Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-14, 10:33   #1
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Jeg begynner å se bort i fra Tyrkia og snuse på Hellas. Jeg Hellas, og mannen er skeptisk. Han har vært på Kreta (der likte han seg ikke) og han har vært på Rhodos flere ganger - men der er det ofte steinstrand og mannen ønsker seg sandstrand. Vi er ikke bassengbadere og har med ei på 6,5 og en på 2,5 år ved avreise. Det gjør at jeg ikke ønsker å fly til f.eks Rhodos og ta båt videre ut til en øy - det er en reise jeg ønsker å ta med større barn.

Har sett på Karpathos, og det ser fantastisk ut. Men det er jo så mange fine steder!

Opplys meg, om det er noen Hellas-elskere her. Hadde ikke Skilpadda ett langt innlegg om Hellas i sommer? Men du reiste med noen også?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 11:20   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Vi skal nok fly til Santorini og ta båt til Amorgos, Koufounissi og Naxos. Tror jeg.
Med 9,5 og 4-åring.

Det er sandstrand a la barnefamilie på Koufonissi, og Naxos har greit utvalg med vindsurfegreier (får mannen blid).

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 11:36   #3
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Hvilket selskap flyr dere med til Santorini?

Jeg sjekka ut litt priser nå, men det var til Kypros. 7500,- for fly med Norvegian og på Booking.com fant jeg billig hotell/leilighet. Er ikke verst å komme rett i overkant av 10000 kr for to uker på Kypros, men så vet jeg ikke om jeg er reisevant nok til å fikse alt selv... Flyplasstransport osv osv. Det er litt lettere når man ikke trenger barneseter i bil og alt det der.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 11:37   #4
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Vi skal nok fly til Santorini og ta båt til Amorgos, Koufounissi og Naxos. Tror jeg.
Med 9,5 og 4-åring.

Det er sandstrand a la barnefamilie på Koufonissi, og Naxos har greit utvalg med vindsurfegreier (får mannen blid).

Det høres fantastisk ut! Hvor lenge reiser dere da?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 11:52   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Hvis du ikke vil bruke ferjer, utelukker det veldig mange fine øyer. (En del øyer er jo ekstra fine nærmest fordi de ikke har flyplass.) Men ganske mange øyer uten chartertrafikk har likevel innenriksflyforbindelse, og det kan være noe å vurdere. Naxos, f.eks.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 12:18   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Det høres fantastisk ut! Hvor lenge reiser dere da?

Ca 2 uker. Jeg er forelsket i halvparten av øyene, og ungene har fest hver kveld, så vi har ikke kommet i havn med planleggingen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 13:51   #7
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Fest hver kveld, ja.

Er jeg urimelig som ikke vil ta båt? Jeg kjenner på at jeg syns det er litt skummelt og at vi er langtfra backpackere. Jeg pakker et helt kleskap til oss alle og i tillegg er det barnevogn og bleier og og og. Så jeg ser virkelig for meg at det ikke blir noen øy... Men det er denne gangen da, neste sommer kan det være at jeg ser lysere på det og at øy er aktuelt.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 13:52   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Jeg sier ikke annet enn at det begrenser utvalget ganske mye.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 13:52   #9
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hvis du ikke vil bruke ferjer, utelukker det veldig mange fine øyer. (En del øyer er jo ekstra fine nærmest fordi de ikke har flyplass.) Men ganske mange øyer uten chartertrafikk har likevel innenriksflyforbindelse, og det kan være noe å vurdere. Naxos, f.eks.

Da har du bestilt fly og hotell hver for seg, sant? I tilfelle, hvor?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 13:54   #10
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg sier ikke annet enn at det begrenser utvalget ganske mye.

