vestlandet uansett hvor lang ferie man har. Om man da ikke vil male i regn.

Jeg skulle gjerne byttet bort lærerferien mot normale arbeidsuker resten av året, 43,5 arbeidstimer i uken kan være ganske heftig. I november/desember og fra påske til St.Hans jobber de fleste lærere rundt 50 timer i uken, midt i julebonanzaen og sommeravslutningshelvete. Og det er jo avspasering for lange arbeidsuker kombinert med ferieuker som gjør at lærere har «så lang ferie».
Men det er nok av de som vil være bjørn om vinteren og lærer om sommeren.

Ingen problemer med å se den altså, og det er ingen her som har sagt at det ikke er fortjent, eller at det er urettferdig vel. Det er den manglende evnen til å nyte fritiden når den først er der jeg har problemer med å sette meg inn i. Særlig når man jobber så mye ellers i året og har en krevende jobb. Da må det da være deilig å endelig få fri, og vite at man skal ha fri leeeeenge! Det er jo det som er belønningen, og den positive siden ved det hele? Nei, slapp av og kos deg med god samvittighet, og nyt livet litt!

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-07-18 kl 01:11.
My er ikke aktiv  
Gammel 04-07-18, 01:10   #631
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg skal love deg at jeg nyter å ha fri nå. Jeg bare irriterer meg over at jeg ikke kommer i gang med å gjøre noe av de kjedelige tingene på lista.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 04-07-18, 01:15   #632
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg skal love deg at jeg nyter å ha fri nå. Jeg bare irriterer meg over at jeg ikke kommer i gang med å gjøre noe av de kjedelige tingene på lista.

Det skjønner jeg godt at du ikke gjør. Det hadde ikke jeg gjort heller. Jeg er håpløs med å komme i gang med kjedelige ting. En liste hjelper ikke litt engang. Men heldigvis veldig effektiv når jeg omsider setter i gang da.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 04-07-18, 01:28   #633
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ingen problemer med å se den altså, og det er ingen her som har sagt at det ikke er fortjent, eller at det er urettferdig vel. Det er den manglende evnen til å nyte fritiden når den først er der jeg har problemer med å sette meg inn i. Særlig når man jobber så mye ellers i året og har en krevende jobb. Da må det da være deilig å endelig få fri, og vite at man skal ha fri leeeeenge! Det er jo det som er belønningen, og den positive siden ved det hele? Nei, slapp av og kos deg med god samvittighet, og nyt livet litt!

Klart det er deilig med fri! De fleste lærere nyter nok (en velfortjent) ferie, men man blir litt uvirksom når man har lenge fri. Alt kan liksom utsettes til i morgen, og jeg personlig blir rastløs etter 3-4 uker. Så for meg hadde det passet bedre med litt mindre arbeidspress og fri kveld og helg ellers i året, og max 4 uker fri om sommeren.

007 er ikke aktiv  
Gammel 04-07-18, 09:14   #634
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

At vi ikke fikk avløseren i ferieuka vår og dermed ikke vet om vi får fri i det hele tatt i sommer. Jeg hatt to dager fri siden påske. Og 60 timers uker. Også har jeg ikke lov å klage, for jeg har jo valgt det selv. Dessuten sulter det barn i Afrika.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 04-07-18, 09:19   #635
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

At vi ikke fikk avløseren i ferieuka vår og dermed ikke vet om vi får fri i det hele tatt i sommer. Jeg hatt to dager fri siden påske. Og 60 timers uker. Også har jeg ikke lov å klage, for jeg har jo valgt det selv. Dessuten sulter det barn i Afrika.

Det høres skikkelig kjipt ut, og selvsagt har du lov å klage. Særlig i gruffetråden. Håper det ordner seg!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv  
Gammel 04-07-18, 09:22   #636
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Bjørn om vinteren, lærer om sommeren, ja! Men ikke før slutten av juni, mai og resten av juni ønsker jeg meg VIRKELIG ikke et lærerliv!

Og jeg tenker at det er det som forårsaker den opprinnelige gruffingen her - at man er så utslitt når ferien kommer at alle de tingene man tenkte man skulle få gjort ikke blir gjort fordi man tas av apatien.

Og ta tenker jeg at det er litt ufølsomt, særlig i gruffetråden, der det er lov å blåse av seg gruff, å hive ut at "tenk på oss som bare har tre uker, jeg ville skrevet en liste". Litt som å si til en som gruffer over halsbetennelse at "tenk på de med kreft, jeg ville uansett passet på immunforsvaret mitt med sunn mat, så man slipper sykdom. "

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 04-07-18, 09:25   #637
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Nemlig, Poly.

Og Floksa, så ufattelig kjipt! Det er virkelig verdt et supergruff, vil jeg si. All sympati!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 04-07-18, 09:28   #638
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Ja, huff, Floksa, jeg håper det løser seg med en annen avløser!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 04-07-18, 09:32   #639
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

At vi ikke fikk avløseren i ferieuka vår og dermed ikke vet om vi får fri i det hele tatt i sommer. Jeg hatt to dager fri siden påske. Og 60 timers uker. Også har jeg ikke lov å klage, for jeg har jo valgt det selv. Dessuten sulter det barn i Afrika.

Selvsagt har du lov til å være kjempeskuffet og lov til å synes at livet suger litt akkurat nå. Det er jo ikke sånn, at vi aldri kan være litt nedfor bare fordi _det alltid er noen som har det verre_

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 04-07-18, 09:44   #640
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg gruffer litt (mye egentlig) over at jeg lever i et samfunn hvor vi KASTER ufattelige mengder med fullt brukbare legemidler, fordi vi har en offentlig blåreseptordning som oppfordrer til hamstring og lite solidarisk tankegang hos brukerne. Det er så VONDT å tenke på andre deler av verden mangler ALT, og jeg står samtidig og destruerer uåpnede pakker med legemidler jeg VET andre kunne hatt bruk for.

Jeg skjønner selvsagt tanken bak, og jeg kjenner godt til kvalitetskrav, krav om pasientsikkerhet, forfalskningsdirektiv og oppbevaringskrav - men når jeg i går (for 20 året på rad) sto og håndterte destruksjon av det som føltes som en uendelig mengde med sterke smertestillende, OG bæreposer med astmamedisin som bare må KASTES (sendes til forbrenning) var jeg helt på gråten. Det er så URETTFERDIG.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no