Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferie i Nord-Norge?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-16, 08:54   #41
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Fp-tur til nord-norge?

Som om Nord-Norge er ett punkt på kartet?

Dere er klar over at det er over 1600 km fra Nordlands fylkesgrense i sør til Kirkenes, og at beregnet kjøretid er 24 timer? Fordelen er at man kjører en og samme vei hele tiden, det er bare å følge E6.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 09:41   #42
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Jeg stemmer i når det gjelder Vesterålen. Men jeg er jo ikke nøytral heller da, siden begge foreldrene mine er fra Sortland, og jeg har tilbragt så godt som alle mine barndoms sommerferier der oppe.

Nå er det for øvrig så lenge siden jeg har vært der oppe at jeg ha planlagt å bruke vinteren på å overtale Mannen om at vi skal nordover i sommerferien i år.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 09:42   #43
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Som om Nord-Norge er ett punkt på kartet?

Dere er klar over at det er over 1600 km fra Nordlands fylkesgrense i sør til Kirkenes, og at beregnet kjøretid er 24 timer? Fordelen er at man kjører en og samme vei hele tiden, det er bare å følge E6.

Vi måtte jo så klart hatt noen uker på oss så v fikk med oss alt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 10:49   #44
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Lofoten! Vesterrålen! Senja! Andøya! Sommarøy!

Masse, masse fint i nord. Men bil er nesten ett must, og ting bør bestilles god (!) tid i forveien, evt bør man dra utenfor høysesongen (men i Lofoten er det visst alltid sesong....)

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 11:35   #45
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Som om Nord-Norge er ett punkt på kartet?

Dere er klar over at det er over 1600 km fra Nordlands fylkesgrense i sør til Kirkenes, og at beregnet kjøretid er 24 timer? Fordelen er at man kjører en og samme vei hele tiden, det er bare å følge E6.

Øh, ja og nei. Man kan kjøre i hvert fall en alternativ rute mellom Alta og Kirkenes, og det er en del steder man kan ta omveier innom også.

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Vi måtte jo så klart hatt noen uker på oss så v fikk med oss alt.

Jeg er fryktelig redd for at man ikke får med seg alt på noen uker. Prioriter et område første gangen og gjør noe annet neste gang. Kirkenesområdet er flott og kan anbefales, men er nesten litt for lite bart til å gi inntrykk av den nordre delen av landet vårt. Nei, stryk det siste, det er variasjoner og det er bare flott.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 13:27   #46
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Måneder da! Trenger sponsor tror jeg. Kan bli tvprogram av dette.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 04:44   #47
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Lofoten, mitt hjemsted. Bil er et must.
.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 04:48   #48
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er jo store avstander med bil i Lofoten og Vesterålen. Hvor mye er det realistisk å rekke på en 2 ukers ferie? Dere som er kjent der?

Du rekker å se og gjøre mye på to uker.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no