Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reisebrev fra Nederland

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-17, 13:34   #21
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reisebrev fra Nederland

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Leser det som nederlendernes morsmål, ikke Synnemors.

Mente nederlendernes morsmål, men det er forsåvidt mitt også

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 13:36   #22
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reisebrev fra Nederland

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.


Kan man engelsk og tysk, skjønner man nederlandsk. Lettere å forstå det skriftlig, ikke minst fordi man blir så opphengt i g-lyden til folk som snakker nederlandsk at man ikke klarer å høre noe annet

Min kjæreste nekter for at nederlansk er likt tysk, men mener det er mest likt fransk og engelsk.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 16:22   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reisebrev fra Nederland

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Min kjæreste nekter for at nederlansk er likt tysk, men mener det er mest likt fransk og engelsk.

Det tror jeg kjæresten din bare må bite i seg. da jeg var utvekslingsstudent bodde jeg tre dager på rom med to nederlandske jenter. Siste kvelden forsto jeg alt de sa.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 17:21   #24
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reisebrev fra Nederland

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det tror jeg kjæresten din bare må bite i seg. da jeg var utvekslingsstudent bodde jeg tre dager på rom med to nederlandske jenter. Siste kvelden forsto jeg alt de sa.

Tror det henger sammen med at nederlendere generelt er mer glad i franskmenn enn i tyskere. Litt sånn det er godt å være norsk i Danmark, men samme hvilken plass bare vi slår svenskene.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 17:40   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reisebrev fra Nederland

Høres utmerket ut! Husker Nederland som et funnsted å kjøre gjennom med familien da jeg var liten. Amsterdam har jeg ikke falt for, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 18:10   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reisebrev fra Nederland

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Tror det henger sammen med at nederlendere generelt er mer glad i franskmenn enn i tyskere. Litt sånn det er godt å være norsk i Danmark, men samme hvilken plass bare vi slår svenskene.

Ja, regnet med at det var noe sånt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-17, 17:15   #27
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reisebrev fra Nederland

Takk for fint reisebrev. Det er herlig med reiseinspirasjon! Jeg har kun vært i Amsterdam, og fikk lyst til å se mer nå

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-17, 21:57   #28
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Reisebrev fra Nederland

Vi har også hatt en super ferie i Amsterdam i sommer, omtrent samtidig med Tjorven. Anne Franks hus var midt i blinken for jentene på 13 år, takket være FP hadde vi kjøpt billetter på forhånd. Vi koste oss også med småbåtskanaltur. Min eksmann studerte et år i Nederland og fulgte undervisning på nerderlandsk uten problemer. I baggasjen hadde han en måned med språkkurs, skoletysk, skoleengelsk og norsk som morsmål. Og et godt språkøre.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no