Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva bør jeg ha i marsipankaken?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-19, 14:48   #21
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i marsipankaken?

Jeg kjøpte et glass lemoncurd på meny rett før helgen, det kostet ca 60kr. Brukte ca halve glasset til en liten boks fløte, kunne godt brukt mer.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-19, 17:00   #22
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i marsipankaken?

Hjemmelaget lemoncurd er mye bedre! Har prøvd denne, og byttet ut sukkeret med sukrin gold. Det ble veldig godt!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-19, 21:29   #23
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i marsipankaken?

Jeg syns kjøpe-lemoncurd er for stiv og slett ikke like god som hjemmelaget. Dette er en av de tingene jeg tror det er stor forskjell på å lage selv.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 01:36   #24
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i marsipankaken?

Takk for tips! Det virket jo egentlig veldig enkelt å lage lemon curd så da tror jeg egentlig jeg prøver meg på det. Dette blir stas! Litt risky å lage en konfirmasjonskake med helt nye smaker - tenk hvis den ikke blir god - men joda, neida, det må vel bli bra...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-19, 22:22   #25
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i marsipankaken?

Ok. Da har jeg lemon curd, friske bringebær, krem med cream fix og spørsmålet er om jeg skal ha et lag med vaniljekrem også.

Jeg elsker jo vanilje, men trenger kaken det?

Jeg rører de friske bringebærene med kremen. Skal de røres forsiktig slik at de ikke moses eller er det best om de moses litt eller mye?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-19, 22:31   #26
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i marsipankaken?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Ok. Da har jeg lemon curd, friske bringebær, krem med cream fix og spørsmålet er om jeg skal ha et lag med vaniljekrem også.

Jeg elsker jo vanilje, men trenger kaken det?

Jeg rører de friske bringebærene med kremen. Skal de røres forsiktig slik at de ikke moses eller er det best om de moses litt eller mye?

Jeg ville hatt mest mulig hele bær i kremen, så ikke mose for mye. Også ville jeg hatt vaniljekrem og lemon curd. Hvis du skal dele kaka i 2 kan du legge vaniljekrem, så lemon curd (eller motsatt om lemon curden er litt tykk), så et nytt lag kake, og krem+ bringebær øverst. Kremen er sannsynligvis den som tåler minst vekt, derfor den i den øverste delen av kaka.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-19, 22:35   #27
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i marsipankaken?

Vær obs på at fondant reagere med krem og begynner å renne.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 11:53   #28
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør jeg ha i marsipankaken?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no