Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Ser alle med grått hår gamle ut?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Må du sjå to gongar på gråhåra folk for å tenkje at personen kanskje ikkje er gammal
Ja. Gammal er lik grå 28 22,58%
Kjem an på resten av framtoninga 62 50,00%
Nei, eg tenker ikkje sånn automatisk 29 23,39%
Brokkolifarga er best uansett 5 4,03%
Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-19, 11:58   #201
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg har også tatt papirtesten. Mitt hår og min mor sitt hår. Hun har hvitt hår, mitt er grått.
Men jeg tenker at mitt vil også bli hvitt etterhvert som all pigmenter har sluuppet taket.

Nå har jeg farget hår, så det hjelper ikke å ta testen nå.

Jeg får ikke åpnet bildet ditt, Pelen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 12:00   #202
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Her er det et hårstrå mellom fingrene, som ikke gir skygge. Dere ser hårstrået ved siden av det venstre fingeret der det gir skygge.

Helt hvitt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 866AA886-54EE-4855-B376-40FB8B7272B1.jpg (6,2 KB, 551 visninger)
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 12:03   #203
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.


Jeg får ikke åpnet bildet ditt, Pelen.

Det var ikke så farlig uansett for hårstråene ga litt for mye skygge så det var vanskelig å se at det var hvitt. Jeg har lagt ut et annet bilde i nytt innlgg nå, uten skygge. Kan du se det?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 12:04   #204
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Ja, der fikk jeg opp begge bildene. Det er i hvertfall ikke noe tvil om at håret ditt er hvitt. Det vises jo ikke mot det hvite papiret når du holder det ned.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 12:09   #205
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Mine "grå" hår er også helt hvite.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 12:20   #206
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Mine grå hår er sølvfargede, ikke hvite. :datapunkt:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 12:34   #207
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg har nappet hår av pappa for å delta i denne undersøkelsen. Han har lite grått i håret for å være 75, men han har i alle fall en blanding av egen hårfarge (mørk blond), tydelig gråe hår og hvite hår. Så at grått hår egentlig er hvitt kjøper jeg ikke.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 12:42   #208
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Helt hvite hårstrå her også. Jeg er helt hvit foran i skillen og i tinningen så jeg bruker fargespray etter hver hårvask frem til neste farging.
Blir fort hvitt igjen så jeg etterfarger disse stedene etter etpar uker før neste helfarging.
For dere som også har veldig mørkt hår og sliter med synlige hvite hårstrå, Øyebrynsfargen funker for å dekke over småhårene i tinningen og i skillen. Det sitter lengre enn hårfarge stoffet så skal sjekke litt om det er veldig sterkt for håret.

Har også et tjukt felt i bakhodet som er gråspettet. Klarer å kamuflere med overhår pga tjukk hårmanke.
Det er et slit å bli eldre.
Også er det rynkene da. Kanskje ta det i en annen tråd.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 17:57   #209
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Mine er hverken grå eller hvite, de er sølvfargede.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 21:59   #210
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Ja, mine er sølvhvite. Men de forsvinner altså mot noe hvitt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 22:49   #211
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har nappet hår av pappa for å delta i denne undersøkelsen.

Elsker måten du går "all in" på!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-19, 11:40   #212
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Hvem er best i Stor-Oslo på grått hår? Jeg vil se OK ut når det vokser ut alternativt, hvilken frisør er best på farge?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-19, 12:05   #213
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg er superfornøyd med frisørene hos Dugg, Pelen. De er alle flinke, tror jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-19, 12:32   #214
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hvem er best i Stor-Oslo på grått hår? Jeg vil se OK ut når det vokser ut alternativt, hvilken frisør er best på farge?

Cecilie hos jan thomas på frogner ❤️❤️

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-19, 18:24   #215
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hvem er best i Stor-Oslo på grått hår? Jeg vil se OK ut når det vokser ut alternativt, hvilken frisør er best på farge?

Jeg skal til frisøren i morgen og håper vi får til at håret mitt blir tilnærmet lik bunnfargen min med gråe striper eller hva som helst. Orker ikke styret med stygg ettervekst. Kan si etterpå om jeg kan anbefale han jeg skal til eller ikke etterpå. Han har i vertfall fine før og etter bilder på tidligere kunder

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 13:27   #216
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg tok en råsjanse og farget og klippet håret hos ukjent frisør i utlandet. Hun klarte å fjerne det oransje og jeg er veldig fornøyd. Hun motarbeidet ikke det grå, men samarbeidet med det. Det tok 3,5 time. Ikke perfekt bilde for det er deler av håret som er i solen og det blåser litt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 0427E327-6F1E-42E0-9719-1C9228AD28C8.jpg (13,7 KB, 411 visninger)
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 13:30   #217
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Det var veldig fint!

Jeg har skikkelig ettervekst nå, og føler meg ikke særlig lekker. Men jeg er lei av å farge håret støtt og stadig så nå vil jeg bare la det vokse ut. Jeg har ikke så langt hår at det vil ta så lang tid før jeg kan få klippet av det som er farget.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 14:27   #218
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg har kjøpt striper for hjemmetesting men pinglet ut ved siste farging. Tenkte å prøve et par tynne striper i luggen og i tinningen før jeg prøver mer.
Litt usikker på om jeg tør. Har hørt at håret blir så tørt av striping og er livredd for grønt/orange hår.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 18:41   #219
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg tok en råsjanse og farget og klippet håret hos ukjent frisør i utlandet. Hun klarte å fjerne det oransje og jeg er veldig fornøyd. Hun motarbeidet ikke det grå, men samarbeidet med det. Det tok 3,5 time. Ikke perfekt bilde for det er deler av håret som er i solen og det blåser litt.

Det var nydelig, Pelen!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-19, 15:41   #220
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Her er håret mitt rett fra frisør (i "jeg skal tilbake på jobb etterpå og ikke gjør det for schwongete"-utgave). Jeg er SÅ fornøyd med fargen min med etterhvert ganske mye grått (jeg har ikke brukt farge på mange år). Frisøren min kan jeg virkelig anbefale, Cecile Krogh hos Jan Thomas Frogner - jeg føler meg alltid kjempefin når jeg har vært hos henne.

Det er ingen "stripe" med farge nederst, det er noe lysgreier. Legger ved et pre-frisør trenger-en-klipp-bilde også som viser fargen litt annerledes.


Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_2446.jpg (125,0 KB, 1044 visninger)
Filtype: jpg IMG_3171.jpg (118,7 KB, 321 visninger)
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no