Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du takterrasse? Liker du det?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-12, 19:06   #21
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

En diger hjørneutesofa opp en smal vindeltrapp i tre etasjer kan sikkert være uhyggelig pes. :bildegooglet:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:07   #22
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Hvordan gjør man egentlig rent? Som et gulv innendørs?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:08   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvor pesete er det nå egentlig å dra noen møbler og noen blomsterkrukker gjennom et hus?

:litt sjokkert over hva som settes på minuslisten:

Vel. Hun spurte. Jeg vil heller ha det i hagen.

Det er ikke å plassere det der som er problemet. Det er når det sksl vaskes, inn og ut med puter, hengekøye og pledd når man ikke ha bod i nærheten, og ikke minst det griset det blir når man sksl ha jord i nye potter. Graps på terrassen, langt til vann, stress å bære jord gjennom huset.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:08   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Hvordan gjør man egentlig rent? Som et gulv innendørs?

Nei, det er jo akkurat det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:37   #25
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Vi har ikke noen som helst vindproblem på vår takterrasse.

Vi bruker høytrykkspyler, drar opp slagen (med hjelp av rake som regel) og så bærer vi opp høytrykksgreien. Det går greit. Man må jo selvsagt bruke snill sprut om man har treplanker.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:46   #26
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Jeg drømmer om en arabiskinspirert takterrasse.
Noe sånt noe:

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:47   #27
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg drømmer om en arabiskinspirert takterrasse.
Noe sånt noe:

Fantastisk!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:48   #28
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg drømmer om en arabiskinspirert takterrasse.
Noe sånt noe:


Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:49   #29
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Bildet er fra et av favorittstedene mine i Dubai, Rooftop Terrace på Royal Mirage One and Only. Tenk deg arabiske milde netter, gode drinker, kule sandaler og chill-musikk i bakgrunnen

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:57   #30
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Flere bilder på takterrasse hadde vært stas! Jeg trenger også litt inspirasjon. Vi flytter tilbake til huset vårt nå i mars.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 20:35   #31
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

En diger hjørneutesofa opp en smal vindeltrapp i tre etasjer kan sikkert være uhyggelig pes. :bildegooglet:

Da leier man en kran.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:31   #32
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Hvorfor er du ikke begeistret, Inter? Er det pes å gå opp for å gå ut? Ukoselig? Kjedelig?

Det er veldig pes å dra alt opp og ut, og inn og ned igjen.
Det blåser helt sykt der oppe, så selv om det er varmt og godt så fryser vi alltid der oppe på grunn av trekk/vind.
Vasking er et styr, jeg er livredd vannlekkasjer selv om det er et nytt hus.

Hadde jeg fått opp noen levegger hadde det kanskje blitt mer levelig, men jeg synes rett og slett ikke det er verd alt peset så jeg bruker den sjelden.
Og jeg var overbegeistret for den når vi flyttet hit altså.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:35   #33
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Hm. Hm.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 23:07   #34
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Jeg kan svare deg til høsten. Vi har. Og hage. Ser for meg at det blir et mer voksen-sted en hagen.

Har drukket to kaffekopper der allerede denne måneden. . Gleder meg til første sommer. Vi har forresten vannkran der.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 23:10   #35
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Den er fin på vidstille solfylte dager da, sammen med en kopp te.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 23:14   #36
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Jeg har lik terasse som Interference, å den brukes til å tørke klær på når det er vær til det. Å ungene leker ofte ute der siden den ligger nært ungenes rom. Elles er den lite i bruk. Det er ofte (så å si alltid) kald vind og trekk der oppe.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 23:14   #37
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Min mor har nettopp kjøpt seg nytt og sto i valget mellom takterasse og én etasje ned - samme leiligheten; hun kom med flere veldig gode poeng for å gå én etasje ned: slipper å styre noe mer med møblene om det regner/snør/blåser. Og det var faktisk såpass nyttig at jeg er enig med henne i valget I tillegg snakket hun om at det er fint å kunne sitte ute selv om det skullle yre litt, og at det ikke blir så stekhett om sommeren med tak, og at man sitter mye mer utsatt for vær og vind og sånt på et tak enn med en vegg bak seg lsm.
Ulempen er jo at man må vanne mer da

Hvordan alt det stiller seg ift mindre hage ...?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 23:17   #38
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Vi får det på nyhuset. Dvs på garasjetaket, med skywalk fra huset og over. Tror det blir bra. Kjempeutsikt og trapp rett ned i hagen og en egen platting der.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 23:29   #39
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvor pesete er det nå egentlig å dra noen møbler og noen blomsterkrukker gjennom et hus?

:litt sjokkert over hva som settes på minuslisten:

Hvis man har planer om å ha grillen og utemøblementet der, og er glad i å lage mat og spise ute, så synes jeg ikke det er spesielt å sette på minuslisten at man må gå ørten ganger opp en trapp med servise, saftmugger, pølser, pils og hva det måtte være. Og ned igjen med alt etterpå.

Jeg drømte i en del år om et spesifikt rekkehus på to etasjer med drøyt 50 kvm takterrasse. For meg dreide drømmen seg om den store størrelsen på terrassen, og at den var laget av planger og ikke gress. *hater gress* Jeg har etter hvert funnet ut at man kan planke bort gresset fullstendig på bakkeplan også, men synes fortsatt det høres forlokkende ut med en stor usjenert terrasse.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 10:28   #40
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du takterrasse? Liker du det?

Tusen takk for innspill! Jeg er en av de få som aldri har brydd meg om takterrasse, så jeg er usikker på om det er noe jeg kan bli fornøyd med. Jeg fikk et tips om å sette opp et solseil, som hørtes fornuftig ut. Jeg trives best med å sitte på en benk under et epletre, og synes det virker veldig ukoselig med takterrasse. Men med et slikt solseil kan det kanskje bli ålreit. (Jeg har alltid tenkt at takterrasse er for folk GT-folk, som liker å ligge stille på en solseng. Jeg vil helst ha en spade og en hagesaks, og drasse rundt på vannslange. Men det er hage også da, så jeg kan jo evt ignorere hele takterrassen. Så kan ungen bruke den for å feire bursdagene sine og sånt, som sikkert er kult når man har bursdag om sommeren.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no