Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-14, 19:32   #1
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

Fikk ikke formulert mer vettugt, men saken er som følger:

20 september skal min kjære og jeg løpe 10 for Grethe, Oslo Maraton. Barnevakt er ordnet, og vi lurer på å snike oss til en sårt etterlengtet kjæreste-minihelg! Hotellovernatting, spise ute og bare nyte litt oss-tid.

I teorien kunne jeg tenke meg ekstra koselig hotell, noe litt utenom det vanlige. Litt luksus kanskje... Men så er det den gniene siden av meg da, som synes det er litt bortkastet for en natt... Ettersom vi aldri gjør sånt aner jo ikke hva som egentlig er dyrt.

Så, hva er grei hotellovernattingspris?

Og har du et hotell du anbefaler?

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 19:49   #2
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

Du bør nok rekne 1000-1200 kr natta dersom du skal ha eit ok hotell. Dersom du vil ha luksus må du nok opp i 1500 og meir per natt. Og hugs at det sikkert er veldig mange som skal ha overnatting i Oslo den helga! Sikkert lurt å bestille no.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 19:53   #3
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

En eller to netter?
Coop hotellkupp har fine priser for to personer i to netter.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 19:58   #4
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

1000 kroner natten er vel sjelden? 1200-1400 er mer vanlig, tror jeg.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 19:59   #5
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

Jeg betalte 1200 på hotell opera, det er vel det meste jeg har betalt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 20:00   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

Jeg gikk inn på booking.com, for å få noen av de "fine" hotellene må du betale ganske mye. Jeg synes vel 2000 er i øvre sjiktet av hva jeg kunne tenke meg.

Jeg hadde nok valgt et "OK" hotell og heller kostet på meg en deilig middag.

Jeg pleier å bo på Thon Hotell Gyldenløve i Bogstadveien. Det er et "OK" hotell. Men litt små rom. Jeg pleier å bo der alene da, så det er ikke noe problem for meg, og jeg sover der bare.

Ellers så har jeg bodd på hotellet på Byporten, det er også helt OK, greit hotell.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 20:00   #7
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

Det er ikke så mye ledig den helgen, men jeg ser de har ledig på First hotell Millennium, 1246,- pr. natt, det er et veldig greit hotell og fin beliggenhet.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 20:03   #8
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

First Hotel Millenium er veldig greit!

Jeg liker Bristol og Grand pga atmosfære og god frokost, men rommene er ikke nødvendigvis så luksuriøse. Man kan av og til få grei pris på begge steder (grei betyr Max 15-1600 i denne sammenhengen. )

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 20:25   #9
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

Vet ikke pris men anbefaler Gabels hus. Nydelig og perfekt for en miniweekend for to.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 20:42   #10
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

Gabelshus har ikke ledig den helgen, det var det første jeg hadde tenkt å anbefale.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 20:52   #11
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

Hvis du önsker deg noe ekstra utenom det vanlige for en kjaerestehelg, ville jeg droppet alle moderne kjedehoteller med businesshotell-stil om du skjönner. Jeg har lyst til aa bo paa The Thief neste gang jeg kommer til Oslo, men der koster billigste rom 2000.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 20:54   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

Mannen min har tatt meg med på oppgradert rom på The Thief (fikk ikke lov å spørre hva det kostet) og oppgradert rom på Comfort Østbanehallen (kostet under tusenlappen), og jeg likte nesten det siste bedre enn det første. The Thief ble nesten for mye av det gode, og frokosten på Comforthotellet var minst like god som hos tyven.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 21:16   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

Ja, kanskje heller et oppgradert rom på et rimeligere hotell enn et kott på et dyrt ett?

Og du, unn dere denne helgen!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 21:21   #14
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

Bor dere litt utenfor sentrumskjernen kan dere nok få rom ned til 1.000,- pr natt, type Helsfyr, Alna. Rica Helsfyr er ett typisk forretningshotell, men de har en fantastisk bra frokost.

Rica Holmenkollen Park kan du få rom til 1.200,- pr natt. Det er enkelt å ta seg ned til sentrum derfra og ett veldig hyggelig hotell med grei parkering. Sentrumshotellene har ofte dårlig parkeringsmulighet hvis dere kommer med bil.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 21:23   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

Scandic Vulcan er også OK. Og ligger nesten helt i sentrum.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 22:03   #16
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

Oj, sist jeg sjekket kostet standardrom på The Thief 3400. Oppgradert rom på Comfort høres fint ut, det er jo dessuten relativt nytt. Men jeg kan virkelig ikke fatte at det kostet under tusen kroner. Jeg får aldri hotellrom til den prisen.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 22:08   #17
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

Takk for tips kjære dere, keep'em coming!

Grand og the thief ser fine ut, men koster så mye at det spørs hvordan det blir med middagen da gitt. Fancy rom og mac'ern har liksom ikke samme scwung...

Millennium så fint ut, Gyldenløve og!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 22:09   #18
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Oj, sist jeg sjekket kostet standardrom på The Thief 3400. Oppgradert rom på Comfort høres fint ut, det er jo dessuten relativt nytt. Men jeg kan virkelig ikke fatte at det kostet under tusen kroner. Jeg får aldri hotellrom til den prisen.

Han booket via jobben, for alt jeg vet har de avtaler. Men jeg likte virkelig det hotellet, det hadde en herlig humoristisk vri på mange av løsningene, og har strippet vekk mye av det som ikke betyr så mye, men beholdt komforten og den deilige frokosten (den alene var verdt prisen).

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 22:16   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

For to netter på østbanehallen så er det ca 2500 for et Superior-rom, det er jo ikke så ille?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 22:23   #20
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er "vanlig" hotellovernatting-grense?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For to netter på østbanehallen så er det ca 2500 for et Superior-rom, det er jo ikke så ille?

Og de var fine!! Tror vi har en vinner!!

(Jeg er nesten litt sånn fjortis-aktig over tanken på litt alenetid med min kjære...)

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no