Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fortell meg om Newark

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-16, 09:04   #1
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Fortell meg om Newark

Jeg skal til Atlanta om to uker, og mellomlander i New York. Hva bør jeg vite om denne flyplassen?

Jeg vet at jeg må hente bagasjen og selv ta den gjennom security.

Hva mer?

Hilsen reiser alene.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 10:06   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.776
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Newark

Du skal gjennom immigration. Hvis du reiser alene, har du mulighet til å gå raskt dit. Det kan det være lurt å gjøre, før de ørtogførti andre på flyet ditt kommer samme sted og stiller seg i kø.

Der er det jo strenge folk, håndvåpen og alt det der, så smil, vær oppmerksom, følg beskjeder, ha papirer klare, så går det raskt og fint. De tar fingeravtrykk osv når de sjekker papirene dine og bilde av deg (mindre omfattende for barn), men det er bare et klikk mens du står der. Ikke noe store greier.

Da vi var der, var det ganske grusomme køer overalt, så bare ta en ting av gangen, spør en ansatt om du trenger hjelp, så er du omsider ved din neste gate. Inne på gateområdene er det fint nok, med serveringstilbud og litt av hvert.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 10:07   #3
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Newark

Det er i alle fall ein døll flyplass. I hvertfall der SAS har gate. Eg tenkte eg skulle kose meg der i timesvis og blei skikkelig skuffa.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 10:10   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Newark

Vi har mellomlandet der to ganger, og begge gangene har det gått ganske raskt i immigration. Men i februar 2014 var vi strandet der i 7 timer, og jeg tror faktisk mattilbudet er bedre her på Sola enn der.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 10:12   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Newark

Mange år siden jeg var der, men husker at det var helt ok, lite komplisert å finne fram og nok spisesteder til at jeg klarte meg bra i ventetiden. Flyplasser er sjeldent interessante, ei heller newark.
Ene gangen jeg reiste dit landet vi like etter tre jumbojeter fra noen afrikanske land. Immigrasjonen tok evigheter og veldig tydelig forskjellsbehandling. Selv om dem som var foran oss i kø hadde samme greie papirer som oss ble de spurt om veldig mye mer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 10:19   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Newark

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Det er i alle fall ein døll flyplass. I hvertfall der SAS har gate. Eg tenkte eg skulle kose meg der i timesvis og blei skikkelig skuffa.

Alle amerikanske flyplasser er dølle.

SAS/United har ok lounge hvis du har access til sånt. Ikke pen, men fylt opp med snacks og drikkevarer, og helt greie stoler.

Immigration gikk veldig greit når vi var der, tok ikke lang tid, og han som jobbet der dro den ene vitsen etter den andre. Han var imponert over at vi var vikinger.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 15:34   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Newark

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Alle amerikanske flyplasser er dølle.

Ikke Orlando. Men den er relativt ny, da, sånn i forhold til Newark som er eldgammel.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 15:36   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Newark

Noen områder på Newark er ganske greie, men ikke der SAS lander. Ikke snakk i mobilen når du står i immigrasjonskøen. Da risikerer du å få lengst bak i køen igjen (gjelder i hele USA).

Det kan være at du må ta tog for å bytte terminal. Det mange som står rundt omkring bare for å hjelpe deg riktig vei så det er mange å spørre.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 15:46   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Newark

Har du vært i USA etter 2008 går du rett til automat-immigrasjonen. Ingen kø og du ordner alt selv.

Du får stempel på den blå seddelen din i imigrasjonskontrollen, deretter henter du bagasjen din, går igjennom tollen hvor du leverer den blå lappen og legger bagasjen din på transfere båndet (den er merket frem til Atlanta), finner neste gate du skal videre fra. De er svært hjelpsomme på flyplassene der så bare spør personalet om du er usikker på noe.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 15:48   #10
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Newark

Jeg vet jeg må ta tog for å komme til terminalen jeg skal til.

Ok.
- Ikke mobil i kø
- Lett å finne frem
- Kjedelig
- Ta med sjokolade/snacks

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 16:28   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Newark

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Jeg vet jeg må ta tog for å komme til terminalen jeg skal til.

Ok.
- Ikke mobil i kø
- Lett å finne frem
- Kjedelig
- Ta med sjokolade/snacks

Toget er veldig enkelt! Alt er godt skiltet.
På terminal A mener jeg det er en Foodcourt og flere små butikker. Troooor SAS lander på terminal B.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 16:32   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Newark

Se her: http://www.panynj.gov/airports/ewr-s...-services.html

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 22:32   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Newark

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Jeg vet jeg må ta tog for å komme til terminalen jeg skal til.

Ok.
- Ikke mobil i kø
- Lett å finne frem
- Kjedelig
- Ta med sjokolade/snacks

Ha for all del ikke med deg frukt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 22:33   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Newark

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Toget er veldig enkelt! Alt er godt skiltet.
På terminal A mener jeg det er en Foodcourt og flere små butikker. Troooor SAS lander på terminal B.

Det tror jeg stemmer. Lett å finne frem, relativt lange avstander men OK nok flyplass. Den er bare gammel og slitt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 23:36   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Newark

Jeg er på Newark nå!

SAS lander på Terminal B. Passkontroll først, ta ut bagasjen, bagasjekontrollkø, og så følger du skiltene mot connecting flights og bagagge recheck. Så tar du tog til riktig terminal. Jeg er på terminal C nå, kommer an på hvilket selskap du skal videre med. Så er det sikkerhetskontroll. Jeg brukte ca. 1 1/2 time på hele den der runden i sted, det er ikke det verste jeg har vært borti i USA. Her er det ikke all verdens butikker, men litt er det da, og mange spisesteder pluss ymse kiosker som har masse snacks, drikke etc., så ikke noe problem der. 1/2 time gratis nett, ellers betaler du 4-5 dollar i timen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-16, 17:06   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Newark

Mannen min lander på Newark om noen få strakser. Han var litt oppgitt over at han måtte vente hele fire timer der før neste fly, som tar ham til Atlanta. He he, ut fra hva jeg leser her, tenker jeg han skal være bra fornøyd med å ha så god tid på transfer.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-16, 19:04   #17
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Newark

Fire timer er egentlig perfekt, særlig hvis han som meg ikke får mat på siste fly. Var veldig glad for burgeren jeg hadde spist!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no