Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-17, 11:33   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

Jeg har ingen boikottliste, men jeg reiser ikke på all inclusive. I prinsippet reiser jeg hvor som helst der det er rimelig trygt, men prøver å være bevisst når jeg er der på hvor jeg bruker pengene mine. Noen ganger blir det bra, noen ganger føles det ikke bra. Jeg har vært f.eks. i Dubai, men kommer ikke til å dra tilbake dit.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 11:35   #22
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det har på mange måter ødelagt Barcelona. Jeg var veldig tilhenger av airbnb når det kom, men da var det ikke gjennomkommersialisert slik det har blitt mange steder nå.

Vi brukte "Airbnb" oftere før, når det faktisk ikke var kommersielt. Det å bo i leiligheten til en annen familie, mens de selv var på ferie, var interessant og praktisk, selv om det var en mer krevende prosess å få leid et sted på den måten, fordi utleier hadde et helt annet behov for å sikre seg at vi var en grei familie. Sånn det er nå, så foretrekker jeg profesjonelle serviced apartments, og har leid det i flere storbyer, fremfor å bruke Airbnb. Den siste Londonturen vår, hvor det ble en masse styr med et ødelagt fat, gjorde at den formen for utleie ikke fristet til gjentakelse.

Langs middelhavet har vi ofte leid hus eller leiligheter av pensjonister som bor i område om vinteren, men som syns det er for varmt ved Middelhavet i juli-september. Det har egentlig vært veldig fint. Spesielt de som er vant til å leie ut til barnefamilier om sommeren, og rydder unna kostbare ting.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 11:41   #23
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

Omtrent som Candy. Og så prøver jeg å ta toget når jeg kan.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 12:00   #24
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

Med små unger har det blitt mye enkle ferier de siste årene. Typisk charter til Spania og Hellas, og etterhvert en del "opplev Norge" - ferier. Jeg gleder meg til de kan tas med på litt mer interessante ferier.

Jeg drar ikke all inclusive. Jeg har dratt alene til Egypt, det var ikke hyggelig. Tyrkia har jeg heller ikke fått sansen for, etter et par besøk. India har jeg ikke lyst til å besøke, pga folkemengder. Strengt muslimske land frister ikke. Fattige land tenker jeg at vi burde besøke, og legge igjen penger der istedet for i EU-land, men så har jeg blitt så kresen på sanitærforhold og komfort og sånn.

Jeg velger nok ikke bort reisemål utelukkende pga miljø eller politikk, men basert på politisk stabilitet, reiselengde (foreløpig) og standard.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 12:03   #25
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.035
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

Vi reiser ikke til utlandet.

Det er dyrt, vi har for mange unger, miljømessig er fly håpløst, det er slanger, det er varmt, jeg nekter å dra på all-inclusive mens mannen mener det er det eneste saliggjørende...

Hadde jeg faktisk reist ville India vært utelukket på grunn av kvinnesynet.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 12:26   #26
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

En av utfordringene med AirBnB er jo muligheten for utleiere til å unngå å betale skatter og avgifter, noe som jo allerede er et stort problem f.eks. i Hellas. Vi reiser gjerne til Hellas, men jeg tvinger dem, i den grad jeg kan, til å betale skatt av det jeg legger igjen. :tantesofie:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 12:30   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

India har jeg veldig lyst til å besøke, jeg tror det er et land som kunne ha godt av mer turisme. Men jeg syns det er litt vanskelig å unngå resorts, så enn så lenge ligger planleggingen brakk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 12:32   #28
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

Størstedelen av Asia. Med unntak for Japan og kanskje Sør Korea. Ulike grunner til det. Noe utgår på grunn av lovverk og brudd på menneskerettigheter. Noen på grunn av manglende sikkerhet og noe frister bare ikke. Sør Afrika og en del andre land der det ikke er særlig sikkert er det også uaktuelt å reise til (f. Eks. El Salvador, Honduras, Columbia etc. Jeg orker ikke å reise til et sted jeg ville endt opp med å føle meg utrygg. Må innrømme at jeg nok er ganske pysete .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 13:00   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

