Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-11, 23:41   #1
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Spørsmål

Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Jmfr tråden om at det koster å kle opp 4 barn så viser det seg at mange mister kostbare klær og sko i barnehagen.

Har ikke barnehagen et "visst ansvar" for å i tillegg til å ta vare på ungene; ta vare på klærne deres?
Om flere ting forsvant fra vår barnehage så hadde jeg nok stillt endel temmelig kritiske spm om hvordan mine barns klær oppbevares.
Om nødvendig så mener jeg dem får stille med låsbare skap istedet for bast kurver til å oppbevare klær og utstyr i.

Noen som har tatt opp problemstillingen med barnehagen deres?

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 23:45   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Jeg syns i grunnen ikke barnehagen skal ha så stort ansvar for klær.
De skal bruke tiden sin på barna.
De bruker mye tid på å rydde i garderoben, og hos oss var de flinke til å legge på riktig plass.
Men om andre stjeler klær, syns jeg ikke barnehagepersonalet skal ha noe ansvar for det.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 23:46   #3
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Ikke noe juridisk ansvar tror jeg. Og jeg er temmelig rundhåndet når jeg tenker på at de skal ha av og på 18 unger tøy fra innerst til ytterst - om det mistes en vott eller en sokk da så får det bare være. Litt mer irriterende med sko og dresser selvsagt, men vi har faktisk ikke mistet noe sånt på de 7 årene vi har hatt barnehagebarn. Om det skulle skjedd, hadde jeg nok dekt det selv uten å mukke.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 23:46   #4
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Kirsebær sa det.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 23:59   #5
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Det er nok litt vanskeleg å ha full kontroll i ein barnehage med 20 unger i kvar avdeling. Det å vite kven som har kva klær i barnehagen i ein kvar tid, når noko blir tatt heim til vask, noko nytt osv. Men dersom det er eit problem med at klær og sko forsvinner på avdelinga, burde det vært tatt opp på foreldremøter.
Me har berre opplevd ein gong at ei jakke forsvann, og siden den ikkje dukka opp under dugnaden der me malte heile avdelinga, antar eg at den blei med nokon heim. Dei hang forresten fint på knaggen igjen når vinteren var over....

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 00:05   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Det er stor forskjell på barnehageavdelinger med tanke på ryddighet i garderobene. Enkelte steder har de stålkontroll, mens andre steder er det det glade vanvidd. Jeg tenker at de ansatte må ha et visst ansvar for å holde orden i garderoben, foreldrene må ha et ansvar for å merke tøy.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 00:05   #7
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Men de kan ikke ha ansvar for at andre foreldre tar med ting som ikke er deres hjem vel?

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 00:22   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Men de kan ikke ha ansvar for at andre foreldre tar med ting som ikke er deres hjem vel?

Nei. Men jeg tenker likevel at hvis garderoben er et sånt kaos at det til stadighet legges klær i feil hylle, bør de gjøre noe med garderobeopplegget sitt. Foreldre som stjeler blir en helt annen kategori. Det har jeg aldri vært borti, men jeg har vært borti barnehagegarderober hvor det har vært et vanvittig styr å finne igjen tinga sine, og hvor ting heller blir lagt i gjenglemt-boksen enn på riktig plass. Vi snakker tydelig merkede klær her.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 00:24   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Når det er en, veldig liten, garderobe på 60 barn, sier det seg selv at vi barnehageansatte ikke klarer huske hvilken genser, lue og vott, som tilhører hvilket barn.

Merke, merke og merke!

Merke med barnets fornavn og gjerne etternavn.

Jeg kan fornavnet på 60 barn.

Jeg kan ikke etternavnet på 60 barn.

Jeg kan ikke fettere, kusiner og venners venner av 60 barn, men etterhvert begynner jeg å få
stålkontroll på at dersom det står Ola i en genser, så er det Kari sin, siden Ola er storebror.

Jeg kjenner noe tøy igjen på lukta av barnet, men jeg husker ikke individuell lukt på alle 60
ungene.

Mitt råd som barnehageansatt er altså - merke og atter merke, med navnet på det barnet som
faktisk eier tøyet. Det er eneste sjans i havet for at det skal være orden.

Innimellom blir dessverre tøy rotet bort. Ofte undrer jeg meg på hvorfor foreldre kjøper votter til 400 kroner til toåringen. Ikke klarer ungen gripe om bøtte og spade, hun klarer faktisk ikke bruke hendene, og i tillegg går mor i fistel om en vott har havnet i tørkeskapet, eller ikke havnet i tørkeskapet, eller blitt vrengt eller ikke vrengt, og gud forby havnet på nabohylla, for der kan man jo ikke leite...

Gode, varme ullvotter, som ikke koster en formue, samt et regntrekk, og ungen er varm og klarer bruke hendene.

Det samme går for utetøy generelt. Stort nok til at det er behagelig, varmt og tørt, og ikke så forbanna dyrt at du får hjerteinfarkt om ungen finner på å slite hull i buksebaken.

Tyver kan vi ikke gardere oss mot, dessverre, og låsbare skap... Vel, da har du aldri vært med på å skulle få 60 unger ut på en gang, for ikke å snakke om inn. Skulle vi styrt med 60 nøkler, som
potensielt kunne somles bort, og du aner ikke hvor fantastisk langfingret visse 5-6 åringer, eller en toåring med krakk kan være... Jadda.

De fleste av oss barnehagefolk kjemper en desperat kamp for å holde orden i garderoben, både for ikke T tøy skal somles bort, men også fordi en ryddig garderobe gir et hyggeligere og reinere inntrykk. Men for å klare dette, er vi altså avhengige av hjelp, fra foreldre. Merke, merke og atter merke!

