Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kan en 14-15-åring ta fly Oslo-Rio alene?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-14, 17:18   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Kan en 14-15-åring ta fly Oslo-Rio alene?

Og hva vil i så fall være gode råd og smart å vite på veien?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 17:24   #2
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan en 14 - 15-åring ta fly Oslo - Rio alene?

Jeg byttet fly på flyplasser som Barcelona og Madrid på den alderen. Ingen problem. Bare forklar hvordan de skal finne gate via skjerm. Sjekk at de klarer å spørre på engelsk.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 17:31   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan en 14 - 15-åring ta fly Oslo - Rio alene?

Det kommer vel an på hvor reisevant tenåringen er og om h*n har reist strektningen før.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 17:41   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan en 14 - 15-åring ta fly Oslo - Rio alene?

Jeg kunne fint gjort det da jeg var femten og nå for tida er de fleste femtenåringene mer reisevant enn det jeg var, samt at mobiltelefon er noe alle har.

Utfordringen er kanskje flybytte, men der er utfordringen like stor om man skal til byer i Europa med bytte.
Romslig med tid til flybytte er viktig. Jeg har reist til Rio via København en gang i fortiden. Det var en veldig grei løsning. Å reise via Gatwick var ikke noe problem det heller, men København er en greiere flyplass synes jeg.

Flyreisen er lang og kjedelig og med mindre man har lademulighet på flyet bør man ikke bruke mobilen underveis og risikere å være strømløs i Rio.
Immigrasjon i Brasil er så vidt jeg husker en grei affære.
Greit å ha med seg litt nødrasjon med mat i tilfelle det man får servert er kjipe greier.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 17:42   #5
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan en 14 - 15-åring ta fly Oslo - Rio alene?

Enig med 007, det der vil avhenge veldig av barnet tenker jeg. Jeg reiste Sri Lanka - Norge via Bangkok alene som 14-åring, da var jeg moden og selvstendig for alderen, reisevant, snakket engelsk, hadde reist turen før og var "innmeldt" som reiser-alene til flyselskapet som hjalp meg med nødvendig billett-innsjekking underveis.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 18:13   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan en 14 - 15-åring ta fly Oslo - Rio alene?

Det kommer vel helt an på barnet. Min 13-åring ville absolutt ikke klart noe sånt ett og to år fram i tid, det kan jeg helt sikkert si, selv om det som kjent er vanskelig å spå om framtiden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no