Det skjønner jeg. Vi får starte i det små. Jeg har pleid å bare betale (masse!) penger til et reiseselskap også har de gjort jobben - men denne gangen kan jeg kanskje tørre å gjøre jobben selv.
Men da trenger jeg tips til hvor man bestiller evt fly og hotell eller leilighet.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 17:03   #11
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Vi stortrives på Karpathos. Du kan f.eks. bo i Pigadia (Karpathos by) og bruke bystranden eller ta bussen (eller taxi eller leiebil) over til Amoopi som har flere strender å velge i. Vil dere bo meget stille og rolig kan dere bo på Amoopi, eller lenger nord på øya; Lefkos. Der er det VELDIG stille. Vi bor alltid i Pigadia, og kan bl.a anbefale leilighetshotellet Calypso Bay.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 17:36   #12
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Er fryktelig mange år siden jeg var på Skiathos, men der var det veldig fint. Veldig mange fine strender så vidt jeg husker.

Om dere ikke bor i Rhodos by, så er det jo sandstrender å finne.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 19:36   #13
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Vi stortrives på Karpathos. Du kan f.eks. bo i Pigadia (Karpathos by) og bruke bystranden eller ta bussen (eller taxi eller leiebil) over til Amoopi som har flere strender å velge i. Vil dere bo meget stille og rolig kan dere bo på Amoopi, eller lenger nord på øya; Lefkos. Der er det VELDIG stille. Vi bor alltid i Pigadia, og kan bl.a anbefale leilighetshotellet Calypso Bay.

Takk for tips. Reiser dere med et selskap eller fikser dere selv?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 19:37   #14
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Er fryktelig mange år siden jeg var på Skiathos, men der var det veldig fint. Veldig mange fine strender så vidt jeg husker.

Om dere ikke bor i Rhodos by, så er det jo sandstrender å finne.

Vi har vært i Kolymbia og litt utenfor Kolymbia og der har det ikke vært fine strender. Men Rhodos by, Gamlebyen... For et fantastisk sted.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 19:49   #15
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Vi har vært i Kolymbia og litt utenfor Kolymbia og der har det ikke vært fine strender. Men Rhodos by, Gamlebyen... For et fantastisk sted.

Gamlebyen er herlig. Vi har prøvd veldig mange strender på Rhodos, og vår favoritt er uten tvil Tsambika. Ulempen er at man bør ha bil for å komme dit. (Ikke for det, jeg har sett det gå busser helt ned og.)
Faliraki har veldig fin sandstrand. (Men alt for mye folk etter min smak da, men takler man det er stranden fin.)

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 19:57   #16
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Sjekker ut Faliraki nå.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 20:16   #17
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Kefalonia.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 22:09   #18
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Takk for tips. Reiser dere med et selskap eller fikser dere selv?

Det har variert litt, men nå som vi disponerer egen leilighet flyr vi til Rhodos og tar lokalfly videre. Siden det kun er Apollo som har charter dit nå er det blitt veldig dyrt å fly direkte.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 12:45   #19
Mumfins
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
Innlegg: 89
Mumfins har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Dersom du flyr til Athen eller til Santorini og begrenser utvalget til for eksempel en øy, enten Karpathos (som jeg er enig i har flotte sandstrender - særlig Amoopi!!) eller Naxos (som også har nyyyydelige strender og er suuupert for barn) så burde det gå også med bilseter, barnevogn etc. Vi har benyttet "Blue Star Ferries" og ifølge våre barn så er dette som et "kjøpesenter av et skip" (antageligvis fordi det er rulletrapper og heis inne i båten.....). Det er med andre ord gode muligheter for å komme seg av og på båten på en grei måte og de ansatte er så absolutt behjelpelige (om enn på gresk vis med litt kjefting og bråking, men det tar godt vare på både kofferter, sekker og (!) kosedyr.....!!). Har funnet relativt rimelige flybiletter på sas, og hotell via booking.no. Tar du direkte kontakt med hotellet får du imidlertid ofte enda bedre priser enn du får via booking.no. Lykke til med planleggingen! :-)

__________________
Mumfins
_____________________________
Vesletroll -03 og Minitroll -06
Mumfins er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 19:41   #20
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Men hvor vil vi reise til i Hellas, da? (Skilpadda?)

Takk for fine tips! Ja, er det store båter, altså? Jeg har sett for meg sånn type katamaranbåter, jeg.
Men hvis jeg bestiller fly og hotell hver for seg - hvordan bestiller man båt fra f.eks Santorini til Naxos? (Det er riktig at det man må fly til Santorini?)

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no