Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barn som reiser alene til utlandet

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-17, 13:39   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Barn som reiser alene til utlandet

Så vidt jeg har forstått er femåringene gamle nok til å fly alene til England nå.
De er jo veldig reisevante, vi har fløyet mellom London og Stavanger flere ganger i året siden de var 1,5 år gamle, men jeg kjenner jeg er litt skeptisk til å sende de avgårde alene. Sikkert bare hønemoren i meg.

Har dere erfaringer å dele?

Nå har de vært i England to ganger i år, og vi drar kanskje dit i julen, så det er uansett ikke aktuelt før til neste år.
Vi reiser vanligvis med Norwegian, og da lander vi på Sola 23:15, men det blir for sent om de skal reise alene syns jeg. Dessuten er flyet ofte forsinket fra Gatwick. Men de kunne jo flydd med SAS eller BA hjem kanskje.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 29-07-17 kl 15:50.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-17, 13:46   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn som reiser alene til utlandet

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Såvidt jeg har forstått er femåringene gamle nok til å fly alene til England nå.
De er jo veldig reisevante, vi har fløyet mellom London og Stavanger flere ganger i året siden de var 1,5 år gamle, men jeg kjenner jeg er litt skeptisk til å sende de avgårde alene. Sikkert bare hønemoren i meg.

Har dere erfaringer å dele?

Nå har de vært i England to ganger i år, og vi drar kanskje dit i julen, så det er uansett ikke aktuelt før til neste år.
Vi reiser vanligvis med Norwegian, og da lander vi på Sola 23:15, men det blir for sent om de skal reise alene syns jeg. Dessuten er flyet ofte forsinket fra Gatwick. Men de kunne jo flydd med SAS eller BA hjem kanskje.

Mine har bare flydd alene innenlands, men vi bruker alltid SAS da får der kan vi bestille og ordne på nett, hos Norwegian må det ringes for å bestille.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-17, 13:48   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som reiser alene til utlandet

Til info: BA har sluttet med unaccompanied minor-ordningen sin.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-17, 13:48   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn som reiser alene til utlandet

Mine reiser alene til England hvert år. Går helt strålende. Mine var litt eldre første gang de dro alene til England (eller minste var fem, men hun hadde med en søster på ni), men eldste reiste alene innenlands når hun var fem.

Vi har aldri hatt noen issues, bortsett fra et Norwegian fly som var superforsinket en gang - men det var litt teit av meg å booke de inn på siste fly (vi skulle rekke barnedåp først).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-17, 13:49   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn som reiser alene til utlandet

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Mine har bare flydd alene innenlands, men vi bruker alltid SAS da får der kan vi bestille og ordne på nett, hos Norwegian må det ringes for å bestille.

Tror man må ringe SAS også når det er utenlands.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-17, 13:50   #6
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som reiser alene til utlandet

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Mine har bare flydd alene innenlands, men vi bruker alltid SAS da får der kan vi bestille og ordne på nett, hos Norwegian må det ringes for å bestille.

Må ringe SAS også ved reise til England. Helt pyton ordning.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-17, 17:09   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn som reiser alene til utlandet

Å få bestilt billetter skal jeg nok alltids klare.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-17, 17:10   #8
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Barn som reiser alene til utlandet

Mine reiser alene utenlands hvert år og har gjort det siden de var fem. Vi pleier å booke KLM, men i år flyr de Norwegian. Vi har bare positive erfaringer, de har alltid blitt tatt godt vare på.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-17, 17:19   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn som reiser alene til utlandet

Vi får prøve oss neste år.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-17, 19:31   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som reiser alene til utlandet

Herremannen har reist fra Sverige alene flere ganger siden han var 6. Det har gått veldig bra og han har vært mektig stolt (tilfeldigvis satt han ved siden av noen venner til min svoger som han ikke kjente en gang og de fortalte om en stolt gutt). Det har gått veldig bra, han var igså veldig reisevant fra før.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-17, 19:47   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som reiser alene til utlandet

Ungene mine har blitt sendt til Kreta (hvor bestefar har hus). De har flydd Norwegian. De har ikke vært helt små. Jeg tror de var 7 og 10 første gang. 7-åringen hadde ikke fått dra alene hvis ikke 10-åringen hadde vært med, for han er et skikkelig rotehue.

De har fløyet alene innenlands siden de var 5.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no