Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Omsetningsforbud på to grøtprodukter fra Semper Småfolk

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-12, 11:06   #1
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Omsetningsforbud på to grøtprodukter fra Semper Småfolk

Sitat:

Mattilsynet har nedlagt omsetningsforbud for Flerkornsgrøt med probiotika og Havregrøt med probiotika fra Semper Småfolk.

http://mattilsynet.no/mat/ernaering/...gsforbud_99349


En av de få grøttypene Knøtteliten liker, selvsagt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:27   #2
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Omsetningsforbud på to grøtprodukter fra Semper Småfolk

Nå må jeg vel ut og hamstre også.. Den havregrøten med bringebær (jeg vil anta det er den det er snakk om) er fast kveldsmat hos oss.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:35   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Omsetningsforbud på to grøtprodukter fra Semper Småfolk

Håper det ikke er alvorlig, barna mine har fått mest Småfolk Bringebær, som det het den gang.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 12:05   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Omsetningsforbud på to grøtprodukter fra Semper Småfolk

Jøss. Den 1½ årsgrøten var favoritten til eldstemann. Han spiste en stor bolle av denne hver kveld fra han var ett år og til han var kanskje 19 mnd. Kan ikke se at han har tatt skade av det da. Håper og tror de har gode grunner for å trekke produkter av markedet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 12:49   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omsetningsforbud på to grøtprodukter fra Semper Småfolk

Det var jo det samme med Biola for noen år siden, den ble velg godkjent til slutt.
Jeg synes det er fint at de passer på og har sjekker opp, og at de heller fjerner ting enn å selge produkter man ikke aner konsekvensene av.

Knøtteliten har ikke spist mye grøt, og spiser det sjelden i dag, så jeg er ikke bekymret. Men jeg kommer til å kaste den pakken vi har hjemme. Hun får spise noe annet.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 13:10   #6
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omsetningsforbud på to grøtprodukter fra Semper Småfolk

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Nå må jeg vel ut og hamstre også..

Jeg tror ikke jeg ville hamstret en grøt der Mattilsynet har følgende vurdering:

Sitat:

Da det ikke finnes relevante studier av hvorvidt den aktuelle bakteriestammen kan ha negative helseeffekter hos barn, kan ikke dette vurderes. VKM uttrykker bekymring for hva det vil si for små barn å få i seg daglige doser av en spesiell bakteriestamme, når barnets bakterieflora i tarmen ikke er fullt etablert og immunsystemet ikke er ferdig utviklet.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 13:34   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Omsetningsforbud på to grøtprodukter fra Semper Småfolk

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Nå må jeg vel ut og hamstre også.. Den havregrøten med bringebær (jeg vil anta det er den det er snakk om) er fast kveldsmat hos oss.

Er det ikke litt bakvendt å hamstre et produkt som blir trukket tibake fordi man ikke vet om det er trygt? Jeg ville vel heller kvittet meg med det jeg hadde og kjøpt noe annet.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 14:48   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omsetningsforbud på to grøtprodukter fra Semper Småfolk

Shit, jeg må hamstre mao. Plutten er ennå avhengig av de grøtene der. Jeg håper de får fjernet bakterien og produserer den lik på smak fortsatt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 14:55   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Omsetningsforbud på to grøtprodukter fra Semper Småfolk

Det er jo probiotika i Hipp MME også. Håper at den er sjekket og godkjent. For nyfødte har jo enda sartere tarm enn 1-2åringer.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 22:34   #10
juliette
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 129
juliette har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Omsetningsforbud på to grøtprodukter fra Semper Småfolk

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Shit, jeg må hamstre mao. Plutten er ennå avhengig av de grøtene der. Jeg håper de får fjernet bakterien og produserer den lik på smak fortsatt.

Leste i avisen at de skal produsere de sammen grøtene uten probiotika, de skulle være i butikkene fra mars.

__________________
06, 08 og 11
juliette er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no