Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vinterlig helgetur for oss med barn og foreldre?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-15, 09:45   #21
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterlig helgetur for oss med barn og foreldre?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Lubeck er nydelig og sikkert magisk i førjulstiden. Dit kan dere kjøre, evt. ta Oslo-København-båten og ta med bil, bruke litt tid i København, kjøre til Rødby ta fergen over til Puttgarden og til Lubeck derfra. Ca. 40 min å kjøre fra Puttgarden og en helt fantastisk by! (Vi var der på korpstur i sommer)

Ellers så er ikke Lübeck så veldig langt fra Kiel. Den båten til Kiel var bedre enn fryktet.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-15, 11:34   #22
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterlig helgetur for oss med barn og foreldre?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Ellers så er ikke Lübeck så veldig langt fra Kiel. Den båten til Kiel var bedre enn fryktet.

Lübeck er koselig ja Men tar litt tid å komme seg dit

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-15, 11:41   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterlig helgetur for oss med barn og foreldre?

Stockholm har flotte museer (som og kan appellere til barn)- og dit går det vel både tog og fly.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-15, 12:10   #24
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterlig helgetur for oss med barn og foreldre?

Museer appellerer nok dessverre ikke til reisefølget sånn generelt. *ukulturell familie*

Takk for mange gode tips! Det er nok kanskje Køben som leder - på den annen side har vi vært der mange ganger før.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-15, 19:22   #25
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterlig helgetur for oss med barn og foreldre?

Jeg MÅ til Køben hvert år.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-15, 19:27   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterlig helgetur for oss med barn og foreldre?

London med musical, Science museum og fotballkamp. Jeg vet at ungene dine ikke har hatt sansen for Lobdon tidligere, men er København egentlig bedre enn London?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-15, 19:31   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterlig helgetur for oss med barn og foreldre?

Jeg liker ikke London. Køben er mye bedre.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 07:39   #28
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterlig helgetur for oss med barn og foreldre?

Et julepyntet København er magisk, og vi reiser tilbake også i år! Jeg er en sucker for julemarkeder, se for eksempel her.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 18:53   #29
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Vinterlig helgetur for oss med barn og foreldre?

Århus er en flott by - besøke den gamle by, ferieslottet til kongefamilien, Kattegatsenteret (trekvarter unna), Randers Regnskov, eller bare suse rundt i sentrum med åen og det latinske kvarteret med sine små koselige butikker. Liker Århus like godt som København selv.

Ellers kan jeg slå et slag for Amsterdam. Nydelig liten by med gangavstand til de meste, masse god mat, tusle rundt ved kanalene, masse flotte museer, Anne Franks hus.... Artig å bare vandre rundt å se på alle skakke bygninger, småshoppe litt etc.......

St Petersburg er en spennede by. Men her der det jo mye historie og museer som står i fokus. Artig å oppleve et så annerledes land som Russland synes jeg. Og ikke er det langt med fly heller.

Ellers er jo Stockholm en utrolig flott by. Liker meg veldig godt der også jeg.

Har sikkert noen tips om disse byene om dere skulle være interessert i det :-)

Nå fikk jeg enda mer lyst til å reise igjen - først NY her :-)

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 19:57   #30
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterlig helgetur for oss med barn og foreldre?

Jeg holder en knapp på Göteborg. Grei kjøretur, slipper styr med fly eller bølgebåt. Julemarked og fine handlegater, dessuten Universeum til å underholde ungene innendørs om været er begredelig.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 21:42   #31
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterlig helgetur for oss med barn og foreldre?

Opprinnelig lagt inn av olena, her.

St Petersburg er en spennede by. Men her der det jo mye historie og museer som står i fokus. Artig å oppleve et så annerledes land som Russland synes jeg. Og ikke er det langt med fly heller.

Petersburg er en magisk vakker by, men jeg vil virkelig advare mot å dra dit i vinterhalvåret, herremin så isnende surt og kaldt det er der da! (Tro meg, jeg har kjent det grundig på kroppen.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 21:54   #32
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterlig helgetur for oss med barn og foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Petersburg er en magisk vakker by, men jeg vil virkelig advare mot å dra dit i vinterhalvåret, herremin så isnende surt og kaldt det er der da! (Tro meg, jeg har kjent det grundig på kroppen.)

Jepp, har selv vært der i november - og det skal ikke gjenta seg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 22:05   #33
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.997
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterlig helgetur for oss med barn og foreldre?

Jeg syns at Reykjavik er fint, året rundt.

Det er ganske idyllisk der like før jul, og det er godt tilrettelagt for å være innendørs. Det er lite som slår utebading i heitur pottur, med rim i håret, stjerneklar himmel, også kakao etterpå.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no