Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Billig kabinkoffert fra Europris og hvilken sekk til barn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-14, 15:48   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Billig kabinkoffert fra Europris og hvilken sekk til barn?

Vi skal ut på eventyr neste sommer og jeg er fast bestemt på å begynne innkjøp og planlegging tidlig. Alle fire barna trenger hver sin kabinkoffert. De to yngste på 6 og 7 trenger sekk til håndbagasje også, slik at de kan ta ansvar for sine egne ting.
Vi voksne har kabinkofferter fra Samsonite som er kjempegode, men jeg nekter å kjøpe så dyrt til alle barna. Leste tidligere om Europris og rimelige og gode kabinkofferter, gjelder dette fremdeles?
Og hva slags ryggsekker anbefaler dere til de yngste - hva har barna deres?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 15:53   #2
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig kabinkoffert fra Europris og hvilken sekk til barn?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Vi skal ut på eventyr neste sommer og jeg er fast bestemt på å begynne innkjøp og planlegging tidlig. Alle fire barna trenger hver sin kabinkoffert. De to yngste på 6 og 7 trenger sekk til håndbagasje også, slik at de kan ta ansvar for sine egne ting.
Vi voksne har kabinkofferter fra Samsonite som er kjempegode, men jeg nekter å kjøpe så dyrt til alle barna. Leste tidligere om Europris og rimelige og gode kabinkofferter, gjelder dette fremdeles?
Og hva slags ryggsekker anbefaler dere til de yngste - hva har barna deres?

Glemte forresten å fortelle at vi aldri reiser med Ryanair uansett, så jeg behøver ikke ta hensyn til de strenge koffertmålene de har.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 16:10   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig kabinkoffert fra Europris og hvilken sekk til barn?

Det er lenge sidan eg kjøpte min billige Europris-koffert (den mellomstore). Den varte i omlag fem år og blei brukt mykje, før det eine hjulet knakk då eg satt på kofferten. Så eg vil seie at det er god kvalitet. Men eg veit ikkje om det er dei same som dei har nå, eller om dei har koffertar nå.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 16:18   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig kabinkoffert fra Europris og hvilken sekk til barn?

Mi jente har brukt badetøy-bagen fra beckmann på sydenturer. Den heng bra på ryggen, er med inn på flyet, og kan nyttast til badetøy når me er på ferie.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 18:10   #5
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Billig kabinkoffert fra Europris og hvilken sekk til barn?

Jeg kjøpte kofferter til jentene mine på IKEA, de er bra. Var med og kjøpte en på Europris rundt juletider også, den er eieren og faren hennes godt fornøyd med.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 20:25   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig kabinkoffert fra Europris og hvilken sekk til barn?

Vi har kabinkoffertene fra Europris, den typen som de kaller verdens letteste koffert. Og den bruker både ungene og vi til tider, så den har vært på mange turer og fortsatt like fin.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 20:58   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billig kabinkoffert fra Europris og hvilken sekk til barn?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Vi har kabinkoffertene fra Europris, den typen som de kaller verdens letteste koffert. Og den bruker både ungene og vi til tider, så den har vært på mange turer og fortsatt like fin.

De har jeg lurt på om var ok. Skulle hatt en trillekoffert til som kan brukes som håndbaggasje.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 21:54   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billig kabinkoffert fra Europris og hvilken sekk til barn?

Begge mine har fra den reisebutikken i Slottet i Kr.sand. Det er vel reisemagasinet den heter. Fornøyd med de.

De har reist med henholdsvis skolesekken og bergans tursekken.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 21:58   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig kabinkoffert fra Europris og hvilken sekk til barn?

Hvis de ikke har noen sekker fra før som kan brukes, ville jeg kjøpt Berganssekker 18 liter til dem, disse er kjempefine til tur også. Storebror fikk sin til friluftsbarnehage da han var 5, og han bruker den ennå mye, på tur med skolen og på tur med oss.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 22:16   #10
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig kabinkoffert fra Europris og hvilken sekk til barn?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Begge mine har fra den reisebutikken i Slottet i Kr.sand. Det er vel reisemagasinet den heter. Fornøyd med de.

De har reist med henholdsvis skolesekken og bergans tursekken.

Hvor mye kostet de kabinkoffertene og hvilket merke er det, husker du det? Jeg er så i tvil om hvilken pris jeg skal/må legge meg på for å få noe som holder. Gidder ikke kaste bort penger på noe som ikke holder heller, samtidig vil jeg ikke bruke for mye penger.
Litt skeptisk til å bruke skolesekkene, er redd for at de skal bli ganske herpa i løpet av tre uker på loffen, men vet ikke hvilke andre sekker jeg skal se etter. De skal ha plass til et par ekstraplagg, niste og drikkeflaske, ipad, litt leker og spill/tegnesaker.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 22:31   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billig kabinkoffert fra Europris og hvilken sekk til barn?

Er det greit at jeg sjekker i morgen? De står i boden. Men jeg vil tippe de koster noen hundrelapper, 500 kr kanskje? Fått i gave av besteforeldre.

Hvor skal dere reise? Øyhopping?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 22:46   #12
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig kabinkoffert fra Europris og hvilken sekk til barn?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er det greit at jeg sjekker i morgen? De står i boden. Men jeg vil tippe de koster noen hundrelapper, 500 kr kanskje? Fått i gave av besteforeldre.

Hvor skal dere reise? Øyhopping?

Jeg har cirka 10 måneder på meg, så ikke stress, jeg er bare over gjennomsnittet glad i å planlegge ferier. Vi skal på interrail, en forholdsvis komfortabel sådan, men med mange timer underveis på reise.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 23:07   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billig kabinkoffert fra Europris og hvilken sekk til barn?

Jeg sjekker i kveld, jeg.

De heter Epic.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 23-08-14 kl 23:27.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 23:33   #14
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig kabinkoffert fra Europris og hvilken sekk til barn?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg sjekker i kveld, jeg.

De heter Epic.

Så snill du er - tusen takk! Epic ja, det merket har jeg sett tidligere i butikker, jeg skal undersøke nå til uken.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 08:32   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billig kabinkoffert fra Europris og hvilken sekk til barn?

Ser ut som Morris også har dem. Tror den de har heter Epic Discovery.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no