Jeg må si at Colombia var en overraskende flott opplevelse! Hvis man tar forholdsregler så er det veldig trygt og fint, og folkene er så utrolig varme og nydelige! Det har gitt meg et helt ny dimensjon når jeg hører nyheter fra Sør-Amerika, og jeg må tilstå, langt mer empati med menneskene der (man skulle jo klare å oppdrive det uten å reise dit, selvsagt).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 13:20   #30
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

India er vitterlig gigantisk. Kerala helt i sør er den fattigste staten, der flest kan lese og flest føder på sykehus. Sosialistisk politikk, som sier noe om hva fordelung av midler betyr i praksis... Nydelig sted, med masse flotte lojale steder der man kan legge igjen penger lokalt. Anbefales på det varmeste!

Jeg er også skikkelig glad for at jeg har vært i Israel. Utrolug mye interessant å se, engasjert ungdom som ikke alle hater oalestinere og selvsagt en meget sterk historie som er tilstede på så mange nivåer. Men jeg skjønner at mange ikke vil dit, og jeg synes staten Israel kan ta seg en bolle. Glad jeg fikk være der i 2 uker hos jødiske venner, rett etter intifadaen på 90-tallet og Rabins død. Mine venner var veldig opptatt av å vise meg stedet for Rabins død, de ønsket fred og forsonelse mer enn noe. Landet er så utrolig komplekst. (Jeg er for øvrig en person som sterkt sympatiserer med palustinerenes situasjon, så jeg er på ingen måte blind).

Jeg har ingen liste med steder jeg ikke reiser til. All inclusive og cruise virker kjedelig. Men For tiden er Tyrkua, Egypt, Nigeria mfl uaktuelle. Iran skulle jeg gjerne vært i.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 13:40   #31
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

Jeg er veldig lite prinsippfast på hvor jeg reiser og ikke reiser. Jeg ønsker å føle meg trygg på ferie.Jeg ønsker at ferie skal være ferie (avkobling, stressreduksjon), og det kan være ulike behov og definisjon på hva som er ferie fra år til år. Noen ganger ønsker vi å oppleve litt mer, andre ganger er sol og bading det eneste vi trenger.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 13:44   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

Jeg reiser for øvrig heller ikke til store tunge turistdestinasjoner, vanligvis. Ikke fordi jeg mener det er uetisk generelt, men det er ikke en type turisme jeg ønsker å være med på p bygge opp under (i tillegg til at jeg sjelden trives på slike ferier). Men jeg har jo vært på en famøs tur til Bulgarn, og besøkt mine foreldre på Granca.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 13:48   #33
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

All inclusive og cruise har jeg aldri reist på og kommer nok mest trolig til å ikke gjøre det heller. Ønsker å bidra til lokalt næringsliv der jeg drar. Om å dra til land av politiske motforestillinger så spørs det på reiseform. Ikke resort, men om man drar på besøk blir det noe annet. Min mor reiste alene til irak, Syria og Jordan i 2004 gale damen. Hun besøkte familen til en i flyktningetjenesten hvor hun jobber og bodde privat i irak. Ble satt i taxi fra Jordan med en arabisk sjåfør som ikke snakket et kvekk engelsk. Hun kunne nemlig ikke reise inn via samme land som han hun reiste med. Var en ekstrem lærerik og fantastisk tur. Om enn litt usikker når sjåføren pekte på klokka og sa ali baba, ali baba ( som hun resonnerte seg frem til at betydde: det er sent, det kan være landeveisrøvere, så vi må finne et sted å overnatte

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 13:50   #34
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

Forresten var vi på stort resort på Bali året etter bombene der. Vårt hotell hadde beholdt arbeidsstokken tross nedgang i turister (mange sparket på andre hoteller) og alle var så himla glade for at vi var der (dog heller ikke all inclusive). Vi la jo igjen penger hos lokal guide, dansefolk, taxifolk, restauranter, museum, butikker mm. Nå skal det jo sies at Indonesia heller ikje er et nydelug land på så innmari mange måter... ikke dårlig samvittighet, men mulig jeg er litt ego og hjerteløs på det området (ikke ironi).

