Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-15, 14:02   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Vi har blitt helt handlingslammet angående sommerferietur og vurderer å bare ha norgesferie, og så ta en "varmetur" i høstferien (uke 40, månedsskiftet september/oktober).

Jeg tenkte å dra så langt syd som mulig mot Gibraltarstredet, men kjenner ikke området i det hele tatt. Hvor flyr man hen? Tips til hyggelige områder/landsbyer? Vi vil leie hus med svømmebasseng, er planen.

Jeg har sett på værstatistikk og man kan vel få alt fra 16 til 25 grader, tror jeg...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 14:07   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Vi var i Santa Pola ,like sør for Alicante, i høstferien 2013, uke 41. Vi hadde flott, varmt vær hele uka. Med bare ei uke er det ikke nødvendig med så mye program synes jeg. Sol og bading er nok i grunnen. Badetemperaturen på stranda var helt fin, men vi brukte bassenget mest. Vi hadde en dag i Alicante og det var veldig koselig å rusle rundt blant gamle bygninger. Vi tok også en båttur ut til en øy en ettermiddag, men det synes ungene ble litt kjedelig. Santa Pola var også veldig koselig. Nå er jo dette en del nord for Gibraltar da, men Costa Blanca er fint på den tiden av året altså, det var det som var poenget.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 14:18   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Hva med Marrakech i stedet?

Er det flere steder jeg kan skrive om det, mon tro?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 20:36   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Fly til Malaga og ha leiebil. Vi bor ca. 20 minutter å kjøre fra flyplassen sørover og bor i Mijas og Calahonda når vi er på ferie der, men har ikke vært så sent som høstferien. Men det er mer værsikkert der enn lenger nord i Alicante. Men du kan også bo enda litt lenger sør mot Marbella. Mange hus og få leid der nede. Og har du leiebil så kan du ha flott dagstur til Ronda og andre steder om man vil.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 21:19   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Du kan fint bo i Fuengirola og ta dagsturer. Må ha leiebil, ja.
Fuengirola ligger bare 20 minutter vest for Malaga og rimeligere bosted enn om du velger Marbellaområdet eller lengre vestover. Gibraltar ligger ca 1,5 times kjøring vestover.
Og så må du ta en tur til Mijas, en hvit fjellandsby. Veldig koselig.

Jeg har også snoket litt rundt for høstferien siden vi skal på bilferie i sommer og drømmer om varme i høstferien men synes det er sååå dyrt med fly.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 22:37   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Du flyr til Malaga tenker jeg.

Men, hva med Gibraltar?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 22:43   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Vi skal til Nerja sør for Malaga i sommer, mulig å ta dagsturer til Granada og Gibraltar blant annet. Malaga er også en fin by.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 22:50   #8
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.804
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Om dere liker litt bølger så kan stranden i Tarifa anbefales. Det er nok ikke et sted jeg ville basert ferien på, men som dagstur er det fint. Selv jeg synes det er morsomt å ligge på "surfebrett" i bølgene.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 22:52   #9
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi skal til Nerja sør for Malaga i sommer, mulig å ta dagsturer til Granada og Gibraltar blant annet. Malaga er også en fin by.

Åh, Nerja! Der bodde vi i et halvt år for noe som må være et halvt århundre siden. Nå kom det plutselig høyt opp på reiseønskelisten.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 23:00   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi skal til Nerja sør for Malaga i sommer, mulig å ta dagsturer til Granada og Gibraltar blant annet. Malaga er også en fin by.

Nerja er min mor og stefar sitt favorittsted. De er der flere ganger i året.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 23:01   #11
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi skal til Nerja sør for Malaga i sommer, mulig å ta dagsturer til Granada og Gibraltar blant annet. Malaga er også en fin by.

Er ikke Nerja nord-øst for Malaga?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 23:02   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Er ikke Nerja nord-øst for Malaga?

Jo, men jeg trodde det. Det er vel en liten fiskerlandsby med mest lokale folk, lite turister.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 23:50   #13
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Nerja ligger ca 5 mil øst for Malaga, ja.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 23:56   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Vi har også vært i Santa Pola-området i høstferien, og vi hadde veldig godt vær. Og sjøen er jo fremdeles var på den tiden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 01:05   #15
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Heey, har ikke dere nettopp kjøpt dere hytte, da?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 01:48   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Den gir mye kos, men skal ikke akkurat erstatte sol og varme, du.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 04:40   #17
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Vi tar leilighet i sammme området som Elisabet pleier å reise til. Har vært det flere ganger i høstferien og temperaturen er bra. Det går fint an å bade i sjøen kveldene kan bli litt kjølige. Det er mange fine steder å bo. Jeg ville hatt leiebil og bodd et sted med gåavstand til restauranter.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 08:14   #18
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Vi var i Estepona i fjor sommer, vi fløy til Malaga og så er det vel en times tid i leiebil retning sør-vest, altså mot Gibraltar. Estepona er en hyggelig by, kanskje ikke supersjarmerende, men et fint område om man finner en god leilighetsdeal der. Vi var på dagstur til Gibraltar og det var veldig gøy.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 08:15   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Er ikke Nerja nord-øst for Malaga?

Jo. Og så?

(dvs, det er 40 minutter øst, nord kanskje en kvart breddegrad eller noe)

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jo, men jeg trodde det. Det er vel en liten fiskerlandsby med mest lokale folk, lite turister.

Njæ, jeg tror det er 90% mer eller mindre fastboende turister. Jeg tror det i all hovedsak er bygget opp som en ferieby, men uten store hoteller og resorts og mest utleieleiligheter.

Men det ligger greit i forhold til turer opp i fjellene (til Granada og en kjempediger innsjø som er Europas største hekkested for flamingoer, blant annet), det er fine fjellhikes i gåavstand, et par fine strender og faktisk også noen michelinstjernerestauranter.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 26-02-15 kl 08:22.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 08:20   #20
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Sør-Spania, høstferien

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jo. Og så?

(dvs, det er 40 minutter øst, nord kanskje en kvart breddegrad eller noe)

Ingen og så. Men greit å vite hvor byene ligger når HI ber om tips/råd/erfaringer/fortell meg om. Og nå har du jo beskrevet det detaljert.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no