Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Veggedyr i USA

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-16, 15:03   #21
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veggedyr i USA

Eh ja, den store kakerlakken som krøp på meg i El Salvador kunne jeg jo levd uten. Men det var i privat hjem, og de som bodde der fikset.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 15:04   #22
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veggedyr i USA

Det er ikke hysterisk å ta noen enkle forholdsregler ift veggdyr. Hver femte amerikaner har vært borti veggdyr, og i Norge har registrerte forekomster av veggdyr økt med 400 prosent fra 2007 - 2015. Det er et økende problem pga resistens og nettopp at folk på reise tar med veggdyr hjem i kofferten.

Den bittelille ulempen det er å sette kofferten på et stativ i stedet for gulvet vil jeg glatt anbefale.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 15:43   #23
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veggedyr i USA

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Det er ikke hysterisk å ta noen enkle forholdsregler ift veggdyr. Hver femte amerikaner har vært borti veggdyr, og i Norge har registrerte forekomster av veggdyr økt med 400 prosent fra 2007 - 2015. Det er et økende problem pga resistens og nettopp at folk på reise tar med veggdyr hjem i kofferten.

Den bittelille ulempen det er å sette kofferten på et stativ i stedet for gulvet vil jeg glatt anbefale.

Dette.

Jeg har aldri opplevd veggdyr, men tar enkle forholdsregler likevel. Kakkerlakker har jeg vært borti et par steder og da var jeg VELDIG glad for at kofferten var lukket og satt opp i høyden.

De daue musene jeg fant under senga på et skittent hotell i Paris (1980) hadde det ikke gjort noe om jeg glemte.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 18:04   #24
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Veggedyr i USA

Jeg er den mest happy go lucky jeg kjenner, men når du ser to veggdyr sitte på puta når du kommer ut av dusjen på hotellet i Paris, ja da sjekker du hva dette kan være. For når du først møter de, så vil du IKKE ha de med deg inn i huset ditt altså. Det er ikke hysterisk, det er smart.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 18:06   #25
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Veggedyr i USA

Hvis man ikke orker å bry seg så veldig om veggedyr, er det iallefall enkelt å unngå og legge klær på sengen. Og etter hjemkomst, la kofferten stå ute, og riste klær før de går rett inn i vaskemaskinen.

Det jeg kommer til å gjøre etter neste reise, er å sette kofferter ute, varme opp badstua, og sette kofferter med alt innhold noen timer i badstua. Er ikke alle klær som tåler 60 graders vask, men kan ikke komme på noe i farten som ikke skulle tålt badstue.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 19:31   #26
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veggedyr i USA

Jeg er ganske lite hysterisk på småkryp. Men veggdyr er etterhvert blitt så vanlig, og I motsetning til feks kakkerlakker er de vanskelig å se, og de er til vannvittig plage. Vi ble utsatt for veggdyr på Vinghotell i Spania, Mallorca, og alt det arbeidet og ubehaget det medførte gjør det til et enkelt valg å være litt forsiktig i forkant.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 19:33   #27
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veggedyr i USA

Nå har jeg sett litt på hvordan de ser ut og funnet ut at det heter veggedyr og ikke veggdyr.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 20:45   #28
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veggedyr i USA

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Nå har jeg sett litt på hvordan de ser ut og funnet ut at det heter veggedyr og ikke veggdyr.

Med "e" mellom ordene? Hva er "vegge"?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 21:11   #29
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veggedyr i USA

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Med "e" mellom ordene? Hva er "vegge"?

Aner ikke. Det stod at mange skrev det feil.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 21:55   #30
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veggedyr i USA

Kofferten er lukket og ble satt på stativ av de som gjør rent, så de er nok vant til å ta forholdsregler. Hvis jeg hadde sett noen eller klødd eller noe hadde jeg såklart reagert, men når jeg ikke gjør det er det jo lite vits i å stresse.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 08:18   #31
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Veggedyr i USA

Men uansett er det vel ikke hysterisk å ta noen forholdsregler? Jeg støvsuger i hvert fall koffert og rister alt av tøy over badekaret når jeg kommer hjem etter reiser.

Jeg liker FHI, jeg: https://www.fhi.no/nettpub/skadedyrv...eger/veggedyr/

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 09:03   #32
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veggedyr i USA

Litt av problemet med veggedyr er at om du er så uheldig å få det inn i hus så er det ikke sikkert at arbeidet med å bli kvitt dem (og det kan være ganske omfattende) er dekket av forsikringen, så det kan bli ganske dyrt i tillegg til å være ubehagelig.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 09:27   #33
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.598
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Veggedyr i USA

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Hvis man ikke orker å bry seg så veldig om veggedyr, er det iallefall enkelt å unngå og legge klær på sengen. Og etter hjemkomst, la kofferten stå ute, og riste klær før de går rett inn i vaskemaskinen.

Vi gjorde det da vi kom fra Sri Lanka (og hadde stikk og kløe etter noen dager på et lite hotell). Kosedyr og enkelte andre ting gikk i fryseren et par dager, og vi støvsugde koffertene før vi tok dem inn i huset.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 10:59   #34
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veggedyr i USA

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Men uansett er det vel ikke hysterisk å ta noen forholdsregler? Jeg støvsuger i hvert fall koffert og rister alt av tøy over badekaret når jeg kommer hjem etter reiser.

Jeg liker FHI, jeg: https://www.fhi.no/nettpub/skadedyrv...eger/veggedyr/

Enig. Og :grøss: for ein jobb å fjerne skiten.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 12:32   #35
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Veggedyr i USA

Etter å ha sett naboen slite med det i over et år etter et hotellopphold i USA har jeg blitt nokså oppmerksom på det. De måtte bl.a. ut av huset sitt i over 4 uker under "renoveringen". Min mening er vel at forholdsregler ikke bare må vurderes opp i mot sannsynlighet, men også mot konsekvens selv om sannsynligheten ikke er veldig høy.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no