Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-12, 09:19   #1
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Har dere sett dette? Det er helt vanvittig. Kan det i det hele tatt være lovlig å villede forbrukere på denne måten. Det kan jo i verste fall ende med store skader på små barn?! At de TØR!

Sitat:

- Jeg har ikke så veldig stor respekt for forskerne. De sjekker ikke hvordan ting er i praksis, sier styrelederen i Babykos.

:rystet:

http://www.tryggtrafikk.no/Feilinfor...b7C_wJDGZZ.ips

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:19   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Babykos?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:20   #3
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Hva gjelder saken?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:23   #4
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Det gjelder bilsikring. Skulle kanskje spesifisert, men ble så satt ut. Babykos markedsfører at det det er tryggere med framovervende barnestoler enn bakovervendt. De nekter å endre på annonsene sine etter klager fra forbrukere og trygg trafikk fordi de hevder at de har rett og at forskerne og fagfolkene ikke har peiling på hvordan det er i praksis.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:24   #5
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Bakovervendt vs forovervendt seter. Babykos (som er en butikk som selger barneutstyr og barnesikring til bil) mener at forover er tryggest... Eller det står egentlig:

Sitat:

I flere av annonsene har butikken konkludert med at bakovervendte seter fører til «større fare for kollisjon».

Det ble jo ikke helt riktig det heller da men... Uansett feil informasjon til kundene med andre ord og trygg trafikk reagerer.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:25   #6
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Babykos (Butikk/ Nettbutikk) mener forovervendt er tryggest også for de minste, de har tross alt snakket med kundene. Trygg Trafikk mener selvsagt bakovervendt, men de støtter seg kun på laberatorietester iflg Babykos. Det kan man jo ikke stole på..
Jadda.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:27   #7
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Det er latterlig og arrogant.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:27   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Det er klart tryggere å sitte forovervendt i bil, for da sutrer barnet mindre, og sjåføren blir mer konsentrert. Dessuten, når barnet sitter forovervendt, trenger man heller ikke sikre løse gjenstander i bilen, som kan komme flygende ved en evt kollisjon.

Sånn kort oppsummert.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:28   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Jeg har vært i butikken, og en av selgerene argumenterte heftig for at det var myyyye tryggere at man hadde lett tilgang til ungene, slik man har når de er fremovervendt. For det likte hun best da hun hadde små barn for 20 år siden.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:28   #10
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Jeg tenker at det er helt vanvittig at de tør å gi nybakte foreldre helt villedende råd. Så hvis eller når det skjer en ulykke så kan de indirekte være skyld i både død og store skader. Hvordan kan de leve med dette?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:29   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Men så kjekt. Da jeg var lita, for 35-40 år siden, kjørte vi kassebil. Til vanlig hadde vi en campingstol baki, som jeg satt i. Var vi på langtur, fikk jeg madrass og dyne, pute, så lekte jeg og sov meg gjennom turen. Det gikk da bra med meg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:31   #12
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Men så kjekt. Da jeg var lita, for 35-40 år siden, kjørte vi kassebil. Til vanlig hadde vi en campingstol baki, som jeg satt i. Var vi på langtur, fikk jeg madrass og dyne, pute, så lekte jeg og sov meg gjennom turen. Det gikk da bra med meg.

Fnis. Jeg lå i hattehylla på bitteliten Corolla og det gikk bra med meg og.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:33   #13
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Men så kjekt. Da jeg var lita, for 35-40 år siden, kjørte vi kassebil. Til vanlig hadde vi en campingstol baki, som jeg satt i. Var vi på langtur, fikk jeg madrass og dyne, pute, så lekte jeg og sov meg gjennom turen. Det gikk da bra med meg.

Haha, man trenger faktisk ikke å så langt tilbake som 35-40 år siden. Jeg lå som 6åring på madrass i en liten lada gjennom hele Europa. Det må vel ha vært i 1987-88 ellernoe.

