Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Liberal, er du det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 19:49   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Liberal, er du det?

Ja, er du?

Hva legger du i det å være liberal? Er du liberal(er) eller liberalist? Stemmer du liberalt dersom du anser deg for å være en av delene? Betyr det at du stemmer Venstre (eller Frp?)

Morgenbladet fredag 29.mai


Jeg aner meg selv for å være liberal; jeg stemmer Venstre og har stor tro på individets personlige frihet, men i kombinasjon med et viktig og nødvendig ansvar for fellesskapet. Jeg er således liberal i samfunnspørsmål, men jeg er noe mindre liberal i (samfunns)økonomiske spørsmål.

Synes du det har "gått inflasjon" i å være liberal? Har det blitt et moteord med et noe utvannet innhold?

Andre lenker:
En tidligere diskusjon her inne

http://www.venstre.no/nordland/vefsn/artikkel/5298
http://www.venstre.no/blog/venstre/215

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 19:52   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Liberal, er du det?

Jeg er ikke liberal. Jeg er sofaradikal for å være helt ærlig. Med skamfullt mye vekt på sofa. I det legger jeg at jeg stemmer rødt og at jeg mener at individets frihet er en frihet under stort ansvar - med andre ord at vi ikke er så frie som min langt mer liberale samboer ordlegger det.

  Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 19:58   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liberal, er du det?

Jeg er liberal, men ikke så liberalistisk.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 20:15   #4
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liberal, er du det?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg anser meg som liberaler i tradisjonell Venstre-forstand, men distanserer meg fra mye av det andre legger i begrepet liberal. Siden det er et begrep som nå brukes over hele den politiske skalaen er jeg forsiktig med å bruke det om meg selv.

Ditto her.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 20:52   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liberal, er du det?

Av alle norske partier er det Venstre som ligger mitt hjerte nærmest, noe som nok gjør meg til en sosialliberalist.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 22:41   #6
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liberal, er du det?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Av alle norske partier er det Venstre som ligger mitt hjerte nærmest, noe som nok gjør meg til en sosialliberalist.

Signerer, og det Hattifnatten sa.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no