Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Superfit gore-tex som lekker som en sil

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-11, 21:41   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Superfit gore-tex som lekker som en sil

Lillesøster har nye Superfit gore-tex. Vel var de våte da hun kom hjem idag, hun har visst sittet i en dam. Vannet kan jo ha kommet inn ovenfra, og min erfaring forøvrig er at gore-tex ikke holder i utstrakt damlek, selv om jeg vet at mange her er uenige.

Men så skyldte jeg dem kjapt under springen hjemme, og vannet gikk rett inn. Nærmest så det ble en dam inni med en gang. Skal det være sånn?

Vi impregnerte dem ikke før vi tok dem i bruk, jeg trodde jo de initielt var noenlunde tette. Er dette noe butikken kan "bruke mot oss" hvis jeg klager?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 21:43   #2
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Det skal være 1-års garanti på gore-tex. Klage

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 21:44   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Det skal være 1-års garanti på gore-tex. Klage

Til butikken ja?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 21:44   #4
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Nei du skal selvsagt reklamere!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 21:46   #5
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Jeg leste nettopp en barneskotest i, var det Dagbladet, tro? Der hadde de gjort akkurat den samme erfaringen med superfit gore-tex. Forklaringen til produsenten var at det var hull i membranen på det aktuelle paret. Kanskje det er et helt parti som har produksjonsfeil? Det er uansett bare å reklamere.

__________________
2006 og 2009

Sist redigert av Zulu : 18-10-11 kl 22:19.
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 21:48   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Ja til butikk. De tar det med produsent, de taper ingenting.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 21:58   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Beskriver jeg bare hva jeg gjorde da? Skylte kjapt og alt vannet rant inn? Jeg har jo hatt gore-tex i noen år her, og ingen har tålt så lite og blitt SÅ våte. Storebrors gore-tex har også vært fuktige i ekstremtilfeller, men dette her er mer snakk om en dam. Det er sånn at de ikke blir tørre til imorgen på noe vis.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 21:59   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Ja, klag på det. Klaget på et par ecco gore tex vintersko i fjor, brukt et par mnd året før. Damen i butikken ble sur, sa de sikkert var tette, men satte dem i en bøtte vann og de trakk vann som bare det. Fikk nye, men måtte betale et mellomlegg siden hun måtte ha større størrelse.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 21:59   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Beskriver jeg bare hva jeg gjorde da? Skylte kjapt og alt vannet rant inn? Jeg har jo hatt gore-tex i noen år her, og ingen har tålt så lite og blitt SÅ våte. Storebrors gore-tex har også vært fuktige i ekstremtilfeller, men dette her er mer snakk om en dam. Det er sånn at de ikke blir tørre til imorgen på noe vis.

Du sier bare at de trekker vann, at de ikke holder tett slik de skal.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 22:35   #10
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Det er bare å klage, ja! Leste også i skotesten at Superfit kom veldig dårlig ut, og at det var noe feil med en modell.

I alle år vi har hatt goretex sko, så har jeg klaget en gang, og det var på noen rælete Skofus sko (pakke med vintersko og cherrox) for endel år tilbake. De ble litt sure i butikken jeg hadde kjøpt dem, for de så skikkelig utgåtte ut, enda vi bare hadde hatt dem i 2 uker. Og snuppa ble våt på bena.
Men vi fikk tilslutt bytte i et annet merke.

Goretex sko skal ikke trekke vann, nei. Og de skal ikke bli søkk våte inni om man skyller/spyler dem på utsiden. Det har jeg gjort utallige ganger, og ikke opplevd at skoene trekker inn vann.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 22:42   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Bare å klage. Vi har superfit på 4.året i år (eller, jeg planlegger å kjøpe superfit heter det vel) - ungene har vært tørre og varme. Da jeg kjøpte de første skoene hadde superfit nettopp gjort en dårlig test - jeg fikk beskjed om at jeg bare måtte komme om de ikke holdt mål.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 22:43   #12
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Hm, ser at det står i testen at det ikke er produksjonsfeil, men men, har klippet ut fra testen (Foreldre & Barn) :
Desidert våtest

(Superfit Cross kr 799,-)

Støvelen fra Superfit har i vår test desidert dårligst vanntetthet. En av støvlene i paret trakk inn vann allerede etter 968 skritt. Superfit var en av testvinnerne i fjorårets test og har Gore-Tex-membran. Årets dårlige resultat er derfor overraskende.
– Her har det gått hull i membranen på den ene støvelen. Dette er ikke en konstruksjonsfeil i selve produksjonen. At støvelen er blitt godkjent, skyldes en menneskelig feil, sier markedsansvarlig for Gore i Sverige, Tore Strömfors.
– Vi gjorde en etterkontroll av støvelen, og der oppdaget vi hullet i membranen.


