Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tips om lang hardbag med skjerm til kombivogn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-15, 00:44   #1
Nervevrak
Nybegynner
 
Nervevrak sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Innlegg: 21
Nervevrak har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tips om lang hardbag med skjerm til kombivogn?

Har en Hartan Racer GT kombivogn uten bag. Og litt avstand for mulighet til å se på bagger i en butikk.

Prøver å finne en lett hardbag m. avtagbar skjerm som har litt lengde.
Men ser ut til at de fleste er under 80cm, og relativt smale?

Vil ikke ha bag som har utvendige klips eller innfestinger for noe system.
Målet i vognen tilsier at det er plass til en 90x36cm bag.

Kan eventuelt også være softbag m. litt stivhet. Men skal bæres 3 etg. Så bør være ganske rigid men lett.

Har vel egentlig bare funnet Brio og Emaljunga foreløpig, men de er litt korte.

Noen som har noen gode tips?

Nervevrak er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 08:22   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips om lang hardbag med skjerm til kombivogn?

TFK hadde lange hardbager. Og Teutonias hardbag var nesten like lang. Det er en stund siden, og jeg vet ikke om de passer din vogn.

http://www.kidsroom.de/en/teutonia-c...bag-vario-plus

__________________
06 & 08 .

Sist redigert av Lavender : 05-03-15 kl 12:45.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 12:32   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips om lang hardbag med skjerm til kombivogn?

Teutonia har gode, lange softbager.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 20:02   #4
Nervevrak
Nybegynner
 
Nervevrak sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Innlegg: 21
Nervevrak har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tips om lang hardbag med skjerm til kombivogn?

Hmm, finner kun TFK med låsesystemer. Samme med Teutonia?
Den linkede softbagen har ikke skjerm, uansett bare 74cm.

Emalljunga Hardbag ser ut til å oppfylle alle kravene jeg har. Men klarer ikke å finne pålitelige mål på den.

Brio har ganske lik utførsel, men den er bare 76cm innvendig.

Edit: Har forresten også funnet Basson mob lift har designet jeg ser etter. Men igjen en prøvelse å finne dimensjoner.

Emalljunga:


Sist redigert av Nervevrak : 05-03-15 kl 20:19.
Nervevrak er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 20:18   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips om lang hardbag med skjerm til kombivogn?

Hva med å bestille en fra Danmark. Der har de det de kaller lift for å minske de 98cm store vognen når barna er babyer. De er stort Sett rundt 80cm lang. http://www.babysam.dk/barnevogne/lif...er/lift-sort-1

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 22:56   #6
Nervevrak
Nybegynner
 
Nervevrak sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Innlegg: 21
Nervevrak har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tips om lang hardbag med skjerm til kombivogn?

Ja, de faste vognene ser jo store ut. Men den Odder lift er bare 77cm lang. Men dog foreløpig en av de lengre jeg har funnet. Takker.
Kanskje jeg må begynne å se i Nederland, de er jo verdens høyeste folkeslag :-)

Nervevrak er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-15, 00:30   #7
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Tips om lang hardbag med skjerm til kombivogn?

Teutonias softbag er 42x88x20 og passer lenge . Jeg brukte min fra april til februar . Etterpå kan den bli en vognpose . Jeg bodde i 4 etasje og bar babyen opp og ned minst to ganger om dagen . Teutonia softbag har ikke skjerm men det er en bøyle rundt hode ,plate under baggen så den føles trygg og god .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-15, 08:12   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips om lang hardbag med skjerm til kombivogn?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

TFK hadde lange hardbager. Og Teutonias hardbag var nesten like lang. Det er en stund siden, og jeg vet ikke om de passer din vogn.

http://www.kidsroom.de/en/teutonia-c...bag-vario-plus

Jeg linket til Teutonia Vario hardbag med myk topp, den er 80 cm lang. Og TFK er nederlandsk, bag er 82 cm lang.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 12:54   #9
Nervevrak
Nybegynner
 
Nervevrak sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Innlegg: 21
Nervevrak har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tips om lang hardbag med skjerm til kombivogn?

Da fikk vi oss en tur til Oslo og fikk sett i rimelig mange butikker
Fikk jo ikke sett på alt. Men konklusjonen ble at det var stort sett softbaggene som var lange. Og de hadde ikke skjerm.
Av hardbaggene var stort sett alle i samme lengden, bare noen cm i forskjell. Og ingen over 78cm.

Så da falt valget på hvem som gav den beste feelingen.
Troller active hardlift fikk vi umiddelbart god-følelsen av. Sammen med Emmaljunga hardbag som var nesten helt lik. Eneste forskjellen var at Troller hadde lange myke "skulderstropper", men Emmaljunga hadde korte og skjulte avstivere inni.
Var en til som var ganske like disse, men stroppene var sydd på slik at baggen ble liggende med hodet ned i 40gr vinkel når en holdt i håndtaket

Overraskelsen var positiv ved kassa når prisen på Troller viste seg å være ca 1/2 parten av alle de andre også. Så får en bare håpe at kvaliteten ikke bare er 1/2. Madrassen kjentes uansett ikke ut til å være noe dårligere en i de andre.

Så blir det vel bare å klare seg med vognpose til vinteren igjen slikk de fleste gjør. For en vil jo egentlig over på lett sportsvogn så fort som mulig uansett.

Nervevrak er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
prosopopeia, royal explorers club


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no