Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Torrevieja og området rundt i høstferien?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-14, 12:13   #1
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Torrevieja og området rundt i høstferien?

Vi reiser en uke til Torrevieja for å besøk svigermor i høstferien.
Hva er det egentlig å finne på i området? Forhåpentligvis er det fortsatt varm nok til at det blir en dag eller to på stranda. Vannparkene ser jeg stenger tidligere i september.

Andre utflukter det er verdt å ta? Fornøyelsesparker eller gode dyreparker hvor dyrene har det relativt greit? Båt-turer?

Noen hyggelige små byer med mindre turister hvor vi kan slappe av en dag, tusle rundt og spise litt god mat?

Vi har med oss to 5-åringer og en 8-åring og det er nok ikke aktuelt å kjøre mer enn 1,5 timer hver vei så det bør være ting innenfor en grei radius. Noen som er kjent og har noen gode tips?

Olifant er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 12:24   #2
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Torrevieja og området rundt i høstferien?

Innenfor halvannen time hver vei finner dere i alle fall både Alicante og Benidorm. Der er det litt mer å finne på.
Når vi er i Torrevieja (Playa Flamenca) Går det veldig mye i strand strand strand basseng. Vi har vært sent i august med flott badevær i alle fall.

Det er et stort nytt kjøpesenter med diverse underholdning på La Zenia Boulevard, og andre veien er det bowling, det er også et lite gocartsenter vi har besøkt!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 15:09   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Torrevieja og området rundt i høstferien?

Vi var på La manga i høstferien for en del år siden. Fint vær. La Manga har en slags innsjø med havvann hvor det holder seg varmt lenge ut over. Dersom det er for kaldt for bading i Middelhavet? Den sjøen heter Mar Menor. Men jeg er ikke så veldig kjent så jeg vet ikke hvorvidt det er for langt å dra.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 15:13   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Torrevieja og området rundt i høstferien?

Terra Mitica er fornøyelsespark som ligger utenfor Benidorm og er innenfor rekkevidde. Veldig kjekk og stor park.

Habaneras er et kjøpesenter utenfor Torrevieja, strandpromenaden er fin i Torrevieja.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 15:18   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Torrevieja og området rundt i høstferien?

Vi var i Alicante i høstferien et år, og da var det hvertfall fremdeles godt og varmt, både på land og i sjøen.

Terra Mitica skal jo være bra, og det er mye bra shopping i Spania. :P

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 17:56   #6
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Torrevieja og området rundt i høstferien?

Torrevieja har det varmt til langt ut i oktober.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 18:12   #7
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Torrevieja og området rundt i høstferien?

Jeg kan ihvertfall avbefale Terra Natura. Dyrene der så virkelig ikke ut til å ha det bra.

Ble også noe skeptisk etter sommerens dødsulykke i Terra Mitica. Slik jeg forstod det ut fra spanske medier, så var det sikkerhetsselen i en av attraksjonene som røk i festet. Tanken på at nedgangstider kan føre til lengre frekvens mellom vedlikeholdsrutinene slo meg, men jeg tar forhåpentligvis feil.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 18:13   #8
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Torrevieja og området rundt i høstferien?

Terra mitica er fantastisk for alle som liker parker. De har mye gøy samt en elv man kan bade i midt i parken om det er varmt.
Dyreparken som ligger rett ved aqualandia (mundo mar kanskje) husker ikke helt, var en gedigen skuffelse etter at vi så at alle fuglene var vingestekket etc. Jeg hadde nok brukt penger på andre ting enn å gå der.
Det var en liten by som heter san pedro del pinjatar som jeg synes var helt utrolig, der bader man i salinasene, i varme kilder og skyller av seg i ekstrem langgrunn sjø etterpå. De hadde mange små koselige spisesteder med god mat og ikke minst tapas langs stranden.
Vi var og i en liten by på vei hjem fra terra mitica som jeg absolutt ikke husker hva heter, men den er kjent for sjokolade. Den var fantastisk koselig og vel verd en liten omvei.
Ikke la dere lure av lovnader om outleter og sånt i elche, alt er nedlagt og tomt. Vi kastet bort mange timer på å lete etter disse outletene helt til vi fikk vite av en lokal sjel at de var stengt for lenge siden. De står merkelig nok fremdeles i turistbrosjyrer.
Torrevieja har jo en knallfin strandpromenade, tivoli og en fantastisk pizzarestaurant som kan omvende den med innbarka pizzahater. Den heter pizza no1 og ligger rett på promenaden et stykke etter tivoliet og den enorme isbaren.

Torrevieja er fantastisk fint og en kjekk plass, vi koste oss hver dag og 3 uker gikk alt for fort.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 02:49   #9
Joy Stark
Superduperaktiv
 
Joy Stark sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Innlegg: 574
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Sv: Torrevieja og området rundt i høstferien?

Jeg vil anbefale Mundo Mar utenfor Benidorm. Vi har årskort i den parken og det er den beste i området. Dyrene har det tilsynelatende bra og showene er veldig gode, særlig delfinshowet. Det er mye bedre enn showet i Oseonografico i Valencia.
Terra Natura er en sliten park og det er nok der fuglene er vingestekket. Jeg la ikke merke til det da vi var der, men jeg likte meg ikke der.
Terra Mitica i oktober er nok greit for da er det mindre mennesker og dermed bedre sikkerhet.
Båt tur til Tabarca - sjørøver øy utenfor Santa Pola
Dagstur til Alicante og se på Santa Barbara borgen og shoppe.
Rio Safari ved Elche nærmere Torrevieja enn parkene i Benidorm.
Gjørmebad i nord enden av Mar Menor - Lo Pagan heter den lille byen.
Det er et badeland/badepark i Torrevieja ved Habaneras, det er mulig det er åpent i helgene i oktober.
Byen som er kjent for sjokolade heter Villajoyosa og har 3 sjokoladefabrikker.
Cartagena er også en fin by som er verdt en dagstur.

__________________
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10)
Joy Stark er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 23:58   #10
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Torrevieja og området rundt i høstferien?

Nope jeg sjekket, det var mundo mar. Alle fuglene var stekket. Vi så en del andre ting og vi reagerte på, både hos apene og pingvinene.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 00:34   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Torrevieja og området rundt i høstferien?

Jeg syns både Benidorm og Alicante er absolutt grufulle steder, virkelig sånn grøsse langt nedover ryggen-grufulle. Stygge som juling og proppfulle av solbrente engelskmenn. Vi var i aquland i Benidorm, og det er helt greit. En del køer nå, sikker mindre utenom sesong.

Alicante har et FANTATISK arkeologisk museum, Marq, som jeg anbefaler varmt, særlig med barn.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no