Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Leie feriehus på Finn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-19, 07:41   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Leie feriehus på Finn?

Vi er en gjeng som tenker oss til Frankrike i sommer. Jeg har bare erfaring med Airbnb og har et hus på hånd der noen timer til. En i reisefølget har funnet et hus på Finn som ser flott ut. Svensk utleier.

Det står at halvparten av leiesum betales på forhånd, resten etter ankomst, tror jeg. Men Airbnb holdes jo alt tilbake inntil alt er Ok.

Hvilke rettigheter har man med Finn om huset ikke finnes, er leid ut fra før, i dårlig stand etc? Er det forskjell på om man betaler med MasterCard?

Annet vi bør tenke på? Ser norske referanser kan oppgis, men de kan jo være fake.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-19, 11:40   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leie feriehus på Finn?

HAr ikke peiling på Airbnb men en gang det var veldig snakk om privat leie herinne så sjekket jeg og leste omtale om den leiligheten jeg så på og en hadde skrevet at eier hadde kansellert bookingen en uke før de skulle komme så da lukket jeg ned og har ikke tenkt å sjekke det tilbudet mer.
Har leid ferieleilighet på Finn med norske eiere 3 ganger og det har funket fint. Vi har leid i Spania så har ingen tips for Frankrike.

Jeg gikk inn og så på det huset vi leide i 2011 og det er utleid såogsi hele sommerhalvåret i år så skjønner at det fortsatt er flott og ryddige forhold.

Jeg har betalt inn en tusing ved bestilling og resten en uke eller to før ankomst.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-19, 11:53   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leie feriehus på Finn?

Vi leier ut leilighet via Finn.no, og har 90% av utleien igjennom dem. Du har ingen garanti for om boligen eksisterer, hvilken stand den er i osv. Vi ber om 25% av leiesummen som depositum og resterende leie 30 dager før ankomst. Så å be om depositum er ikke uvanlig.

På finn.no er det ingen ratinger eller tilbakemeldinger fra andre som har leid boligen. Så ja, det er et usikkerhetsmoment. Men den har du også på andre sider, homeaway, airbnb, flipkey osv, de som vil være kjeltringer de er kjeltringer og klarer å få gråstein til å skinne som gull.

Det jeg gjør som utleier er at jeg er "på" leietakerne, så de føler seg trygge på meg. Sender dem en skikkelig leiekontrakt, hvor jeg ber om adresse og telefon, nå jeg ser depositumet er på vei sender jeg en sms som forteller det, gjør meg tilgjengelig om de har noen spørsmål. Jeg vil si at 99% av mine gjester ringer aldri for å snakke med meg. Men jeg svarer raskt om de har noen spørsmål. - så til 7 og sist, du har ingen garanti for noe. Man må bare stole på magefølelsen at dette er ok.
Eneste du kan se er hvor lenge vedkommende har vært på finn.no, det kan gi en indikasjon på om de er seriøse. Jeg har leid ut i 7 år og det fremkommer i annonsen via finn.no.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-19, 14:03   #4
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leie feriehus på Finn?

Takk for svar. Ser ut som det blir Airbnb. Den vi ønsker på Finn var utleid.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no