Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor lenge varer et kjøleskap?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-14, 15:55   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor lenge varer et kjøleskap?

Vårt 17 år gamle Gram fikk seg en knekk for mange år siden, da to gutter/apekatter svingte seg i døra så den falt av.

Og nå er det i ferd med å takke for seg


Jakten på nytt har startet og vi har egentlig bare to velge mellom, et Eletrolux og et Miele.
Prisforskjellen er 3500 kr.

Tanken er at apekattene nå er så store at det ikke vil bli brukt som karusell og at vi nå kjøper et kjøleskap for de neste 25-30 årene.
Er det vanlig at en "vanlig" merke som Elektrolux varer så lenge, eller bør vi bare gå for Miele sitt?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 16:18   #2
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge varer et kjøleskap?

Jeg tror nok ikke du skal regne med at du kjøper kjøleskap for de neste 25-30 årene uansett hva du velger. Om du velger en av toppmodellene til Miele, er sjansen størst for at det holder lengst mulig. (les 10-15 år)

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 16:24   #3
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge varer et kjøleskap?

Hvitevarer er dessverre ikke så holdbare som de var "før i tiden". Og prisen har nødvendigvis ikke så stor betydning for levetiden.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 16:26   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer et kjøleskap?

Hvis du er fornøyd med Gram, så hvorfor ikke fortsette med Gram? Uansett hva du kjøper så kan du ikke regne med mere en 10-15 års levetid. Vi har to Gram kjøleskap som funker like fint ennå begge to og aldri har vært noe problemer med. Det ene er nå 16 år og det andre er 17 år, og jeg håper at de lever i beste velgående i mange år til. Så min erfaring er at Gram er holdbart.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 16:41   #5
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge varer et kjøleskap?

Vårt Electrolux har vart i 16 år. Vi vurderer bytte etter hvert, men bare fordi hyllene i døra har fått en knekk. Delvis av tretthet og delvis av barn som henger i hylla for å få ut melka. (De har sluttet med det nå.)

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.

Sist redigert av Stine-mor : 09-01-14 kl 17:49. Årsak: Vært, vart.. trykkleif.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 17:06   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer et kjøleskap?

Det er ingen hos oss som fører Gram. Dessverre.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 21:21   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer et kjøleskap?

Jeg kjøpte et Whirlpool kjøl /frys i '97 og det lever i beste velgående hos exen min enda. Det var utsatt for hyppig flytting de første årene, så når jeg flyttet sist gang tok jeg ikke sjansen på at det tålte flere flytt, så jeg lot det stå igjen. Men det har ikke vært brukt som turnstativ da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 21:23   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer et kjøleskap?

10-15 år er vel maks av hva du kan forvente, uansett hva du velger. 25 år tror jeg er temmelig utopisk for moderne hvitevarer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 21:25   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer et kjøleskap?

Det er jo utrolig dårlig!
At ting ikke er laget for å vare altså. Jeg er ganske sikker på at vårt hadde vart ganske mye lenger, om det ikke var for tilleggsbelastningen ved å være karusell.
Døra har ikke tettet skikkelig på mange år, så det har jo jobbet ekstra hardt.

Men da går vi i allefall for Miele.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 21:27   #10
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge varer et kjøleskap?

Jeg tror ikke det er veldig vanlig at noen hvitevarer varer så lenge, egentlig. Men mine foreldre har fremdeles kjøleskapet de kjøpte da de bygde hus i 1979, og det fungerer helt utmerket til tross for litt gaffateip her og der. Det er Miele, mener jeg.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 21:38   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer et kjøleskap?

Jeg ville også sagt ca 10 år. Jeg vet at hvitevarer varte i evigheter før. Foreldrene mine hadde inntil for noen år siden hvitevarer fra bryllupet sitt, eller noe sånt.

Ja, det er dårlig, men alt som lages nå er jo laget for å ryke etter et mye kortere tidsrom, nettopp for at folk skal kjøpe nytt. Og så tror jeg ikke det er bare det, jeg tror det også skyldes at det er mye mer elektronikk og finesser som rett og slett ryker oftere. Det er ikke til å komme forbi at de gode gamle hvitevarene som riktognok gikk så det suste antakelig trekker mer strøm, og generelt er litt mer "tungdrevne" enn hva de moderne er. Men dette er bare synseføling altså.

Sånn ellers tror jeg ikke det kun er Miele som er enerådende når det gjelder god kvalitet, altså, det er vel etterhvert blitt en myte? Altså, Miele er bra, men det er også f.eks. Siemens.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 21:53   #12
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge varer et kjøleskap?

Vårt Gramkjøleskap ble kjøpt i november '92 og er (nesten) like fint ennå. Tror nok Hyacinth er inne på noe om at all elektronikken reduserer faren for at kjøleskapet skal gå i arv.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 22:01   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge varer et kjøleskap?

Synes det er bra at det har holdt i 17 år både som kjøleskap og lekestativ.
Vi har amerikansk kjøleskap, sånn med vann og isbitmaskin. Har hatt det siden 2001 så det er visst også bortimot 14 år nå.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no