Ellers skal jeg være den aller første til å sukke høyt og tydelig over mange av dagens barnehagegarderober, med altfor liten plass, både til unger og klær.

Mye av dette er resultat av dagens barnehagepolitikk. Kravet om full barnehagedekning, til en minimum av pris, har gitt fritt spillerom for aktører som syns det er en lur ting å stappe mest mulig unger inn på minst mulig plass, på ferrest mulig voksne. Og da sparer de på plass der de kan spare, og det innebærer blant annet felles garderobe.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 22-10-11 kl 00:36.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 00:24   #10
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Ja, det er klart. Har nok vært heldig med barnehagene våre har gått i.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 00:36   #11
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Inagh sa det. Merking er det eneste som gir oss mulighet til å faktisk holde orden på tøyet. Og det er ikke rent uvanlig at det er de som er dårligst på å merke og selv legge ting på plass i garderoben, som klager mest over klær som forsvinner. Jeg generaliserer ikke, men vi gjør så godt vi kan, og kan ikke i tillegg ta ansvar for andres uorden.

  Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 00:39   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Da har du grunn til å klage, direkte til den avdelingen det gjelder, Minni.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 07:05   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Jeg synes det er mitt ansvar å se til at mine barn har klærne sine å plassen sin når vi går derfra. Har ikke mistet noe, selv om veldig mye er navnet dårlig. At noen stjeler kan ikke barnehagen klandres for. De som tar med feil hjem tar det jo med tilbake

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 08:08   #14
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Vi merker alt. Alltid. I barnehagen treåringen går i har vi til dags dato ikke mistet noe. Der virker det som om det er svært gode rutiner på alt.

Storesøstra mistet en gang en dyr vott, men den falt i ei elv. Jeg synes det var helt greit at ingen hoppet etter.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 08:16   #15
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg syns i grunnen ikke barnehagen skal ha så stort ansvar for klær.
De skal bruke tiden sin på barna.

Jeg synes de bør klare begge deler. Vi kan jo IQ-teste dem og se hvem som har størst potensiale.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 08:25   #16
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Det er ikke alltid like lett å holde orden som mange her sier, men i alle barnehager jeg har jobbet så har vi brukt tid på å rydde etter at vi har kommet inn. det som da er merket havner på rett plass, resten i umerkakassen. Min erfaring er faktisk at det meste dukker opp igjen av det som blir borte. Vi har pleid å henge opp lapper dersom noe forsvinner og da kommer det til svars etterhvert. Det skjer forresten også ofte at de klærne foreldrene etterlyser ofte dukker opp hjemme.

Noe som ikke blir sagt noe om her, er jo alle de dyre klærne som ligger i umerkakassen som ingen savner, jeg syns det er like rart, jeg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 08:25   #17
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg synes de bør klare begge deler. Vi kan jo IQ-teste dem og se hvem som har størst potensiale.

Jeg klarer fint begge deler.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 08:45   #18
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Jeg har ikke opplevd dette o barnehagen, men nikker til Inagh sitt innlegg. I garderoben hos oss er det femten barn sin har hver sin kurv og det aller meste er merket.

På skolen er det en helt annen historie dessverre. Vi har mistet vinterbukser, jakker, skøyter, joggesko og et utall innesko. Veldig frustrerende.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 09:02   #19
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Etter å ha hatt fire barn i flere forskjellige barnehager har vi aldri opplevd å miste noe dyrt. Jeg tror at om en Reima-dress eller et par goretex-sko forsvinner, så har noen stjålet de. Og det skal vel ikke barnehageansatte klandres for.

På SFO har vi mistet ei vinterjakke og de ansatte er sikker på at noen har stjålet den. Vi har lett over hele skolen, og det har vært flere sånne finn igjen gjenglemte klær-dager, men ingen jakke. Jakka er en ting, men det verste syns jeg var da snuppa og bestevennen begge ble frastjålet dagbøkene sine. Jeg vet de ikke burde ha med de på SFO, men det er nå sånn det er - de leker med de. Nøkkel og alt ble stjålet fra begge.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 09:13   #20
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.845
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Gode rutiner i garderobe er viktig. Barnehagen vår er helt fantastisk flink til å holde orden og ha oversikt, vi har aldri mistet noe som helst der, og det er ikke fordi vi har oversikten selv, for å si det slik. Vi merker selvsagt alt tøy og alle sko, men ellers surrer vi og glemmer oss og har egentlig ikke oversikten. Lillesøster elsker å ha med litt ekstra skiftetøy også, og av og til hoper det seg opp og plassen hennes blir rotete og uoversiktelig. Selv om de ansatte alltid er flinke til å brette pent(!) tøyet som ligger der. I går fant jeg en lapp med "jeg trenger flere ullsokker" på lillesøsters plass, samt noe tøy i en plastpose merket med "kan ta med hjem". Så at liknende beskjeder var hengt opp på flere av plassene. Hvis noe blir borte fra barnehagen, vil jeg aldri finne på å klandre de ansatte, de gjør absolutt sitt.
Vi har forresten erfaring fra tre andre barnehager også, og jeg tror vi aldri opplevde å miste noe viktig, selv om de andre barnehagene ikke nødvendigvis var like gode på rutiner som den vi har barna i nå. Kanskje det har gått med et par sokker underveis, det har jeg i så fall glemt. Vi har alltid valgt relativt små barnehager med avdelinger med hver sin garderobe, kanskje det har noe med saken å gjøre eller kanskje vi bare har vært veldig heldige?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no