Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-06, 18:28   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Jeg trenger å vite alt jeg
Hvordan, tilbehør, mengde pr pers, ja, alt.
På forhånd takk!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 22:46   #2
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Hvordan: Man koker/damper det på rist i gryta. Fyller vann opp til rista og legger pinnekjøttet oppå rista. Bør vel koke i minst 2 timer. Det er ferdig når det løser beinet lett.

Mengde pr person: Der er jeg ikke sikker gitt, men har av en eller annen grunn en følelse av at det er 300-350 gram pr person. Mulig jeg blander med noe annet her altså.

Tilbehør som jeg er vant med er kokte (mandel)-poteter, kålrabistappe, smeltet smør og tyttebærsyltetøy.
Jeg er vant til kålrabistappe laget på hvit saus, syns den er mildere og bedre på smaken

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 22:56   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Jeg heller mer mot tre timer enn to. Hvertfall. Må ha minst tre pinner pr pers og to ekstra til kveldsplukking.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 23:08   #4
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Bruker 300-350 gram pr pers, det pleier å holde.
To timer koking synes jeg blir for lite, det jeg hadde i fjor ble ikke ferdig kokt på to timer så beregn ca tre

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 23:12   #5
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Jeg misliker sterkt når det blir akkurat eller litt for lite mat. Jeg lager derfor alltid litt mer. Pinnekjøtt kan fint varmes i ovnen dagen etter, så overskuddet trenger man ikke kaste.

Enig i at det tar nærmere tre timer.

Kålrabistappe og poteter som tilbehør.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 23:15   #6
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Bruker 300-350 gram pr pers, det pleier å holde.

Da tror jeg at vi har venner som er riktig så flinke til å spise for 350 g pr pers. hadde aldri holdt på våre pinnekjøttlag (eller kanskje det rett og slett det er JEG som spiser de ekstra hektoene ).

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 23:15   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Denne bruker jeg.
350 g pr person står det her. 2 timer koking, men jeg ser jo at noen bruker 3 t.
http://www.nrk.no/mat/julemat/501789.html

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 23:17   #8
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Da tror jeg at vi har venner som er riktig så flinke til å spise for 350 g pr pers. hadde aldri holdt på våre pinnekjøttlag (eller kanskje det rett og slett det er JEG som spiser de ekstra hektoene ).


Har vi spist pinnekjøtt sammen?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 23:19   #9
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Har vi spist pinnekjøtt sammen?

Tror ikke det, men mulig vi bør gjøre det!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 23:19   #10
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Da tror jeg at vi har venner som er riktig så flinke til å spise for 350 g pr pers. hadde aldri holdt på våre pinnekjøttlag (eller kanskje det rett og slett det er JEG som spiser de ekstra hektoene ).

Hmm, mulig jeg har regnet med ungene på pr person når jeg har laget, da blir det litt mer pr voksen ja .
Og som andre sier, det er kjempegodt dagen etter og

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 23:22   #11
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Tror ikke det, men mulig vi bør gjøre det!


Det bør nok gjennomføres en gang, men da må vi huske å kjøpe inn nok mat (og drikke)!

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 09:55   #12
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Det bør nok gjennomføres en gang, men da må vi huske å kjøpe inn nok mat (og drikke)!

Det vil si MYE av alt

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 10:32   #13
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

I tillegg til alle de gode rådene du allerede har fått, synes jeg det blir veldig godt om du steker pinnekjøttet litt i ovnen etter koking Da blir det litt sånn sprøtt og godt

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 10:42   #14
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Og så må du huske å vanne ut kjøttet før det dampes. Ellers blir det ikke noe godt. Iallfall natta over.

Jeg har en stor avlang fiskekjele som er helt genial til pinnekjøtt, og i den er det som regel plass til det man trenger.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 10:43   #15
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

I tillegg til alle de gode rådene du allerede har fått, synes jeg det blir veldig godt om du steker pinnekjøttet litt i ovnen etter koking Da blir det litt sånn sprøtt og godt

Det pleier vi også gjøre, og da legger vi over vossakorv og evt andre pølser til kresne unger, og så varmes de opp samtidig og får en liten brun glød. Lekkert og godt!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 10:54   #16
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

I tillegg til alle de gode rådene du allerede har fått, synes jeg det blir veldig godt om du steker pinnekjøttet litt i ovnen etter koking Da blir det litt sånn sprøtt og godt

Jeg legger det på rist under grillen i fem minutter, da blir det herlig crisp.

Også har jeg med noen gulrøtter i kålrabistappa, for det blir fin farge av det.
Obligatorisk tilbehør er jo øl (munkholm til meg) og akevitt.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:57   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

jeg vil absolutt anbefale å ha noen gulrøtter i kålrabistappen, samt å dele grønnsakene i små biter, slik at de ikke koker så lenge. Lag mye, for en god kålrqbistappe går unna! Minst mulig vann også. da blir smaken konsentrert, og ikke vannete. Hell av alt vannet og ha i en durabelig smørklatt, fløte, salt og pepper, mos med stavmikser- FERDIG. Jeg beregner en økokålrot pr. 2 pers, samt 1,5 gulrøtter. Økokålrot er edfinitivt tinge her, den er mildere og søtere på smak og mye enkelre å skrelle, ettersom den ikke er innsatt med det ekle stoffet.

Skal man lage god mat, må man ha mye godt oppi

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 14:03   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Husk at du hele tiden må fylle på vann, ellers svir fettet seg i bunnen om du går tom, og da ødelegger du hele pinnekjøttet.
Det skal jo dampe, og ikke koke.

Vi hadde pinnekjøtt for litt siden, 1 kg til 2 store og 1 liten, og det er alt for lite.
Men så er jeg kjent for å spise enorme mengder da

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 15:58   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Husk at du hele tiden må fylle på vann, ellers svir fettet seg i bunnen om du går tom, og da ødelegger du hele pinnekjøttet.
Det skal jo dampe, og ikke koke.

Vi hadde pinnekjøtt for litt siden, 1 kg til 2 store og 1 liten, og det er alt for lite.
Men så er jeg kjent for å spise enorme mengder da

Jeg beregner nesten en kilo på Kjære, han spiser som en HEST når det er pinnekjøtt på menyen. Til meg selv regner jeg 500 g.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 16:31   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Da tror jeg at vi har venner som er riktig så flinke til å spise for 350 g pr pers. hadde aldri holdt på våre pinnekjøttlag (eller kanskje det rett og slett det er JEG som spiser de ekstra hektoene ).

Jeg tror du fikk god hjelp nå sist i alle fall.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no