Heldigvis har vi kommet en lang vei siden da, trodde jeg da - helt til idag.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:33   #14
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Anonse hentet fra Finn som sikkert er en av de Trygg traffik reagerer på: (min understreking)

Sitat:

Beskrivelse

"Trianos" bilstol fra bebeconfort

Perfekt for biler med trange bakseter. Den er også ideell for besteforeldre med barnebarn i alle alderstrinn.

Kan brukes fra ca 1 år -12 år mèd kjøreretningen

Det er mye å ta hensyn til , når du skal kjøpe barnesete..

MÈD
KJØRERETNINGEN:
Mindre fare for feilmontering. Bedre hvilestilling og komfort for barnet. I tillegg mindre fare for at hodet henger, når barnet sovner i stolen. Bedre kontroll over barnet. Mindre bilsyke, og et blidere og mere fornøyd barn i baksetet, som igjen gjør bilføreren til en bedre, og mere konsentrert sjåfør. KONKLUSJON: Mindre fare for å kollidere

MÒT
KJØRERETNINGEN :
Bra ved frontkollisjoner, men større fare for feilmontering. En feilmontert bilstol er en usikker bilstol. Mindre komfort for barnet, da de blir sittende brattere, og hodet lettere vil tippe framover, når barnet sovner. Når hodet henger fremover, mister du òg effekten av hodestøtten. Dårligere komfort vil ofte føre til sutring i baksetet, som igjen vil gjøre sjåføren mer stresset og ukonsentrert i trafikken. KONKLUSJON: Større fare for en kollisjon.

HUSK!! KOMFORT OG SIKKERHET HENGER SAMMEN

Før du går til innkjøp av et barnesete, prøv det i bilen først. Begge deler er bra, enten du skal ha MOT eller MED kjøreretningen, men det er ikke dermed sagt at de passer like bra i alle biler.
Skal du ha MOT kjøreretningen, så er det ikke alle biler som har plass til stolen i baksetet. Stolen må da plasseres i forsetet, men da må du huske på at du vil miste oversikt over dødvinkel-speilet. Det er ikke bra, hvis du ønsker å ha oversikt når du skifter felt. Har du Airbag, må stolen heller aldri plasseres i forsetet. Det gjelder alle typer barneseter, enten det er mèd eller mòt kj.retningen.
MOT kjøreretningen stoler bør helst stå i baksetet hvis du har plass til det. All bagasje må da sikres med netting/gitter, og ting som ligger løst i hattehyllen må fjernes, slik at barnet ikke vil skades av løse gjenstander i en evt.kollisjon.

HUSK OGSÅ ! Sidekollisjoner er det som skjer oftest, og da er det sidestøtten som er viktigst, og ikke hvilken vei barnet sitter, som betyr noe.

Den tryggeste plassen å plassere et barnesete, er i midten bak, da er stolen sikret fra alle vinkler.

Det er jo litt morsomt at konklusjonen deres sier noe om faren for en kollisjon ikke om faren for skader i en kollisjon, kanskje det er slik de kan skrive dette, at barnets komfor blir dårligere ved bakovervendt sete (noe jeg ikke er enig i) og at det dermed er større fare for kollisjon fordi barnet forstyrrer den som kjører...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:33   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Herregud for en idiotbutikk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:36   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Men så kjekt. Da jeg var lita, for 35-40 år siden, kjørte vi kassebil. Til vanlig hadde vi en campingstol baki, som jeg satt i. Var vi på langtur, fikk jeg madrass og dyne, pute, så lekte jeg og sov meg gjennom turen. Det gikk da bra med meg.

Den bilen vi hadde frem til jeg var 12, hadde ikke bilbelter i baksetet, men det var det ingen som savnet, for når vi kjørte på langtur så reide pappa opp madrass til meg i bagasjerommet på stasjonsvogna, slik at jeg kunne ha seng der. Det var både veldig hyggelig og veldig komfortabelt.