Og dette står i samme artikkel :

– En støvel med Gore-Tex-membran markedsføres som vanntett, men oppdager en kunde at skoene faktisk lekker inn vann, har de rett til å få pengene tilbake eller mulighet til å bytte i andre modeller.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 22:50   #13
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Er det Gore-tex så skal de være vanntette, og siden vannet lekker igjennom når du holder de under springen er det tydelig en mangel der. Klag til butikken. De vil nok trolig teste skoene om de ikke har fått inn flere par tidligere, men der vil de jo raskt merke det samme som deg. Bare tørk skoene før du leverer de inn så kan de teste skoene med en gang. Om skoene lekker som en sil ville jeg heller trodd at membranen heller var uteblitt enn at det er blitt hull i den, men det kan vel være sistenevnte også.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 23:33   #14
lilium3
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
Innlegg: 137
lilium3 er litt kul
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

De bør du klage på... Skal holde litt mer enn det da

Så også den testen med dårlige resultater. Mener å huske det var Superfit snuppa hadde i fjor og var da rimelig fornøyd med de. Men holder meg til Viking eller Ecco om jeg finner tak i størrelsene.

lilium3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 23:45   #15
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Klage til butikken ja!

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 20:53   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Jeg kan oppdatere at jeg dro tilbake til butikken (Barnas hus). De testet det ikke en gang, de hadde fått flere klager, så de tok dem rett inn. Dessverre hadde de ikke noen andre brukbare sko, jeg synes Viking er for tunge for en ettåring. Dermed havnet jeg med tilgodelapp og så ble det nye Eccosko til 800 kroner på lilledamen :rabla: . Dyrt med gode, lette sko altså. Neste år blir det Viking som vi egentlig har god erfaring med ogs om er billigere.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 21:35   #17
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Så bra dere fikk byttet de da. Det skulle bare mangle også.

Viking har vi veldig god erfaring med. Fantastiske sko som har holdt tett i all slags vær, og holder seg veldig bra. Pompen har aldri klart å slite ut sine.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 21:41   #18
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.439
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Hvordan så de ut, span? Spør siden jeg akkurat har kjøpt superfit til Klumpen. Tilbud på barnas hus, men de hadde ikke fått inn akkurat annonsert modell. Jeg håper i det lengste at vi har fått en rest fra fjordårets parti... Ikke tatt i bruk enda, betenkt.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 21:53   #19
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.439
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Har googla og sjekka nå, hjemmesida deres. Det er nok årets modell vi har kjøpt. Æsj. Hva gjør man da? Kan vel ikke gjøre stort annet enn å vente å se om de lekker når de blir tatt i bruk, eller? For godt tilbud til å være sant. Og nå som vi endeilg fant sko som virka til å passe foten hans, var lette å få på til og med(etter anbefaling her inne faktisk). Da er det vel bare viking igjen som godt alternativ da, doble prisen, så festlig.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 21:53   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Hvordan så de ut, span? Spør siden jeg akkurat har kjøpt superfit til Klumpen. Tilbud på barnas hus, men de hadde ikke fått inn akkurat annonsert modell. Jeg håper i det lengste at vi har fått en rest fra fjordårets parti... Ikke tatt i bruk enda, betenkt.

De så ut som de grå og rosa som var på tilbud på Barnas hus. De hadde vel flere farger på tilbud også, men det var vel samme modell. Husky? Jeg kjøpte dem ikke på tilbud, men jeg så de var det nå når jeg returnerte (jeg fikk tilgodelapp på full pris da, jeg hadde jo kvittering).
Jeg synes skoene har vært kjempefine. Flotte å gå i og gode og varme, så jeg syntes det var leit at de trakk vann. Du kan vel prøve, det er jo bare å klage?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no