Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

USA - opplys meg!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-15, 19:52   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

USA - opplys meg!

Vi ønsker å reise til USA. Jeg har drømt om det siden jeg var liten ,og gleder meg vilt til å få ta med familien dit, selv om jeg aldri har vært derfør Vi har 3 barn på 2, snart 9 og 12 år gammel.
Vi tenker kanskje å vente til minsten er 4 år, altså i 2017. Men snuser på om vi kanskje kan prøve å få det til allerede til neste år, men jeg frykter at minstemann er litt for liten da.
Hvor er det best å dra? Min drøm er vestkysten, leie bil og kjøre Route 66 bl a, men jeg er redd det kanskje ikke er så lurt med en 4-åring?
Vi kommer nok til å prioritere å reise over dit flere ganger før eldstemann blir "stor", så jeg tenker kanskje Orlando er best mtp 4-åringen?

Kom gjerne med forslag
Hvordan bor man best, er det feriehus eller hotell? Vi leide feriehus i Spania i fjor, og jeg må innrømme at det ikke falt helt i smak. Mye rydding og matlaging er ikke det jeg forbinder med ferie. Men holder selvfølgelig alle muligheter åpne.

Vi vurderer også Cruise, men jeg er redd det fordyrer ferien en del.
Hvor lang tid i forveien bør vi bestille flybilletter og bosted?

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 20:13   #2
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: USA - opplys meg!

I USA bor man på moteller, leier bil og kjører fra sted til sted. Du kan forhåndsbestille og rabattene er ikke så gæli hvis man samler opp kuponger i tursitinformasjonstasjonene. De er gjerne plassert på hovedveiene rett på innsiden av statene, i hvert fall i sørøst.

Jeg likte meg god i grensetraktene mellom Missouri og Arkansas, det bød på mange småveier, artige småbyer og forfalne towns. Nord i Missouri har du Route 66, og Florida hvor Mark Twain ble født, dvs. landsbyen, ikke staten.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 21:22   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: USA - opplys meg!

Vi hat vært der 4 ganger. Inkludert Orlando en gang, og route 66 en gang. Nordmannreiser har billig og veldig god route 66 pakke som anbefales! Våre var vel 9, 11 og 14 når vi kjørte. Ca 3 t daglig, noen dager mindre, noen dager ingenting. Gikk helt greit. Fin tur!
I Orlando leide vi hus, spiste mye ute.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 21:29   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA - opplys meg!

USA er et fantastisk ferieland. Vi dro da minstemann var 6 år, og det var i tidligste laget med tanke på at han ELSKER berg- og dalbaner. Så nå har vi lovet ham at vi skal reise en gang til når han har passert 137 cm og han kan ta det aller meste.

Vi kjørte østkysten. Startet i NY, tog til Washington DC og så kjørte vi ned til Orlando. Kombinasjonen sv små og store byer, samt by og land, var en god kombinasjon.

Vi har lyst til å gjenta suksessen og reise fra Chicago til New Orleans. Og sikkert vestkysten en gang om noen år.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 22:32   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har lyst til å gjenta suksessen og reise fra Chicago til New Orleans. Og sikkert vestkysten en gang om noen år.

Du vet det går tog hele den ruta? Jeg har tatt tog der mange ganger, ikke hele veien riktignok, men det er ganske flott. To etasjer, man sitter høyt, utsiktsvogn med glasstak, kino, restaurant, cafe og sovevogner. Tror det er muligå bestille "tog-cruise" hvor du stopper over lengre i noen av byene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 22:37   #6
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: USA - opplys meg!

Takk for mange tips
Hvor bor man om man vil bo i Orlando-området?

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 22:42   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: USA - opplys meg!

Veldig mange velger jo å bo i Kissimmee området. Om det er parker dere skal i så er jo det praktisk, men fint er det ikke akkurat etter min mening.

Det kommer jo an på hva dere ønsker. Jeg hadde nok tatt noen netter andre steder også, ut mot kysten, for å se noe annet også. Florida er så mye mer enn parker, Disney, fast food osv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 08:28   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA - opplys meg!

Vi leide hus i Kissimmee. Det lå relativt nærme parkene, og de dagene vi ikke var i parker, så hadde vi vårt eget lille svømmebasseng og tilgang på et større bassengområdet inne på "området". Vi hadde hatt en travel ferie før det, så det var greit å ha noen dager hvor vi kunne slappe av.

Og etter å ha delt hotellrom alle fire de 3 foregående ukene var det ganske godt å ha separate soverom i en uke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 09:11   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA - opplys meg!

Vi leide også hus i Kissimmee. Vi liker godt feriehus da, og liker å lage mat og slippe å bo stappet inn på et hotellrom. Men det er jo massevis av hoteller, moteller og resorts i Orlando-området også, så det er egentlig bare å velge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 10:02   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: USA - opplys meg!

Vi bodde her for noen år siden:

http://www.buenavistapalace.com/default-en.html

Helt ok, gangavstand til downtown disney, og shuttlebuss til disneyparken. Gratis parkering, og vi så fyrverkeriet i Disney fra balkongen, det var litt stas.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no