Det gikk bra med meg; jeg har både universitetsutdannelse, snill mann og pene barn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:37   #17
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Dette er trist. Med tanke på hvor mange som ennå ikke vet (eller velger å ignorere) at bakovervendt er best er det ikke akkurat fremmende for barns bilsikkerhet med slik villedende reklame.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:37   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

"Jeg har ikke så stor respekt for forskere..."

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:38   #19
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Og så er stolene perfekte for besteforeldre! Hurra!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:39   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Her er en annonse fra Babykos. Finn feilene (og skrivefeilene …).

Sitat:

Et helt genialt barnesete fra bebe confort, for deg som ønsker et barnesete méd kjøreretningen, eller som ikke har plass til et sete som er plassert mot fartsretningen
Setet festes med bilens egen 3 pnkt.sele. Axiss setet er vendbart sidelengs, noe som gjør det veldig enkelt å ta barnet inn & ut av bilen. Axiss har ekstremt bra sidestøtte for hele kroppen, og en jekk som strammer sele innfestingen som gjør at Axiss vil sitte bom fast i bilen uansett hvor mye krefter du måtte ha i hendene.
Barnet får en behagelig hvilestilling, og god plass til bena. Vinkelen på setet gjør også at hodet ikke vil henge å dingle når barnet sovner. Dersom nakke/sidestøtte skal ha noen funksjon, er det ikke bra at hodet henger, dersom en kollisjon skulle oppstå, spesielt i sidekollisjoner er dette veldig viktig. Sidekollisjoner er de som skjer oftest.


Stoffet i Axiss er godt polstret, og maskinvaskbart.

Høydejusteringen av skulderstroppene justeres samtidig som nakkestøtten trekkes opp, ved et enkelt håndgrep.

DET ER MYE Å TA HENSYN TIL, NÅR DU SKAL GÅ TIL INNKJØP AV NY BILSTOL

MÈD
KJØRERETNINGEN:
Mindre fare for feilmontering. Bedre hvilestilling og komfort for barnet. I tillegg ingen fare for at hodet henger, når barnet sovner i stolen. Bedre kontroll over barnet. Mindre bilsyke, og et blidere og mere fornøyd barn i baksetet, som igjen gjør bilføreren til en bedre, og mere konsentrert sjåfør.

MÒT
KJØRERETNINGEN :
Bra ved frontkollisjoner, men større fare for feilmontering. En feilmontert bilstol er en usikker bilstol. Mindre komfort for barnet, da de blir sittende brattere, og hodet lettere vil tippe framover, når barnet sovner. Når hodet henger fremover, mister du òg effekten av hodestøtten. Dårligere komfort vil ofte føre til sutring i baksetet, som igjen vil gjøre sjåføren mer stresset og ukonsentrert i trafikken.

HUSK!! KOMFORT OG SIKKERHET HENGER SAMMEN

Før du går til innkjøp av et barnesete, prøv det i bilen først. Begge deler er bra, enten du skal ha MOT eller MED kjøreretningen, men det er ikke dermed sagt at de passer like bra i alle biler.
Skal du ha MOT kjøreretningen, så er det ikke alle biler som har plass til stolen i baksetet. Stolen må da plasseres i forsetet, men da må du huske på at du vil miste oversikt over dødvinkel-speilet. Det er ikke bra, hvis du ønsker å ha oversikt når du skifter felt. Har du Airbag, må stolen heller aldri plasseres i forsetet. Det gjelder alle typer barneseter, enten det er mèd eller mòt kj.retningen.
MOT kjøreretningen stoler bør helst stå i baksetet hvis du har plass til det. All bagasje må da sikres med netting/gitter, og ting som ligger løst i hattehyllen må fjernes, slik at barnet ikke vil skades av løse gjenstander i en evt.kollisjon.

HUSK OGSÅ ! Sidekollisjoner er det som skjer oftest, og da er det sidestøtten som er viktigst, og ikke hvilken vei barnet sitter, som betyr noe.

Den tryggeste plassen å plassere et barnesete, er i midten bak, da er stolen sikret fra alle vinkler.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no