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 13:56   #35
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

Liten ting til; i 15-30 årene reiste jeg mye, både på måter jeg ikke ville gjort i dag og til steder jeg kanskje ikke ville vært. Men gudbedre for en bedre person jeg er blitt:-) de siste 15 årene spusser jeg ørene når jeg hører om Kerala, jeg leser artikler tolken min (indisk feminist) linker til på facebook, og bryr meg så mye mer fordi stedene har plass i hjertet mitt. Skjønner at ikke alle har det sånn, men for meg har det en verdi.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 14:20   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

Cruise kan jeg virkelig ikke se for meg at jeg skal orke. Både pga ferieform (tett på andre folk over tid) og den gresshoppesvermeffekten cruiseskip har på destinasjonene sine.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 15:08   #37
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

All inclusive er uaktuelt uansett.

Tyrkia er for ustabilt og frister ikke. Jeg kunne tenkt meg sett både Egypt, Israel og Dubai av geografiske, kulturelle og historiske grunner, men grunnet uro, verdisyn og kvinnesyn er disse landene pr nå på nei-listen.


Er litt der jeg også. Jeg reiser generelt sjelden til varme steder om sommeren her, da liker jeg Norge/Europa best.
Jeg har lyst til Thailand en gang tror jeg, men har ikke noen umiddelbare planer akkurat. Cruise frister heller ikke

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 15:39   #38
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

Jeg registrerer at mange drømmer om hurtigrutetur, men det hadde ikke ti ville hester fått meg med på. Har reist enormt mye med hurtigrute (for transportens del), og det er så vanvittig kjedelig, at jeg kan ikke for mitt bare liv forstå at noen frivillig ønsker å utsette seg for dette.

Ellers utgår Tyrkia og Egypt elegant på grunn av masete og frekke selgere. Btdt.

Og alle land som krever at jeg later som min kone er en 'venninne'. Njet.

Er fryktelig lite kulturell av meg, og tilpasser meg i liten grad kulturer som krever at jeg må pakke meg inn i så-så lange skjørt osv. Så egentlig trives jeg nok best hjemme. Det enkle er ofte det beste. REMA 1000.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 18:18   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

Jeg har reist en del, også til steder jeg egentlig har hatt moralske betenkeligheter med å dra til. Som da jeg var i Kina på 90-tallet. Og mine 2 besøk til Israel.

Nå ville jeg ikke reist til Saudi-Arabia, og trolig er det et par andre gulf-land som også utgår.

Men jeg er ikke konsekvent. Vi driver og vurderer ferie til Uganda selv om deres behandling av homofile ikke er grei (for å si det mildt).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 20:27   #40
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff

Er ganske feig så vil ikke så mange steder utenom Europa.
Jeg er helt hysterisk redd for ekle kryp og fugler og sånn drit så oppsøker det ikke. Liker heller ikke at det er fisk som svømmer rundt når jeg bader. Iallefall ikke om de blir en viss størrelse.. stønn...

Vil ikke til Australia, heller ikke til Florida, pga alligatorer, ikke Afrika fordi jeg ikke ville turt å komme innpå alle disse dyrene man ser på Safari.
Jeg får helt frysninger når jeg hører folk sover ute på savannen i sånne pålehus.

Kanskje jeg vil til Thailand en gang men det haster ikke og ikke noe jeg ønsker nå. Må sjekke dyrebestanden først.
Har skjønt at det går kryp fritt rundt på disse sydhavsøyene. Ihverfall gjør det det på Aruba, har jeg sett på bilder. En sånn grønn jævelskap med lang ekkel hale. Uaktuelt sted å dra...
Cruise er for lukket men kanskje jeg har lyst til å dra til Hawaii en gang. Kanskje.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no